Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Te rodzime występują również w Malawi "Występujące na terenach wokół jeziora wapienie i marmury wpływają na parametry wody w Malawi, przede wszystkim na wysoki poziom zasadowości – pH waha się od ok. 7,6 do 8,8. Twardość ogólna wody wynosi 4-6, a węglanowa 6-8 stopni niemieckich." cytat z http://www.malawi.pl/

Rybki z linku będą żyły i 112 ale czy to dla nich dobre? Spytaj tu http://klub-tanganika.pl/forum/

Tanganika..? Tak. Hello Africa!!!

Hello forum.klub-MALAWI :)

Opublikowano

[center:32drhaak]11111ab.jpg[/center:32drhaak]



witam

proszę jak byś mógł to rozrysuj schemat tego filtra. 90% rozumiem co i jak poza tym co będzie podłączone na dolnych 2 wyjściach ( pewnie kubeł ) i oczywiście gdzie wejście i wyjście z aQa

pozdro

Opublikowano

Proszę bardzo:


[center:udyl2suo]IMG_0742.jpg[/center:udyl2suo]


Wylewanie wody miało być początkowo za pompą, a dolewanie przed filtrem mechanicznym, ale ze względu na filtr mechaniczny na zasilaniu w wodę (nie ma na schemacie i fotkach) chciałem mieć możliwość puszczenia w kanał wody w nim stojącej przez tydzień od podmiany do podmiany bez wpuszczania jej w obieg.


* * *


Testów oświetlenia ciąg dalszy, czyli jak wysłać w kosmos producenta belki oświetleniowej :)


Ponieważ "hydraulikę" zrobiłem z PCV i oczywiście zostało rurek, kolanek itp. złożyłem (dosłownie) listwę oświetleniową.


[center:udyl2suo]IMG_0745.jpg[/center:udyl2suo]


Testowana poprzednio świetlówka została zamieniona na 18W sylvanię coś tam 10000K i po założeniu prowizorycznego odbłyśnika z 2 warstw (usztywnienie) folii alu efekt jest identyczny, przy redukcji 12W.

Opublikowano

Nie podoba mi się ten Twój schemat.

1. Czemu spust wody za mechaniką i przed pompą - woda będzie Ci spływała tylko siłą grawitacji, dodatkowo do tego każdy syf jaki wleci z wodociągów znajdzie się w akwa, lub zasyfi biologię.

2. Ze schematu wynika że mechanika i biologia będą miały taki sam przepływ - nie za dobrze....

Opublikowano
Nie podoba mi się ten Twój schemat.

1. Czemu spust wody za mechaniką i przed pompą - woda będzie Ci spływała tylko siłą grawitacji, dodatkowo do tego każdy syf jaki wleci z wodociągów znajdzie się w akwa, lub zasyfi biologię.

2. Ze schematu wynika że mechanika i biologia będą miały taki sam przepływ - nie za dobrze....




a jak bys ty to zmienił. Rozrysuj jak możesz.

Opublikowano
Nie podoba mi się ten Twój schemat.


Ad 1. Wylot mam ponad metr poniżej, przy spuście 1/2" przepływ jest wystarczający - testowane, poza tym zawsze mogę tam dołożyć bezrobotną OR2500. Jak zakręcisz zaworek między pompą a bio to nic nie wleci, bo woda jest nieściśliwa w rozważanym przedziale ciśnień. :)

Ad 2. A jak masz sumpa to co z równymi przepływami?


Ad "poza tym". Nigdzie nie napisałem, że mam wodę z chlorem z wodociągów.. :twisted:


Co do Twojej koncepcji, to nie widzę sensu dodatkowego narurowca przed, a zasadniczej mechaniki za pompą. Dlaczego? Bo tam będzie największy syf i drastycznie wzrosną opory na ssaniu, a właściwy mechanik będzie robił za biologię, bo nim się zabrudzi to zarośnie bakteriami. No i wprowadzasz dodatkowy opór. Właśnie ze względu na rosnący spadek ciśnienia na zabrudzonym wkładzie zastosowałem dwa równolegle.


EDIT.


Wersja koncepcyjna zabudowy zbiornika. Obramówka będzie w kolorze palisander, z braku innego materiału testowego chwilowo czarna.


[center:1c8f9rz2]IMG_0748.jpg[/center:1c8f9rz2]

Opublikowano

Co do Twojej koncepcji, to nie widzę sensu dodatkowego narurowca przed, a zasadniczej mechaniki za pompą. Dlaczego? Bo tam będzie największy syf i drastycznie wzrosną opory na ssaniu, a właściwy mechanik będzie robił za biologię, bo nim się zabrudzi to zarośnie bakteriami. No i wprowadzasz dodatkowy opór. Właśnie ze względu na rosnący spadek ciśnienia na zabrudzonym wkładzie zastosowałem dwa równolegle.



Właśnie dlatego że będzie tam największy syf daje się korpus przed pompą jako prefiltr (u mnie zatrzymuje wszystko większe niż 0,5mm). W chwili obecnej korpusy przed pompą zasyfią Ci się szybko o dopiero wzrosną opory.

Kolejną sprawą jest umiejscowienie pompy i wiem z doświadczenia (poprzednio tak miałem) że pompa dużo lepiej tłoczy niż ssie więc jeszcze jeden minus w temacie sprawności.

Co do zarastania mechanika biologią to ile Ty masz zamiar mieś brudne filtry - u mnie max 2 tygodnie bez czyszczenia wytrzymują... i to z prefiltrem.

Opublikowano

Zdecydowanie dałbym osobny obieg do napełniania akwarium, pomijając biologa, chlor w wodzie kranowej doskonale radzi sobie z bakteriami nitryfikacyjnymi, więc starał bym się aby woda ta nie dotykała mi w ogóle filtra bio.

Opublikowano

Jak zamknie zawór przed biologią to woda pójdzie przez mechaniki. Minus taki że muszą być czyste bo inaczej syfek wróci do akwa :wink: (wystarczyło odpływ i dopływ dać przed mechanikiem).

Pomysł z belką przedni :) obudowa też zapowiada się ciekawie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.