Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, chciałbym w bliskiej przyszłości założyć sobie akwarium i chodować pyszczaki.

W związku z tym chciałbym wypisać sprzęt jaki chcę używać, i prosiłbym o odp. na kilka pytań.

akwarium proste: 200l (100x40x50)

filtr: wewnętrzny aquael 1100 (wiem że go nie polecacie, ale taki już mam z poprzedniego baniaka więc

musi być on

filtr podżwirowy (denny)- tu mam pytanie, chce kupić zestaw 32kratek po 14x7x1cm, i nie wiem jaki do tego

dokupić filtr/pompke w miare tanio a mocną. Co polecacie, żeby to jakoś

dobrze funkcjonowało? Filtr podżwirowy tak jak normalny ma chodzić non-stop?

Czy można go włączać na kilka godzin/dziennie?

grzałka: 200W

oświetlenie: pokrywa z świetlówkami

podłoże: i tutaj zaczynają się schody bo nie wiem co dać. Podoba mi się strasznie piasek -i pyszczakom

też by się podobał :P ale na te kratki od filtru dennego musi być żwir, nie?

nie da się zrobić tak żwir przysypać piaskiem?

łupki: jestem z okolic rzeszowa -zna ktoś kogoś kto sprzedaje tanio łupki? Bo z tego co sie orientuje

będe potrzebował 30kg

woda: widziałem w sklepie że jest coś takiego jak: "mineralnie zbilansowana sól" -używacie tego?

Co jeszcze jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania takiego akwarium?

pozdrawiam i czekam na odpowiedzi za które z góry dziękuje

Każda wskazówka będzie dla mnie ważna.

Opublikowano

- aquael 1100 – lepiej inny, ale jak już masz to powinien dać rade

- filtr podżwirowy – odpada, sam już napisałeś dlaczego – zainwestuj w kubełek :!:

- grzałka: 200W – za duża, 100W wystarczy, może nawet mniej da rade – chyba że masz bardzo zimno w domu ;)

- oświetlenie: pokrywa z świetlówkami – zainwestuj w coś lepszego niż ABS

- podłoże – nie kombinuj i daj piasek ;)

- łupki – szukaj w składach budowlanych, może ktoś z twoich okolic ma dokładniejsze namiary – wystrzegaj się łupka w postaci cienkich płatów (dachówek) skombinuj duże bryły ;)

- woda – są sole przeznaczone specjalnie do malawi, jedni stosują inni nie – niezbędne nie są, a wodę można przygotować tańszymi metodami.


Dobrze, że pytasz przed zakupem ryb, chociaż odpowiedzi na twoje pytania są już na forum i to w dużo o obszerniejszej formie – jednak na początku ciężko się odnaleźć w tym gąszczu postów – ale niebawem powstanie FAQ i sporo problemów poda na tacy – swoja drogą doskonały pomysł. :wink:

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź.

Już poszukałem i z łupkami nie będzie problemu:)

Właśnie muszę sobie poczytać o filtrach kubełkowych i zadecydować.

Kurcze-są dużo droższe ale i lepsze wiem.


Hmm a jakbym się zdecydował na filtr kubełkowy to on ma chodzić tak jak tamten wewnetrzny non-stop, tak?

Opublikowano

Właśnie o nich teraz czytałem :)

dzieki za info

mam jeszcze pytanie:

jeżeli będę miał dobrze dobrany filtr kubełkowy do mojego akwarium,

to oprócz niego niezbędne jest działanie filtra wewnętrznego?

Czy już w zupełności wystarczy kubełkowy?


pozdrawiam :)

Opublikowano
to oprócz niego niezbędne jest działanie filtra wewnętrznego?

Czy już w zupełności wystarczy kubełkowy?


Najlepiej mechanik i biolog w tandemie, było już wiele razy opisywane dlaczego


Elite Flo może być ciekawy, tylko wygląda jak zabawka :D niby 50 zł różnicy ale przepływ już mniejszy... Zresztą od kiedy kupiłem termometr el. Hagen elite i jestem troche zrażony do tej nazwy – termometr po miesiącu zaczął przekłamywać o 7 stopni. :shock:

A tak w ogóle to jest kooperacja dwóch firm „Hagen” – „Elite” czy jakiś inny twór? Bo mam gdzieś jeszcze napowietrzacz Elite i o hagenie tam mowy nie ma :)

No ale sam fluval hagena spisuje się extra

Ale nakręciłem... :mrgreen:

Opublikowano

Ty meth to jesteś przetyp -dziękuje za wyczerpujące i szybkie wiadomości.


