Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Aulonocara jacobfreibergi czy stuartgranti osiągają ok. 12 cm. Czyli w akwa 112l jakieś 10 cm... To tyle co saulosi...

12 cm :lol: . tyle to w dobrych warunkach samiec osiąga po roku, a znaczne przyrosty masy ciała obserwowałem przez 2-2,5 roku, kiedy to samce miały 15-16cm. Nie wiem, czy w poznańskiej Palmiarni nadal są jacobfreibergi, ale parę lat temu były tam ryby, które na oko miały dobre 20cm. Rzadko się takie "krówki" widzi, ale doskonale to pokazuje do jakich rozmiarów te ryby mogą dorosnąć. Za trzymanie ich w 112l powinien być kryminał...


Swoją drogą, ktoś oprócz mnie widzi regularność powrotów tego tematu :?: Jakiś czas temu też ktoś próbował nas przekonać, że w 112l można trzymać wszystko :) .

Ludzie zrozumcie, pewnie, że można, ale tu poklasku dla swoich działań nie znajdziecie. Nikt z Klubu Wam nalotu na chatę nie zrobi, ale jednocześnie furory na forum nie zrobicie z takimi poglądami. Pewnie i tak niedługo wątek zostanie zamknięty :roll: .

Opublikowano

mars - jesteś przykładem poprawnej i sensownej argumentacji.


Dobra, nie będę kombinował z żadnymi Aulonocarami, zresztą ten pomysł od początku mi się wydawał głupi, no ale podyskutować można, prawda?


Wobec tego zacznijmy od drugiej strony:

Za trzymanie ich w 112l powinien być kryminał...


A czy za trzymanie caeruleusów w 112 też powinien być?


No i druga część wątku: czy ewentualnie przeszłaby obsada 1+3 cytrynowy i 1+3 socolofi?

Opublikowano

Tez, ale raczej w zawiasach ;) . Caeruleus wg mnie średnio nadaje się do 112l z racji rozmiarów i dużej siły. Może nie jest to agresor lejący się 24h, ale jak coś strzeli do łba dorosłemu samcowi, to sieczkę potrafi zrobić. Mimo wszystko prędzej caeruleusa wsadziłbym do 112 niż Aulonocary.

Podyskutować możemy, ale chcemy nowych argumentów, które jeszcze nie padły. To, że ryby się mnożą w 50l nie jest dla nas żadnym argumentem.

Opublikowano
Witam. Mam takie spostrzeżenia i pytania... Otóż mojemu znajomemu w sklepie zoo w akwarium ok. 50 litrów (na oko) wytarły się Aulonocary i dały mnóstwo potomstwa, a żyły w nim razem z gupikami. To pozwala na stwierdzenie, że nie do końca jest tak, że do 112l to tylko saulosi i to w dodatku 4 sztuki, no ostatecznie 8 (2+6).


Kompletuje właśnie obsadę do 112 litrów (profil, standardowe Wromaka). Filtr Tetra tec ex 700, temperatura 26*C.

Od wczoraj pływa w nim ochoczo 6 sztuk L. caeruleus. Generalnie jak rozmawiałem z tym gościem w sklepie, to mnie wyśmiał, jak mu powiedziałem, że w takim akwa to w ogóle niewiele da się hodować. On zalecił do caeruleusów dać właśnie aulonocary. W sumie Aulonocary można łączyć z cytrynowymi... Ja myślałem o socolofi...


Proszę o opinie. Tylko wysilcie sie i nie piszcie "To akwa jest za małe!!!!" "Tylko harem saulosi i nic więcej!!!!" Bo widziałem już dużo akwariów, gdzie można było kij wsadzić i stałby prosto, bo tyle było ryb.. Jeśli są jakieś sensowne przeciwskazania co do tak rozwiązanego kontrolowanego przerybienia to proszę o poważne argumenty.




Kolego powiedz temu swojemu znajomemu że najlepiej zrobi jak zamknie ten sklep zoo i niech przestanie brać to co bierze bo mu się chyba trochę mózg już zlasował, a ty najlepiej usiądź przed kompem wejdź na stronkę www.klub-malawi.pl i czytaj dużo naprawdę dużo czytaj. Już chyba bardziej nie mogłem się "wysilić czytając takie bzdury.

