Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Michał zacytuje siebie samego:


"Woda jest tu raczej drugorzędna bo tylko odłów z Malawi ( łączonych biotopów ) ma wyższe wymagania względem jej parametrów, zasadowa i dobrej jakości dałaby szczęście rybom ze wszystkich 3 jezior."


Tak więc w tym punkcie się raczej zgadzamy niż nie zgadzamy


Punkt pierwszy jednak musi istnieć bo niektórzy mają pomysły które i w tym zakresie już padają, chcąc łączyć z Malawi rybami preferującymi wodę kwaśną.

Opublikowano

powiem wam kawał - Jasiu miał akwarium 900l i pływało w nim 20 saulosi, postanowił, że doda w rogu akwarium 6 muszelek i 3 muszlowce, nie będą wchodziły sobie w drogę szczególnie, że muszlowiec similis wcale nie jest, aż tak natrętny jak np.occelatus, ale nagle Jasiu usłyszał, że nie może tak zrobić, bo to mieszanie biotopów. No więc Jasiu kupił piękną rybkę rodem z Tanganiki, która zjadła wszystkie muszlowce. Koniec


... i to wcale nie miało być śmieszne...

-- dołączony post:

Przepraszam jeśli kogoś uraziłem, ale chodzi mi o to, podam przykład :

mamy akwarium 150l postanowiliśmy zrobić biotop tanganika, no więc dajemy np. muszlowca occelatus i similis, wtedy okazuje się, że nie jest to dobry pomysł, occelatusy są strasznie agresywne, a similisom, nie żyje się dobrze, no i wniosek:

ryby żyją w tych samych warunkach, oba gatunki to muszlowce, a wymagania mają praktycznie takie same, więc gdzie było by im lepiej: w towarzystwie pyszczaków, które nie interesuję się małymi, niepozornymi rybkami, typowymi domatorami i raczej muszlowce nie będą walczyć z pyśkami o rewir, tym bardziej, że muszle można umieścić w miejscach, na którym pyszczakom nie zależy, czyli np. nie między skałami tylko na równinie pod przednią szybą akwarium, czy lepiej byłoby im z muszlowcami wielkookimi przez które byłyby nękane, z pyszczakami tanganickie rybki raczej nie będą konkurować, bo saulosi nie zależy na muszlach

-- dołączony post:

wg. mnie gorszym pomysłem jest trzymanie zbrojników z pyszczakami, ponieważ potrzebują one kwaśniejszej wody i korzeni

Opublikowano

Napisz proszę do czego Ty dążysz i co chcesz nam udowodnić.

To jest klub zrzeszający miłośników pielęgnic z jeziora Malawi nie Tanganiki, Wiktorii albo jeszcze innych jezior tylko Malawi. Nawet jak nam udowodnisz, że ryby z różnych jezior będą ze sobą żyły w zgodzie latami to i tak nie znajdziesz wśród nas poklasku. To już nie jest biotop Malawi.

Chcesz to łącz biotopy, trzymaj pyszczaki nawet z dyskowcami. Nikt Ci tego nie zabroni bo to Twoje akwarium, ale proszę nie przekonuj już nas, że można i że się da.

Opublikowano

Temat zamykam bo to nie dyskusja o obsadzie z pyszczakami z jeziora Malawi.

Dywagacje na temat łączenia biotopów można sobie urządzać w dziale Hyde Park. Przypominam również, że jest to forum dotyczące ryb z konkretnego biotopu.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.