Nasuwa mi się jedno: to w takim razie jak będę miał 2filtry:

-wewnętrzny 1100l/h

-kubełkowy -to może być taki przeznaczony do akwarii o pojemności do 150 litrów.

Bo boję się, że wszystko razem może duzo prądu (niepotrzebnie) drzeć.

Co o tym rozwiązaniu myślicie?


Gdzieś przeczytałem że powinno się stosować grzałke o mocy 1W/1l

A mówicie że 100W wystarczy do 200l akwarium, czy lepiej kupić 200W -będzie się włączała wtedy kiedy trzeba będzie, a 100W by darła cały czas. Bo sami wiecie że jest mała róznica w cenie takich grzałek.

Opublikowano

Napisałeś cytuje:


"Najlepiej mechanik i biolog w tandemie, było już wiele razy opisywane dlaczego"


No a jakbym kupił filtr kubełkowy taki: (opis według producenta)

...Woda w filtrze przepływa z dołu, do góry przez warstwy wkładów filtracyjnych. Filtr wyposażony jest w gąbkę, włókninę, biobale, wkład ceramiczny oraz węgiel aktywowany, zapewniające pełną mechaniczno-biologiczno-chemiczną filtrację wody...


Co o tym sądzicie? Wtedy wystarczył by taki jeden filtr kubełkowy?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Raczej polecał bym serpentynit. No i jak pisali moi przedmówcy - biały piasek jest do kitu. Ryby się na nim płoszą i widać odchody.  Plusem jest chyba tylko to że się ładnie komponuje z białymi meblami 😜
    • Dodatkowe pytanie, koledzy wyżej mi zwrócili uwagę, że mój wystrój średnio jest fikcjonalny dla biotopu malawi. Mam możliwość wymienić obecne kamyki na łupki w większej ilości. Zauważyłem, że te łupki mają dosyć nieregularne i ostre krawędzie. Pytanie czy takie łupki mogą myć zagrożeniem dla ryb, np. podczas gonitwy ryba przywali w taką ostrą krawędź?
    • A ja chciałbym natomiast zwrócić uwagę na filtrację - czy jest ona dobra i wydajna to sprawdzi się dopiero w praniu 🙂  Po pierwsze filtr UV na starcie nie jest zalecany - niepotrzebnie wydłuży czas dojrzewania zbiornika. Po drugie podwodna deszczownica (tak jak każda inna) tylko spowalnia przepływ wody z filtra, tak samo jak każde kolanko - zdejmij deszczownie, kolanko z wylotu filtra wewnętrznego wtedy uzyskasz dużo lepszą cyrkulację. A jeżeli już o cyrkulacji mowa to zmorą białego piasku będą widoczne odchody, które albo będą zalegać (przy niewłaściwej cyrkulacji), albo będą widoczne w czasie ich przemieszczania się wraz z nurtem wody. Z kolie białe kamienie szybko obrosną glonami (zielonymi albo jak to zwykle zaraz po starcie brązowymi) - ryby to lubią, ale będzie wyglądało to słabo na białym tle - takie uroki Malawi 🙂 
    • @Tomash Wpisz w SZUKAJ słowo ŚMIERDZĄCA , zaznacz WSZĘDZIE . Z najdziesz parę tematów z podobnym problemem. Może tam znajdziesz podpowiedz.  Masz link do strony na wszelki wypadek:  https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=śmierdząca&quick=1  
    • Hej. Dobrze, że wrzuciłeś zdjęcie bo podpowiem Ci w innej kwestii niż pytasz. Nie o parametrach ale też o komforcie dla ryb. Śnieżno biały piasek plus białe kamienie to nie najlepszy pomysł. Każdemu podoba się coś innego, wiadomo gusta są różne ale niestety rybą to się na pewno nie spodoba. Takie kolory będą odbijały mocno światło co wywoła stres u ryb. Nie będą się wybarwiać i na pewno nie będą się czuły dobrze w takiej aranżacji. Kolejna  ważną kwestią jest ułożenie skał. Masz ich za mało i są ułożone zbyt płasko Ryby z grupy mbuna żyją pośród skał, w grotach i na dużych powierzchniach skalnych. Pooglądaj naszą galerię, może będzie dla Ciebie inspiracją do stworzenia czegoś co będzie dla Ciebie ładne a dla ryb funkcjonalne i chociaż trochę będzie przypominać naturę w której żyją. Trzymam kciuki👍