PS. "normalnie płetwy opadają":)

Opublikowano

Jak tak patrzę na siebie to w sumie aż grzech że mam tylko takie akwarium male :) Mieszkam w domku jednorodzinnym, a nie mam miejsca na akwa... No ale w przyszłym roku wyprowadzka... więc nie ma co już kombinować...


Wracając do tematu: caeruleusy już pływają... więc już nic nie zrobię. Jak urosną za dużę do tego akwa to najwyżej komuś je oddam...


Ale nie da się do tego baniaka dać czegoś niebieskiego?





A może to czas 80cm powiedzieć stanowczo nie….

Nie każdy może pozwolić sobie na więcej a przecież jakby się tak dobrze zastanowić, to czy w akwa o długości 100 cm ryby czują aż taką straszną swobodę w porównaniu do 80 cm? Gwoli ścisłości: Czują się lepiej, ale nie na tyle byśmy mogli stwierdzić: 80 NIE, 100 TAK. 80 to "minimalne z minimalnych minimów" dla malawi i tyle.

Opublikowano

niestety powiem Ci że te 20 cm naprawdę robi różnicę - a widać to wtedy gdy przez dłuższy czas trzymasz ryby w 80 cm a potem przerzucasz te same ryby do 100 ( ja przerzucałem do 120) w ciągu tygodnia zaobserwowałem diametralna zmianę zachowania się tych ryb ( oczywiście na plus).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • @marcin73m zawsze jak patrzę na tę aranżację robi mi się ciepło na sercu  
    • Wszystko zależy od tego skąd bierzesz wodę i jakie są jej parametry. Ja w Gdańsku używam kranówki i stosuję tylko filtr węglowy. Tutaj prezentujesz swój zestaw do podmianek:  Nie sprawdza się?
    • Zdecydowanie duże kamienie robią robotę. Jedna pokaźna skała, to nie to samo co podobnej wielkości kopiec usypany z mniejszych kamieni. Oczywiście jest to też kwestia gustu i własnych preferencji. Fakt że większe głazy sporo ważą, ale przy odpowiednim zabezpieczeniu i stabilnym ustawieniu, ryzyko jakiegoś nieszczęścia jest minimalne. U mnie dwie największe skały na środku aranżacji ważyły 39 i 48 kg. Na tył dałem już moduły o fakturze zbliżonej do serpentynitu. 
    • Mam pytanie o przygotowywanie wody do dolewki. Wystarczy DEMI, puszczona przez trójstopniowy filtr narurowy i potem przez takie coś:   https://mojawoda.com/filtr-do-wody-demineralizator-demi-duo-mb400-10-, czy powinna być RO? Jeżeli DEMI, jaki przepływ wody ustawić?
    • To już jesteś o krok od zrobienia własnych modułów z zaprawy ;). To jest jakieś rozwiązanie. Trzeba tylko tak je zaaranżować, żeby woda i ryby miały łatwy dostęp do środka. Moduły z zaprawy trzeba rzeczywiście moczyć kilka dni, zmieniając wodę, z aż będzie czysta.
    • Ja u siebie mam tak: Na dnie leżą połączone ze sobą kratki rastrowe (https://pl.aliexpress.com/item/32963167196.html) Bezpośrednio na nich układałem kamienie, tak żeby nic się nie ruszało. Na koniec poszedł piasek z wodą dzięki czemu wszystkie przestrzenie pomiędzy kamieniami się wypełniły. Konstrukcja stoi stabilnie, nawet jak pyśki podkopią kamienie. Kratkę widać tylko jak woda przesunie piasek z przodu akwarium albo któryś delikwent zrobi podkop - ale wtedy wystarczy wyrównać piasek i jest git.
