Skocz do zawartości

Malawi Kazika


kazikx

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem tu nowy (i zielony w temacie Malawi), więc witam wszystkich serdecznie!

Zamierzam wreszcie spełnić moje marzenie, które kiełkuje we mnie od lat, mianowicie powołać u siebie do życia małą filię Malawi.

Bazą będzie sklepowy zestaw Aquael OPTI SET 240L, z szafką w kolorze czarnym.

Lokatorami akwarium będą pyszczaki z grupy Mbuna. Wiadomo, rozmiar akwarium dokonał wyboru. Tu jednak na marginesie mam pytanie: czy są ryby z grupy non-Mbuna, którym "wystarczy" 240L i dł. 120 cm? 

Planuję samodzielnie przygotować tło strukturalne (z bryły styropianu 10 cm grubości), a samo gruzowisko ułożę prawdopodobnie z kamienia Serpentynit - bardzo lubię ten kamień.

Kluczową w tym wszystkim będzie kwestia filtracji. Muszę się jeszcze dokształcić, czytając forum.

Trzymajcie kciuki!

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. Pewnie że taki litraż się nada pod małą mbunę, sam od takiego zaczynałem. Niestety na non mbunę jest za mały. Na twoim miejscu tło strukturalne w  takim litrazu bym sobie odpuścił, zabierze ci tylko niepotrzebnie miejsce,chyba że będzie to płaskie tło dostępne na Allegro (sam takie mialem) 

Edytowane przez Bezprym
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgaszam się z @Bezprym . Akwarium masz niewielkie i szkoda go pomniejszać tłem strukturalnym.
Musisz oszczędzać zasoby i dobrze wszystko rozplanować.  Na niewielką mbunę wystarczy.

Filtrację ogarnie Ci każdy mocniejszy kubełek. Oczywiście jeżeli nie przesadzisz z ilością ryb.
 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyśl nad choć trochę większym akwarium np; 120x50x50 - 300l a 120x60x60 daje już 432l a to już otwiera większe możliwości, a najlepiej żeby co najważniejsze było dłuższe - min 150cm.

Czy ogranicza Cię długość, szerokość lub wysokość akwa?