    • Dzięki za odpowiedź, wstawiam zdjęcie dla lepszego oglądu sytuacji.   Jeżeli chodzi o parametry to NO2  i NO3 niewykrywalne w testach, GH*d około 14, KH*d około 10, ph bliżej 7,6 niż 7,8 i CL2 zero.   Jeżeli chodzi o dojrzewanie to cykl biologiczny raczej się zaczął, bo to o czym nie wspomniałem to na początku wrzuciłem dwa sumiki tymczasowo aby produkowały minimalne odchody i też były bakterie w płynie na początku. BTW sumiki się mają dobrze, ale wiadomo suma nic nie zajedzie i nie jest miarodajny.   Kamieni nie chciałbym usuwać raz, że mi się podobają, dwa że dojechałem do końca budżetu. Więc jeżeli nie będę pewien, że są toksyczne to wolałbym ich nie usuwać.   W sobotę jestem umówiony z hodowcą na odbiór gromadki saulosi. Jak oceniacie ryzyko, jeżeli mierzalne parametry wody są ok, węgiel aktywny zainstalowany w filtrze wewnętrznym działa i sumy wyglądają normalnie? Z góry dzięki za pomoc!        
    • Wieczorową porą: Od zalania zbiornika minęło niecałe 2 m-ce. Ryby pływają już miesiąc, nawet nie wiem kiedy to minęło...😉 Podopieczni rosną w oczach. Są żarłoczni jak piranie. Mam wrażenie, że zjadły by ile bym im nie dał... Ładnie się wybarwiają, pojawiają się już dominujące samce które zaczynają się stroszyć między sobą i samicami. Na chwilę obecną wszystko hula bez problemu🙂 jak widać na zdjęciach udało się wychodować zielony dywan z którego ryby są zachwycone🙂 mam nadzieję, że pokryje większą powierzchnię modułów, wtedy efekt będzie super. Oczywiście nie wszystko zawsze musi być kolorowo... Po zarybieniu i nauce karmienia, różnych próbach, lepszych i gorszych zdarzało się, że część karmy spływała do komina. Kilka razy i w różnych ilościach😕. Skutkiem czego niestety pojawiło się zachwianie parametrów. Testy Kropelkowe JBL. (wzrost NO2 do wartość ok. 0,3). Na szczęście sprawdzałem wyniki codziennie i szybko zareagowałem podkręceniem stałej podmiany wody. Potem wlałem bakterie Prodibio. Zwiększenie podmiany wody niestety spowodowało spadek temp. w zbiorniku do niecałych 20°C. Zasilanie mam bezpośrednio z sieci i w zimie ma ok 8°C. Nie chcąc już obniżać temperatury wody w akwarium, przy stanie N02 na poziomie 0,2 zastosowałem trzymane w pogotowiu Sachem Prime. N02 wróciło do niewykrywalnego poziomu (<0,01) Także, było stresu przez dwa dni ale udało się obyć bez żadnych strat w rybach.  Jeszcze jedną, rzeczą z którą się borykam to ocieranie się ryb. Po przeczytaniu kilku wątków i zastosowaniu chyba już wszystkiego.  Zmiana pokarmu, mocne ograniczenie karmienia, w końcu głodówka, zastosowanie soli akwarystycznej, miałem też preparat Preis Carely Coly-podejrzewajać pasożyty. Nic nie pomogło i ocierały się wszystkie gatunki. Co dziwne nie było to od razu po wpuszczeniu do zbiornika (do nowych parametrów wody) lecz po jakimś czasie. Już teraz nie pamiętam ale pewnie zbiegło się to z wahaniem N02, obniżeniem temp i prawdopodobnie mogło to wywołać u nich stres i rozwój pasożytów. Nie chciałem od razu wlewać lekarstw, więc próbowałem wszystkie lżejszego co tylko wyczytałem w innych wątkach. Jednak pomimo poprawnych odchodów ryb, idąc w stronę pasożytów kończę leczenie Capisolem/Protosolem podawanym w karmie naprzemiennie rano/wieczór. Z tego co obserwuje to pomogło. Odbieranie występuje już rzadziej i nie z taką "natarczywość" jak wcześniej.  Oprócz w/w problemów wszystko śmiga, żyje, rośnie i ma się dobrze. Gratuluję dotarcia do końca lektury😉
    • Cześć kupiłem rybki pod tą nazwą z hodowli od Pana z czech jest ktoś mi wstanie powiedzieć czy jest to rzeczywiście ten gatunek ? Wiem że zdjęcie nie jest najlepsze spróbuję wieczorem przy innym świetle zrobić lepsze. Kupiłem 15 maluchów z myślą o redukcji ale teraz się zastanawiam czy to w ogóle będzie to 😅
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.