Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziękuję Andrzeju,

sprawdziłem narożniki akwarium i wszystko jest ok.

Z folią zrobię wedle Twojej dobrej rady.

 

Złożyłem szafkę, bo co ma siedzieć w pudle jak może cieszyć oko.

Lakoniczna recenzja: g!@#$%! w ładnym opakowaniu, gibająca się paździerz. 

Muszę teraz pomyśleć nad wzmocnieniami, bo nie położę na niej akawarium z wodą i kamieniami.

 

szafka1.jpg

szafka3.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
51 minut temu, kazikx napisał:

Muszę teraz pomyśleć nad wzmocnieniami, bo nie położę na niej akawarium z wodą i kamieniami.

Miałem podobną sytuację kiedyś w akwa 112 litrów. Uporałem się w ten sposób , że w Castoramie kupiłem na wymiar ( tam docinają za kilka złotych)  płytę grubości  takiej  jak elementy szafki czyli 1.8 cm lub 2 cm (?).  Przykręciłem wkrętami ale nakładając na ranty a nie wciskając do środka. Tak jak masz tę szarą deskę z przodu. Tyle , że u mnie rant wzmocnienia był równo a tu troszeczkę brakuje.  Po takim przykręceniu dociętych " pleców"  szafka nawet nie drgnęła. 

Ważne aby dosyć gęsto umieszczać wkręty . Jak coś to warto umieszczać je co 4-5 cm. 

Edytowane przez Andrzej Głuszyca
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, Andrzej Głuszyca napisał:

Po takim przykręceniu dociętych " pleców"  szafka nawet nie drgnęła. 

Ważne aby dosyć gęsto umieszczać wkręty . Jak coś to warto umieszczać je co 4-5 cm. 

Dziękuję.

Tak pewnie zrobię. Poszperałem na szybko w sieci i znalazłem płyty na wymiar, z okleiną na rantach. Przytwierdzę je z tyłu szafki i nie będzie nawet widać, że to dodatek. Za to kolejny wydatek. Jutro sprawdzę, czy w moich zapasach drewna i metalu nie mam czegoś, co da się wykorzystać. Jeśli nie, wtedy kupię wspomniane płyty i rzeczywiście powinno być lepiej.

Mam dobrą lekcję na przyszłość: zmajstrować szafkę samemu lub kupić ją po wcześniejszym sprawdzeniu, choćby używkę, a porządną.

Myślałem, że Aquael nie robi tandety, a w samych pozytywnych opiniach przewija się jedna tylko uwaga krytyczna o małej ilości półek. A tutaj otrzymujemy ładny produkt z maksymalną oszczędnością materiału. Pod tv może być, ale nie pod akwarium.

Mieliśmy gości po południu i podobała im się ta szafka. Jest więc baza, poprawię i będzie dobrze.

Edytowane przez kazikx
korekta błędu
Opublikowano
Godzinę temu, kazikx napisał:

Poszperałem na szybko w sieci i znalazłem płyty na wymiar, z okleiną na rantach.

Sprawdź czy taniej nie wyjdzie Ci zakup w Castoramie z docięciem na wymiar. Taśmy do oklejania też tam możesz kupić.  Kwestia tylko doboru koloru. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
9 godzin temu, kazikx napisał:

Myślałem, że Aquael nie robi tandety, a w samych pozytywnych opiniach przewija się jedna tylko uwaga krytyczna o małej ilości półek. A tutaj otrzymujemy ładny produkt z maksymalną oszczędnością materiału. Pod tv może być, ale nie pod akwarium.

Wisz co to trochę dziwne. Czekam na dostawę takiej szafki, też czytałam opinie, pytałam znajomych, którzy je mają i twierdzą, że są stabilne. Może zadzwoń do serwisu producenta i zapytaj w czym problem. https://www.aquael.pl/kontakt/dzial-serwisu-reklamacji/ Co do typu szafki i ilości półek to aktualnie standard. Chociaż Oase ScaperLine ma fajne rozwiązania, o które można rozbudować inne szafki np. wysuwana półka na filtr , możliwość montażu szuflady czy magnetyczne uchwyty na akcesoria.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Suricade, dziękuję za komentarz. To właśnie Twój wątek z filtrem HMF na falowniku zachęcił mnie do zastosowania tego samego patentu.

Jedna półka w komplecie to pikuś, można łatwo dorobić.

Natomiast brak stabilności widać już gołym okiem na szkielecie z pierwszego zdjęcia w poprzednim poście. Nie gwarantuje jej jedna niepełna płyta na plecach szafki.

Przy lekkim poruszeniu w bok szafka sprawia wrażenie stabilnej, ale gdy dołożysz trochę siły, wtedy zaczyna lekko pływać w prawo i lewo. Sprawdziłem też mocowania, bo pomyślałem, że może gdzieś nie dokręciłem, ale były ok.

Pomysł podany przez Andrzeja jest bardzo dobry. Przybić grubsze plecy i będzie o niebo lepiej. Tak zrobię.

Prawdopodobnie wzmocnię jeszcze zewnętrze boczne ścianki, ale już od wewnątrz, by nie psuć wyglądu.

Dodam, że grubość płyty w szafce wynosi 17 mm.

  • Lubię to 2
Opublikowano
3 godziny temu, kazikx napisał:

Prawdopodobnie wzmocnię jeszcze zewnętrze boczne ścianki, ale już od wewnątrz, by nie psuć wyglądu.

Myślę , że nie będzie potrzeby  pod warunkiem, że plecy dasz na ranty a nie wciśniesz .  No i musisz pamiętać o tym aby wkręcać co 4-5 cm.  Jeżeli dasz zbyt mało wkrętów to nie osiągniesz swojego zamiaru.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Dziękuję za komentarz.

18 godzin temu, suricade napisał:

@kazikx No to mnie zmartwiłeś. Miało być bez dodatkowej roboty, a wychodzi na to, że będzie niestety zabawa...

 Zdam tu relację z poczynionych wzmocnień. Nie będzie dużo zachodu i koszt akceptowalny. 

Obejrzałem kilka porządnych szafek pod akwarium i kosztują sporo, więcej niż mój cały zestaw Aquael. 

 

Kurier przywiózł pierwszy element osprzętu. Jak przyjemnie jest "dostawać" (cudzysłów, bo oczywiście zapłaciłem) i otwierać fajne prezenty.

Tunze 6045.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano
18 godzin temu, kazikx napisał:

Kurier przywiózł pierwszy element osprzętu. Jak przyjemnie jest "dostawać" (cudzysłów, bo oczywiście zapłaciłem) i otwierać fajne prezenty.

Tunze 6045.jpg

Już wiem na czym wzorowały się majfrendy robiąc JPV :D

Z niecierpliwością czekam, aż odpalisz swój HMF i wrzucisz jakiś filmik jak to pracuje na tym cyrkulatorze. Jak pisałem wcześniej, mój JPV już niedomaga i ledwo wypycha wodę w stronę powierzchni...

  • Lubię to 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
    • Chciałbym odświeżyć trochę temat owaty, bo ostatnio trafiłem na allegro na taką która przez pierwsze 2-3 dni po wymianie sekcji mechanicznej w narurowcu powoduje "zmlecznienie" wody. Raczej nie jest to problem wynikający z ubytku części bakterii ze starej owaty bo parametry wody się nie zmieniają.  Prośba do użytkowników forum którzy używają u siebie owaty i nie mają takich problemów o podesłaniem namiarów na sprzedawców .
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.