Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wrzucam moje 3gr,mógłym podważać każdy twój argument z ostatniego posta zamiast tego zapytam na ile cenisz bezpieczeństwo korzystania ze zbiornika i własne poczucie estetyki. Pewnie,że sklejenie niedużego baniaka to nie filozofia,samemu można sobie poradzić,ale twój rozmiar to już rzecz poważna i można nieźle spaprać.

Życzę powodzenia w przedsięwzięciu tak czy owak.

Opublikowano

ale ja nie oceniam jakosci sklejenia akwarium i tego czy lepiej to robic samemu czy nie.

moje zdanie odnosi sie tylko i wylacznie do kwesti tego czy klejenie samemu lub nie ma jakikolwiek wplyw na potrzebna grubosc szkla.


edit: spoiny silikonowe maja za zadanie uszczelnic i zlaczyc szybe w sposob estetyczny.

zadaniem szyby jest nie peknac od naprezen wywolanych parciem wody, plus ewentualnie nie ugiąć się zbyt mocno zeby nie powstal efekt soczewki przy ogladaniu ryb :)

wg mnie, te dwie sprawy sa zupelnie nie zwiazane ze soba i nie maja na siebie wplywu.

Opublikowano

nie jest tak do końca. Małe akwaria wybaczają wiele. Im dłuższe, tym problemów więcej;


- jak wklejone dno - pomiędzy szybami bocznymi czy pod nimi

- dno dzielone czy nie ( przenoszenie naprężeń na duzej długości)

- czy wklejamy wzmocnienia i jak

- czy szyba był właściwie odtłuszczona, a klej dobrze nałożony

- czy użyto właściwego kleju...


- no i estetyka ......

Niektóre sprawy wydają się oczywiste, inne już mniej. A jeśli ktoś klei akwarium sam i do tego jest to jego pierwsze, ryzyko popełnienia błędu jest znacznie większe. A przy dużym baniaku oznacza to wodę na podłodze (nie ma znaczenia czy puści spoina, pęknie szyba bo była za słaba, czy pęknie z powodu złego wklejenia wzmocnienia).

Opublikowano
  wartek napisał(a):
przy 40cm wysokosci, to w zupelnosci wystarczy 6mm, 2 listwy poprzeczne co 60cm (im szersze tym lepsze), tylko ze do tego koniecznie listwy podluzne, zeby zminimalizowac koncentracje naprezen


wzmocnienia maja decydujacy wplyw i o nich pisalem wczesniej :)


ale to:

  Cytat
- czy szyba był właściwie odtłuszczona, a klej dobrze nałożony

- czy użyto właściwego kleju...



juz na potrzebna grubosc szkla nie ma wplywu.


  Cytat
(nie ma znaczenia czy puści spoina, pęknie szyba bo była za słaba, czy pęknie z powodu złego wklejenia wzmocnienia).


napewno moze peknac od dobrania zlych wymiarow wzmocnien, ale te czasem zle dobieraja nawet producenci co juz bylo poruszane na forum.

Opublikowano
  wartek napisał(a):
  Mjunszajn napisał(a):
Pytanie jakie musisz sobie zadać w pierwszej kolejności- kleisz sam, czy klei Ci jakaś firma?


To naprawdę zdeterminuje grubość szyb.



a co to za roznica?

ale sklejone bedzie przeciekac, dobrze sklejone nie.

od zlego sklejenia szyba nie peknie




No może taka, że jak sobie zrobię akwarium z 8 dla siebie i ono pęknie z przyczyny zupełnie niezależnej od grubości szyby, to nie będę miała pretensji do firmy, która go wykonała, ze źle skalkulowała grubość.


Dlatego odpowiadam Ci zawodowo- grubość dla Ciebie to 10mm. Natomiast sam to sobie możesz skleić i z 6mm, ja miałam większe z 6mm. Ale to zupełnie prywatnie.

  • 1 rok później...
Opublikowano

witam Panowie


odświeżam wątek bo pojawił się u mnie podobny dylemat...


Kupiłem okazyjnie używaną 375-tkę czyli 150x50x50 - gdy już do mnie dojechało i uporałem się ze wniesieniem i ulokowaniem to z niedowierzaniem dostrzegłem że nie jest ono ze standardowej grubości szkła tj 10mm tylko z "ósemki" :shock:

Akwa jest we wzorowym stanie, żadne ryski itp, poprzedni właściciel używał go kilka miesięcy, podobno wykonane przez firmę się tym zajmującą...

