Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Styro wiadomo, że trzeba :) z życia wiadomo,że kamienie dają nacisk na szkło któ re jest łamliwe pod wpływem ciężaru....

Ja u siebie nie tylko będę dawał do akwa ale i pod akwa z tego względu iż mam w bloku trochę nie równą podłogę.

Ktoś wyżej napisał żeby tylko podłożyć po kamień ok...ale co jak będę chciał go postawić gdzie indziej po zasypaniu piasku...szukać styro nie widzę tego :?

Lecz dając na całe dno,zostawiając z przodu jakieś 3 cm też źle...jak wiadomo rybki lubią robić remonty...i jak tak zaczną to non stop będzie widać styro.

Więc jakie wyjście?

Opublikowano
Styro wiadomo, że trzeba z życia wiadomo,że kamienie dają nacisk na szkło któ re jest łamliwe pod wpływem ciężaru....

Jeśli szkło leży na dobrej podstawie to i kilka ton kamieni można na nim położyć, najgorzej jak kamień upadnie/uderzy w szybę

Ja u siebie nie tylko będę dawał do akwa ale i pod akwa z tego względu iż mam w bloku trochę nie równą podłogę.

Styro (lub coś innego) pod akwa przede wszystkim, to ważniejsze niż styropian pod piaskiem/kamieniami

Ktoś wyżej napisał żeby tylko podłożyć po kamień ok...ale co jak będę chciał go postawić gdzie indziej po zasypaniu piasku...szukać styro nie widzę tego

Zależy jak dekoracje zaplanujesz, niektórzy na przykład kleją styro do kamienia (no ale wtedy go nie obrócisz) – fakt najprościej dać na całe i z głowy

Lecz dając na całe dno,zostawiając z przodu jakieś 3 cm też źle...jak wiadomo rybki lubią robić remonty...i jak tak zaczną to non stop będzie widać styro.

Więc jakie wyjście?


Według moich obserwacji, ryby kopią głównie w okolicach swojej kryjówki/rewiru czyli głównie koło/pod kamieniami, więc raczej rzadko się zdarza żeby odkopały piasek z przedniej szyby – prędzej ją zasypują. U mnie ryby kopią na potęgę ale jeszcze styro nie widziałem – tu odkopią, tam im się piasek zsunie albo ja trochę pomogę :wink: , jak nawet odkryją to nie skubią bo jest pomalowany ceresitem

Opublikowano

a Wy w swoich akwach co macie?


Mamy przycisk "edytuj" przy postach i sumiennie go używamy, kiedy chcemy coś dodać do uprzednio napisanego postu... Polecam się dostosować, bo dzisiaj jakiś wysyp ludzi luźno podchodzących do regulaminu i przypadkowo możesz się dołączyć do grupy zbanowanych...

Opublikowano

Ja może tylko wyjaśnię swojego posta z poprzedniej strony dotyczącego styro nie na całym dnie.

Miałem na myśli fakt, że jeśli mamy konkretną koncepcję ułożenia kamieni i np. środek akwa jest pusty, to styro tam nie trzeba dawać. Oczywiście wokół kamieni zostawiamy "margines bezpieczeństwa" w przypadku, gdyby coś miało się obsunąć, ale kamienie daleko nie polecą, a tak silnego pyszczaka, co rzuca kamieniami, nie znam :mrgreen:

Opublikowano
Lecz dając na całe dno,zostawiając z przodu jakieś 3 cm też źle...jak wiadomo rybki lubią robić remonty...i jak tak zaczną to non stop będzie widać styro.

Więc jakie wyjście?


jak ladnie okleic styro piaskiem na bezbarwny silikon to go nie widac , robota moze zmudna ale mnie sie chcialo

pozdrawiam

Opublikowano

Pamiętając o tym że pyszczaki uwielbiają podkopywać kamienie, pamiętajmy że kamienie układamy na styropianie a nie styropian piasek a potem układamy kamienie. Dzięki ułożeniu kamieni na styro a potem wsypanie piasku może nas to uchronić przed przewróceniem się kamienia np na przednią szybę, albo przygnieceniu ryby kopiącej.

Podsumowując styro, na styro kamienie a potem dopiero sypiemy piasek.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Tanganika-Konin. Sebastian Januszkiewicz, kupowałem kilka razy, ryby bardzo dobrej jakości.
    • Hej podpowiedzcie gdzie teraz najlepiej kupować ryby? Tan mal nie działa niestety.  A tam były F1  Jestem z Tychów ale może być wysyłka. Czy np aquapet będzie ok?  cichlidenstadel ale wysyłka droga. Słyszałem też o kimś z Czech/Słowacji I o Jacku z Żor. Chciałem Fossorochromisy stado + jeszcze max 2 gatunki (akwa 300 x 80 x 75) , musze obsade zmienić bo mdoki zostały przy tarle Protomelas taeniolatus powybijane jak zresztą część reszty ryb. Jakis agresywny mi się trafił (a ma już 17-18cm) Dzięki
    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.