Jump to content

jaką moc świetlówek zastosować?


niesiu

Recommended Posts

witam. chciałbym zapytać jaką moc świetlówek zastosować.początkowo zastanawiałem się nad standardową 4x36 ( oczywiście jedna belka dołożona dodatkowo). teraz sie zastanawiam czy to nie za mało;planuje akwarium 150x50x50 czyli 375l. mam możliwość zastosowania świetlówek 4x49 lub 4x54 lub nawet 80W.czy 54 bedzie ok.nie bedzie za dużo?

4x36-0,384W/l

4x49-0,522W/l

4x54-0,576W/l

chciałbym zastosować więcej z możliwością najwyżej wyłączenia dwóch jeśli zajdzie potrzeba.

Link to comment
Share on other sites

dodam jeszcze że chcę mieć niebieskie tło i jasny piasek.a jakie świetlówki zastosować jeśli będą 4? i nie chodzi mi tylko o moc ale rodzaj (oceanic,day light,mieszane czy jakies inne?)

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chcesz biały piasek i jasne kamienie, to zdecydowanie mocne oświetlenie nie jest wskazane. Akwarium z takim wystrojem bardzo łatwo prześwietlić, co będzie skutkowało dużą płochliwością ryb. Niebieskiego tła nie będę komentował, bo mimo, że nie jest w moim typie, to wiem że wielu ludziom się podoba (z resztą i oni z czasem zmieniają wystrój na bardziej "biotopowy" ;) ).

Więc jeśli wystrój to kwestia przesądzona, to ja wybrałbym opcję 2x36W, ew. 3x36, ale na pewno nie więcej.

Link to comment
Share on other sites

Do wysokosci 50cm spokojnie wystarczy 3x36W . Jesli natomiast zdecydujesz sie na 150x50x60 czyli 450l to juz bym pomyslal nad 2-3x54 w T5 lub 4x36 w T8 .

Rodzaju swietlówek niestety Ci nie poleca a to dla tego , że miałem u siebie Narva Oceanik Color + Nature - wyglądało cudnie. Przeniosłem to oświetlenie do zbiornika rodziców - jeszcze lepszy efekt . To samo kupiłem do biura i niestety juz nie to samo , wręcz marnie . Ta kombinacja swietlówek doskonale moim zdaniem pasuje do akwa z jasnym tłem np. z piaskowca- ale sa gusta i gusciki ;)

Do czarnego tła jak narazie pasuje mi tylko GROLUX . Niestety nie wiem czy wystepuje w wersji T8 .

Link to comment
Share on other sites

co do tła to jeszcze nie zdecydowałem.może wezme skalne jakies chociaz jak pisałem niebieskie mi sie podoba.do tego jasny piasek i wapień filipiński.chciałem wziąć mocniejsze oświetlenie jak bym kiedyś chciał holendra założyć.a czy będzie dobrzę jak wezmę 4x54 z możliwością odłączenia dwóch?będzie jak 3x36 ale jednak jak coś to zostaje opcja dodatkowych 100W.no i wciąż nie wiem jakie świetlówki.bardzo proszę o jakieś porady

Link to comment
Share on other sites

Jak bedziesz chciał założy holendra to sobie wtedy dokupisz . Kto wie co sie pojawi za kilka lat . Po co teraz masz wywalac kase i nie swiecic. lepiej kupic połowe i jak zauważysz ,ze jest za ciemno to wtedy sobie dokupisz. No chyba ,ze musisz zamówic pokrywe i się już okreslic na taka a nie inna ilosc. Dla holenda pewnie najlepiej by bylo wlasnie 4x54W . Dla pyszczaków wystarczy jak zamowisz 3x36W .

Link to comment
Share on other sites

no właśnie zamawiam pokrywę i juz teraz muszę okreslić sie jakie oświetlenie ma być.chyba sie zdecyduje na 4x36 T5 i najwyżej wyjmę jedną świetlówke.chyba że tak nie można? u siebie w akwa mam tylko jedną i 2 żarówki energooszczędne dlatego nie wiem.

Link to comment
Share on other sites

Zamów od razu na statecznikach elektronicznych . Zapłacisz drożej w momencie startu ale przez lata troszke jednak oszczędzisz na energi bo ponoc swietlowki mniej jej pobieraja przy nich . Co do wyjmowania to pewnie nie bardzo bedzie jak ale bedziesz mogl wylaczyc 2 szt . Chyba ,ze zastosuja 3 stateczniki 1x36W + 1x36W + 2x36W . Ale to bedzie płatne min. +50zł extra :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.