Konstrukcja wzmocnień na poniższym obrazku: dwa wzmocnienia wzdłużne plus naklejone na nie jedno poprzeczne szerokości 11cm ze szkła 10mm :confused:


I tutaj pytanie do osób które mają doświadczenie z takimi zbiornikami - wytrzyma czy lepiej się tego pozbywać i kupić nówkę ze szkła 10mm


DropBox?authkey=Gv1sRgCJ77j6-Z2LulCA&gsessionid=lHorvPuL2bN4_ELIblWj1g#5682370855000287698

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Dlatego od dawna obsadę dobieram pod względem kolorów a nie żywienia.
    • @Tomasz78 Na to wygląda. 
    • @triamond skoro jeden pokarm dla wszystkich to znaczy że dobieranie obsady zgodnej żywieniowo to mit.
    • @Tomasz78 Wygląda na to, że trudno taką obsadę znaleźć, jeśli chodzi o skład karmy. Temat już dyskutowany w długich wątkach (wraz ze źródłami):  https://forum.klub-malawi.pl/topic/25045-jak-dobieracie-diete-dla-swoich-ryb/ https://forum.klub-malawi.pl/topic/26433-roślinożercy-a-mięsożercy-różnice-w-układzie-pokarmowym-jak-i-czym-karmić-dyskusja-ogólna 'Mięsożercy' gorzej tolerują nadmiar węglowodanów od 'wszystkożerców'. Karma nie ma znaczenia, o ile ma dużo białka (w tym nie za dużo nie pełnych roślinnych), i trochę tłuszczu. Pielęgnice są wszystkożerne. Pielęgnice Jeziora Malawi są blisko ze sobą spokrewnione, wyewoluowały z kilku gatunków i się specjalizowały w młodym ewolucyjnie (1-2 mln lat) jeziorze. Nie było czasu na pełną specjalizację. Mają żołądki, zęby gardłowe, przewód pokarmowy o średniej długości, z  pewnymi różnicami gatunkowymi i jedzą co się da. Niektóre znalazły swoje nisze ekologiczne z danym typem pokarmu, ale doskonale poradzą sobie na innym, jeśli będzie trzeba. Za krótko i brak presji ewolucyjnej, by stracić zdolność jedzenia wszystkiego, szczególnie że poziom wody i warunki się zmieniały wielokrotnie (a więc i pewnie rodzaj dostępnego pokarmu). Peryfiton jest wysokobiałkowy (55%), niskowęglowodanowy (10%? jeśli chodzi o strawne węglowodany) i absurdem jest traktować peryfitonożerców, jako  roślinożerców i karmić je węglowodanami z karm roślinnych o niskiej zawartości białka, tylko dlatego, że i glony i rośliny są zielone. To prowadzi do bloat. No i karmy akwarystyczne/hodowlane są przetworzone. To coś innego niż w naturze.  
    • Tego nie wie nikt.  Zależy od układu skał, przebiegu filtracji, pokarmów, ryb itp itd Jeżeli z czasem będziesz miał problem to dokupisz i tyle Polecam Tunze 6045
    • Podłącze się jeśli można z pytaniem. Czy do moich 300 L jak będzie Malawi potrzebny mi cyrkulator? Jako filtr mam JBL e1502 i napowietrzacz w obecnym(pustym jeszcze akwarium ale zalanym).
    • Witam Czy ktoś kto ma Malawi korzysta może z worków SZAT jako medium filtracyjne? Bo mam kupione, jeszcze nie użyte, z myślą o poprzednum roślinnym i zastanawiam się czy nie włożyć tej żywicy do filtra. Podobno świetnie obniża to No3. Tak przynajmniej twierdził facet który zajmuje się hodowlą paletek. Ale czy moge to użyć również do Malawi?  
    • Skoro jeden pokarm jest dobry dla wszystkich ryb to jak ma się do tego obsada niepasująca żywieniowo...
    • Testowałem różne pokarmy i ostatecznie zdecydowałem się na pozostanie przy pokarmie polecanym między innymi przez @triamond czyli Aller Futura w granulacji 0,9-1,6mm. Następnym razem tylko kupię w tej większej granulacji  Pokarm rewelacyjny wg mnie. Jak ryby zaczęły na nim żerować to teraz po wrzuceniu czegokolwiek innego jedzą jakby się na mnie obraziły  
    • Witam, posiadam sterownik od 2 lat  LedDimmer Pro V5 który mam podłączony do zasilacza 12V 45W i z dioda i samsung RGB od jakiegoś czasu dioda sterownika zaczęła migać z ledami przez chwilę się ustabilizuje i znów zaczyna migać wie może dlaczego tak się dzieje? 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.