    • Ja to rozwiązałem tak: na dno dałem piankę 5 m, na to spienione PCV (lepiej, żeby nie dochodziły do przedniej szyby, bo to źle wygląda). Dalej poszła kratka trawnikowa do 1/2 - 2/3 szerokości dna od tyłu. Kratkę wypełniłem lawą, na wierzch dałem kamyki granitowe 2 - 4 cm. Na przednią część dna dałem parę kamieni 5 - 10 cm i piasek do wysokości kratki (4 cm). Takie podłoże (mówię o kratce) podnosi i dobrze stabilizuje kamienie, czy moduły i nie pozwala na podkopywanie ich. Lawa to dobre siedlisko dla bakterii a w ażurowym podłożu trudniej o strefy beztlenowe. Kratka jest czarna, nawet, jak ją odgrzebią, nie razi to. Pomysł z wysoką aranżacją z luźno ułożonych dużych kamieni - jak najbardziej, moim zdaniem świetny efekt. Rozważ moduły DIY. Dobrze zrobione są nie do odróżnienia od prawdziwych głazów a ważą 10x mniej. Kamień 40x30x20 cm to ok. 40 kg. Moduły łatwiej układać, chwycisz je jedną ręką. Łatwiej zmieniać ułożenie w poszukiwaniu ideału, lub z potrzeby odmiany. Tworzą więcej kryjówek dla ryb. Planujesz wysoką aranżację - gdyby coś się osunęło, z dużo mniejszą siłą uderzy w przednią szybę. Jedyny minus - trochę się trzeba przy tym narobić. Na forum są instrukcje, jak takie moduły wykonać. Ja w najbliższych dniach będę miał trochę czasu, to opiszę moje doświadczenia.
    • @BaltazarGąbka wypowiem się na podstawie moich doświadczeń  Jeśli planujesz podnieść taki kamień na czymkolwiek to licz się z tym, że ta "podstawka" prawie na 99% będzie po czasie widoczna. Jak jeszcze jakiś "pyskacz" sobie obierze tam rewir do tarła i okaże się, że podłoże mu tam w czymś będzie przeszkadzało to zbuchtuje Ci tam jak dziki knur  Musiałbyś zrobić jakąś mechaniczną zaporę żeby to ograniczyć. Jeśli natomiast masz fizyczną możliwość włożenia tam po prostu wielkiego głazu to ja bym doradzał taką wersję. Jednak optycznie taki głaz robi dużo lepsze wrażenie niż mały kamień udający duży kamień  Ewentualnie możesz się pokusić o stworzenie własnego "menhiru" przy użyciu trików opisanych na forum pod hasłem "moduły samozatapialne"   Pozdrawiam 👋
    • Dzięki za odpowiedź. Jeszcze u mnie mam taki pomysł, żeby połączyć te otwory z otworem, którym wewnętrzny filtr pobiera wodę - wtedy będzie może trochę lepsza cyrkulacja... Minusem jest do, że nie będzie osobnych, odseparowanych od siebie jaskini. Myślisz, że zaprawa jest konieczna? Zrobiłbym wejścia do tych otworów osłonięte przed wzrokiem (przynajmniej w 90%), i myślałem, żeby po prostu pomalować sytorpian bezpośrednio akrylem, żeby się biały styropian nigdzie nie przebijał i tyle. A drążyłbym jamy z tyłu tła. Z tego, co czytam, to z zaprawą jest chyba nie tak łatwo, ludzie jakoś to potem moczą w wannie... Chyba, że źle doczytałem
    • Aquadan ma rację, chyba obecnie nie ma nic lepszego do takich celów, niż Silirub AQ. U mnie póki co od maja ub. roku trzyma mocno.  Zalecane jest nakładanie kleju w formie niewielkich, niestykających się ze sobą okręgów. Ma to taką zaletę, że po dociśnięciu jest dostęp powietrza do wszystkich tych okręgów, co ułatwia schnięcie i wiązanie. Aquadecor poleca taki sposób klejenia.  https://www.youtube.com/watch?v=94zJsmlzG14   Ja usunąłem najpierw resztki kleju mechanicznie, przy użyciu ostrego nożyka (na płasko, ostrożnie, żeby nie porysować szyby), potem odtłuszczałem jakimś acetonem, czy innym rozpuszczalnikiem. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.