Jump to content

pytanie o Fluval 305


wojtek26

Recommended Posts

Ja bym zapytał, do jakiego akwa ten kubełek i do jakiej obsady? Mam 305 - koszyczki zasypane supstratem eheima co daje akurat w moim przypadku spore złoże w stosunku do obsady, więc gąbki zostawiłem, zapewniają dodatkową ochronę substratu przed zabrudzeniem i zapchaniem. Chodzi z prefiltrem od lutego bez czyszczenia i spadków przepływu zauważalnych nieuzbrojonym okiem nie ma. Inaczej – złoże w koszyczkach jest wystarczające, więc gąbki zostały.

Link to comment
Share on other sites

Ja bym zapytał, do jakiego akwa ten kubełek i do jakiej obsady? Mam 305 - koszyczki zasypane supstratem eheima co daje akurat w moim przypadku spore złoże w stosunku do obsady, więc gąbki zostawiłem, zapewniają dodatkową ochronę substratu przed zabrudzeniem i zapchaniem. Chodzi z prefiltrem od lutego bez czyszczenia i spadków przepływu zauważalnych nieuzbrojonym okiem nie ma. Inaczej – złoże w koszyczkach jest wystarczające, więc gąbki zostały.

dokładnie tak jak kolega meth napisał - jęsli nie ma takiej konieczności to po co wywalać gąbki i zasypywać ceramiką, mimo prefiltra to ti tak zawsze trochę brudu przejdzie więc gabki dodatkowo chronia złoże dwa to gabki o czym nie zapominajmy też sa złozem- mniejszym niż ceramika ale są, oczwywiście jeśli mamy duzy baniak i to przerybiony a mamy tylko taki filtr i w "standardowym" układzie wkładów sie nie wyrabia to oczywiscie można wywalić gabki i w to miejsce wsypac ceramikę - pytanie tylko takie czy to konieczne :!: nie ma co robić przerostu formy na d treścią i wywalac dodatkową niemała kasę na wkłady

Link to comment
Share on other sites

więc od początku.Dopiero zakładam:

-Akwa 280l 145-45-45 pod akwa mata ,szkło 10mm robione na zamówienie

-Fluval 305 (jako biolog) prefiltr z gąbki chyba FAN2

-Atman 203 (jako mechanik),gąbka atmana 5

-grzałka TetraTec 200w z termostatem

-termometr wewn

-tło własnej roboty CR65(styropian,pianka,barwnik FERROCOLOR)

-piasek kwarcowy 0,5-1mm

-piaskowce i jakiś wapień

-pokrywa własnej roboty (spienione PCV, okleina)

-oświetlenie chyba będzie Phillips Aquarelle 30W + Sylvania Gro-Lux 30W


Przy dojrzewaniu akwa będe wlewał Nitrivic (250ml)

Rybki to 3+7 Souloisi , 1+3 Maingano

Link to comment
Share on other sites

Wszytko OK, proponuje podobnie jak meth i marS zostawic te dwie boczne gabki w srodku (tylko wylacznie dla ochrony mediow). Kosze zasyp ceramika po "dach" i bedzie OK. Obsade tez masz dobra (mimo kontrowersji maingano+saulosi), nie mozna powiedziec, ze masz przerybienie, wiec filterek wyda zasypany tylko w koszach.

Link to comment
Share on other sites


dokładnie tak jak kolega meth napisał - jęsli nie ma takiej konieczności to po co wywalać gąbki i zasypywać ceramiką, mimo prefiltra to ti tak zawsze trochę brudu przejdzie więc gabki dodatkowo chronia złoże dwa to gabki o czym nie zapominajmy też sa złozem- mniejszym niż ceramika ale są, oczwywiście jeśli mamy duzy baniak i to przerybiony a mamy tylko taki filtr i w "standardowym" układzie wkładów sie nie wyrabia to oczywiscie można wywalić gabki i w to miejsce wsypac ceramikę - pytanie tylko takie czy to konieczne :!: nie ma co robić przerostu formy na d treścią i wywalac dodatkową niemała kasę na wkłady




Dla mnnie to marnowanie miejsca w kuble. Im większe złoże biologiczne tym lepiej.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Posty

