Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Among reed stands & Vallisneria beds in sediment-rich bays: Siedliska skaliste położone w zatokach bogatych w osady, drobne nanosy skalne i drobne kamienie, gęsto obrośnięte trzciną i vallisnerią.

Deep Intermediate Habitats: Głęboko występujące siedliska w strefie przejściowej.

Deep sandy habitat: Głęboko występujące piaszczyste dno.

Dwels among beds of Ceratophyllum: Zamieszkują pomiędzy gęsto rosnącymi rogatkami (ceratophyllum).

Edge of the rocky habitat: Siedliska na krawędziach skał.

Gently sloping sandy habitats along rocky coasts: Delikatnie pochylone piaszczyste dno wzdłuż skalistego wybrzeża.

Gently sloping sandy habitat along the rocky coast: Delikatnie pochylone piaszczyste dno wzdłuż skalistego wybrzeża.

Intermediate zone among extensive beds of small pebbles: Strefa przejściowa, pośród rozległych połaci małych otoczaków.

Muddy bottoms: Muliste dna.

Muddy bottom bay: Zatoki z mulistym dnem.

Open water and shallow, rocky habitat: Otwarta woda oraz płytkie skaliste środowisko.

Open water and steep sloping sandy habitat along rocky coast: Otwarta woda oraz stromo pochylone piaszczyste dno wzdłuż skalistego wybrzeża

Open water over rocky habitats: Otwarta woda nad skalami.

Open water over sandy floor: Otwarta woda nad płaskim piaszczystym dnem.

Over sand in the intermediate or sandy habtiats: Strefa przejściowa nad piaskiem albo środowisko piaszczyste.

Rocky and intermediate zones: Strefy skaliste oraz przejściowe.

Sandy bottom bay: Piaszczyste dna zatok.

Sandy habitat & sometimes intermediate habitat to hunt: Środowisko piaszczyste i czasami w trakcie polowania przejściowe.

Sandy intermediate habitat: Piaszczyste, przejściowe środowisko.

Sandy sections of the intermediate habitats in shallow water: Piaszczyste odcinki strefy przejściowej w płytkich wodach.

Sandy section of the intermediate habitat: Piaszczyste odcinki strefy przejściowej.

Sediment-free rocky habitat or rock-sand interface: Siedliska skaliste bez osadów, drobnych nanosów skalnych i drobnych kamieni albo granica pomiędzy skałami i piachem.

Sediment-rich biotope where rocks meet the open sand floor: Siedliska skaliste bogate w osady i drobne nanosy skalne i kamienie, gdzie skały stykają się z płaskim piaszczystym dnem.

Sediment-rich shallow water: Płytko występujące siedliska skaliste bogate w osady i drobne nanosy skalne i kamienie.

Shallow inshore habitat: Przybrzeżne płycizny.

Shallow muddy bays, sandy habitat, and intermediate habitat: Płytkie zatoki z mulistym dnem, środowisko piaszczyste i strefa przejściowa.

Shallow muddy habitat: Muliste płycizny.

Shallow sand-muddy bottoms and upstream of river mouths: Płytkie piaszczysto-muliste dna oraz powyżej ujścia rzek.

Shallow sandy habitat: Płytkie środowisko piaszczyste.

Shallow sandy habitat near rocks: Płytkie środowisko piaszczyste niedaleko skał.

Shallow vegetated habitats & the intermediate zone: Płytkie gęsto porośnięte siedliska oraz strefa przejściowa.

Steep rocky shores: Przybrzeżne urwiska skalne.

Wave-washed upper habitat at steep rock coasts: Siedliska na górnym skraju urwisk skalnych, obmywane przez fale.


Oczywiście inne propozycje tłumaczeń oraz wyłapywanie błędów (o ile są) mile widziane.

Opublikowano

Wrzuciłem sporo zdjęć aulonek i non-mbuny i mam propozycje zablokowania dodawania zdjęć przez przypadkowe osoby, może to w przyszłości zaoszczędzić wiele niejasności i problemów. I jeszcze taka mała propozycja, żeby w typ: Peacocks zmienić porostu na aulonocary, a Haplochromines na non-mbuna.

Opublikowano

Jeśli chodzi o Martriaclima Callainos to większość źródeł podaje rozmiar 12 a nie 15 cm i coś w tym jest bo mój prawie 2 letni samiec jest jakieś 2 cm większy od samca saulosi coral. Agresja wewnątrzgatunkowa jest raczej duża a nie średnia. Preferencje żywieniowe to wszystkożerca z przewagą zielska :wink:

Jeśli u kogoś jest inaczej to proszę o sprostowanie.

Co do całości to świetna robota :) .

Opublikowano
Wrzuciłem sporo zdjęć aulonek i non-mbuny i mam propozycje zablokowania dodawania zdjęć przez przypadkowe osoby, może to w przyszłości zaoszczędzić wiele niejasności i problemów. I jeszcze taka mała propozycja, żeby w typ: Peacocks zmienić porostu na aulonocary, a Haplochromines na non-mbuna.

Mam przygotowane logowanie ale wciaz czekam na administratora serwera az zrobi dostep... Juz tak z 2 tygodnie czekam...


Widziałem że dodałeś możliwość logowania, ale wyskakuje LOGIN FAILED

O co chodzi?


W tej chwili logowanie jest tylko dla osob ktore dodam recznie. A ma byc na podstawie danych z forum. Ale aby to uaktywnic to - patrz wyzej....

Chętnym moge konta zalozyc od reki...

Opublikowano

Ta baza to dużo pozytywnej pracy i efektu, super sprawa. Gratki…zarazem dzięki…Teraz trochę rzadkich zdjęć, artykułów…

Opublikowano
Wrzuciłem sporo zdjęć aulonek i non-mbuny i mam propozycje zablokowania dodawania zdjęć przez przypadkowe osoby, może to w przyszłości zaoszczędzić wiele niejasności i problemów. I jeszcze taka mała propozycja, żeby w typ: Peacocks zmienić porostu na aulonocary, a Haplochromines na non-mbuna.

Mam przygotowane logowanie ale wciaz czekam na administratora serwera az zrobi dostep... Juz tak z 2 tygodnie czekam...


Widziałem że dodałeś możliwość logowania, ale wyskakuje LOGIN FAILED

O co chodzi?


W tej chwili logowanie jest tylko dla osob ktore dodam recznie. A ma byc na podstawie danych z forum. Ale aby to uaktywnic to - patrz wyzej....

Chętnym moge konta zalozyc od reki...



Jeśli czekasz na sysgone'a, to uzbrój się w cierpliwość :) . W sobotę wyjechał na zasłużony urlop i wróci za dwa tygodnie :) . On jest w KM jedną z osób, które najbardziej zasłużyły sobie na odpoczynek od serwerów, kodów i innych informatycznych dupereli :) .

Opublikowano

Dotarlem juz wyzej... :)

Tylko u Vodera wystapily niespodziewane problemy i bedzie opoznienie...


A chcialbym dorobic dodawanie artykulow, komentarzy itp itd. ale bez logowania to jest jak strzal we wlasna noge.. :]

Opublikowano
Wrzuciłem sporo zdjęć aulonek i non-mbuny i mam propozycje zablokowania dodawania zdjęć przez przypadkowe osoby, może to w przyszłości zaoszczędzić wiele niejasności i problemów. I jeszcze taka mała propozycja, żeby w typ: Peacocks zmienić porostu na aulonocary, a Haplochromines na non-mbuna.


Tak na szybko to zdjecie przy aulonocara kandensis przedstawia jacobfraibergi :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.