Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zaloga zamowiona wczoraj.

Bedzie tak:

  1. Cynotiliapia white top hara Gallirea Reef 1/3
  2. P. elongatus Mpanga 1/3
  3. P. johanni Gome 1/3

Thx za pomoc! 

Opublikowano (edytowane)

Koledzy,

Ekipa dotarla. Wpuszczalem zaloge powoli, chyba 2 godzine przelewalem wode. Ryby dojechaly do mnie okolo 15, wysylane dzien wczesniej okolo 10-11. Poniewaz jestem totalnym laikiem, musze zapytac. 2 ryby leza na dnie i się przechylaja, od czasu do czasu zmienia pozycje, przeplyna kawalek...otwieraja pyszczki. Obie to Cynotiliapie: samczyk i samiczka. Pozostale samiczki Cynotiliapii tez sa bardzo niemrawe. Te 2 ryby sa w wodzie okolo 1 godziny, wyciagnalem je i dluzej przyzwyczajalem do wody, ale ewidentnie mimo to, jest cos noe tak. Reszta ekipy harcuje. 

Wyglada to tak:

 

image.png.673f5222b0f1fb3439bab742505ad21a.png

image.png.e0820d730f1a4948bdef649967478eed.png

image.png.6c1a78cd61afb28e1a402929dc74924c.png

image.png.658f4b6eeaefefc1ee390c7ac3868965.png

image.png

Edytowane przez dimis
Opublikowano

Niestety w takich okolicznościach może dojść do pewnych strat. Musisz im dać czas, może dojdą do siebie. Nic innego Ci nie pozostaje. Jeśli będą w jakiś sposób atakowane przez inne ryby, możesz je przenieść do innego akwarium i czekać.

  • Lubię to 2
Opublikowano

Woda jest ok, mierzylem przed wpuszczeniem. Wszystkie Cynotiliapie byly w jednym woreczku z woda. 2 ze zdjec tak jak widac, trzecia siedzi w kacie, ale się nie poklada, czwarta plywa razem z reszta. 

Opublikowano

To jednak prawie 30 godz. w podróży. Mogło dojść do niedotlenienia. Powinny dojść do siebie. Jeśli jutro nie będzie lepiej, to już raczej będzie tylko gorzej. 

  • Lubię to 2
Opublikowano

Jak masz możliwość to uruchom bąbelki itp. Bardzo mocno natleniaj. Gdzieś tam na szalonych stronach opisali że teoretycznie ryby mogły już się trochę "podtruc" w tej wodzie w której jechały i najlepszym i oczywiście bez chemii sposobem jest bardzo, bardzo mocne natlenianie wody. Coś tam się dzieje w ich krwi itp.  

Nie potrafię mądrze tego powtórzyć :)

Opublikowano
16 hours ago, dimis said:

chyba 2 godzine przelewalem wode.

Te 2 ryby sa w wodzie okolo 1 godziny, wyciagnalem je i dluzej przyzwyczajalem do wody

Z "przywyczajaniem" do wody są różne teorie. Jedna z nich jest taka, że ryby należy po prostu odłowić i przełożyć do nowego zbiornika, żeby miały tylko jeden krótkotrwały stres, a nie kilka po kolei, a różnice temperatury, pH czy twardości wody nie mają znaczenia (poza nielicznymi szczególnymi gatunkami).
No i chyba lepiej przekładać po ciemku.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Dzisiaj już wszystko w porzadku, strat brak. To moj brak doswiadczenia. Rybki szarzuja, wszystkie sa plochliwe, ale najwazniejsze to to, ze wygladaja na zdrowe. 

image.thumb.png.5c089c2edcdf2c3558036a67e419d1e0.png

  • Lubię to 3
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.