    • Właśnie, co zrobić z taką wiedzą? @triamond przytaczał badania, w których kilkukrotnie większe stężenia nie powodowały śmierci pielęgnic. Nie wiem, na ile to miarodajne, bo doprawdy można zgłupieć od sprzecznych informacji.  @Tomasz78 współczuję śnięcia rzadkich okazów, ale faktycznie, czy nie należałoby profesjonalnie zbadać wody i o ten wynik skorygować testy JBL, coś jak ze skałami Celsjusza i Fahrenheita? Zgadzam się oczywiście z tym, że obecna instrukcja JBL jest nieprecyzyjna, ale na logikę, moment rozpuszczenia proszku jesteśmy w stanie określić po 10, kilkunastu sekundach. Wg mnie i na moje oczy tyle właśnie zajmuje rozpuszczenie się proszku w testach na NO3. Taki czas, a minuta to już różnica skali, w zasadzie.
    • Tomasz jesśli odczyt jest poprawny to mam ponad 100 i nie zdychają, normalnie tarło, samice z ikrą w pyskach.
    • A ile wyjdzie po 2 minutach wstrząsania? 
    • No jak nie zaniża, przecież musi być podany konkretny czas wstrząsania a nie 10 sekund do zniknięcia szarego proszku. Po 10 sekundach wstrząsania wyjdzie mi 5,10 NO3 - tyle to nie możliwe przy tak dużej obsadzie. Jestem pewny że ryby zdechły przez wysokie NO3. No to jak w starej instrukcji było 1 minuta wstrząsania a w nowej bez czasu wstrząsania sugerując 10 sekund do czasu zniknięcia szarego proszku, przecież wyniki będą biegunowo różne.
    • Tomku, ale nie masz 100% pewności, że ryby zdechły przez NO3. Powiem więcej, poziom NO3 50 czy nawe 60 nie spowoduje smierci ryb, nawet gdy przez długi czas będą narażone na takie warunki. Nie masz żadnego punktu odniesienia w postaci wiarygodnego i profesjonalnie wykonanego testu swojej wody. Nie możesz więc z pewnością twierdzić, że test wykonany według instrukcji zaniża wynik. A może jest odwrotnie? Test wykonany nieprawidłowo da nam zafałszowany wynik w tym przypadku zawyżony. Tak czy inaczej zbyt dużo tu pytań. Nie bronię producenta, ale uważam że najpierw powinno się uzyskać wiarygodny wynik testu wykonanego w profesjonalnym laboratorium, a następnie metodą prób i błędów wykonać test JBL tak aby wyniki były zbliżone do siebie. Tylko wtedy będziesz miał pewność ile czasu należy wstrząsać próbkę, aby uzyskać prawidłowy wynik. 
    • Wstrząsać trzeba intensywnie przez 1 minutę. Po 10 sekundach będziesz miał 5 mg/l a tak naprawdę może być 50! Po 10 sek kolor nie rozwinie się taki jak po minucie wstrząsania. Kolor rozwija się do 10 minut, po tym czasie już się nie rozwija. Przez to zbyt krótkie wstrząsanie zdechły mi cenne okazy bo mi wychodziło że mam 5,10 mg/l NO3 a tak naprawdę było 50,60 mg/l przez wiele tygodni aż ryby zaczęły chorować i zdychać a ja nie wiedziałem jaki jest powód bo przecież parametry wzorowe. Nie radzę sugerować się wpisem żeby wstrząsać 10 sekund do zniknięcia szarego proszku, bo się możecie zdziwić, będziecie się doszukiwać różnych chorób a przyczyna będzie prozaiczna - zbyt wysokie stężenie NO3.
    • Może ilości odczynników, może są bardziej reaktywne. Nie będę usprawiedliwiał JBL, ale moim zdaniem błędem jest wstrząsanie przez minutę testów z nowej serii, równie dobrze można wstrząsać dwie minuty, albo podgrzać fiolkę, w kontekście spotęgowania reakcji, wtedy wyjdzie 250. 😉 Jeżeli proszek rozpuszcza się w kilka sekund i jeżeli o tym mówi instrukcja, to trzeba wg mnie wstrząsać przez nie więcej, niż 10 sekund, góra 15 i zostawić na te 10 minut, jak instrukcja wskazuje, potem dopiero zrobić odczyt. Zauważyłem szereg razy, że intensywność koloru wzrastała wraz z upływającymi minutami.
    • Przeczytaj dokładnie instrukcję, coś tam się zmieniło jeśli chodzi o ilości odczynników. 
    • 2 Testy JBL i 2 różne wyniki. Jeden 5 drugi 40 mieszane ok 10s. Po dłuższym mieszaniu wyniki jeden 30 drugi 120. Chyba jednak wolałem nie wiedzieć.
    • U mnie to samo - mieszałem kilka sekund i wynik 5-10. Dzisiaj zakupiłem nowy, mieszałem minutę i wynik hoho. Jutro wyjmę ze śmietnika ten stary i sprawdzę wynik przy 1min mieszaniu.
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.