Skocz do zawartości

Pierwsze Akwarium Radzika 160x55x60


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli małżonka stwierdziła, że mogło być większe to nie czekaj tylko zwracaj całość i zamawiaj większe !

Opublikowano

Witam

Podjechałem po kamienie serpentynit koło 120kg

I wygląda to teraz tak 

932689937_WhatsAppImage2020-12-14at14_00.25(1).thumb.jpeg.170f6187802f418fbd7c86a2199609b6.jpeg641920199_WhatsAppImage2020-12-14at14_00.25(2).thumb.jpeg.1597e0e81acc460a73334477bd8d132b.jpeg

 

Zostało tyle którego już pewnie nie wykorzystam :D

942700948_WhatsAppImage2020-12-14at14_00_25.thumb.jpeg.29d79e4c42acd4bd8192ef92a71f888c.jpeg

Co myślicie ?? nie za dużo jak dla non-mbuny ?? i w takim ustawieniu nie wyciągnę kaseciaka, ale chyba nie ma takiej potrzeby ?? do mediów bedę mial dostęp ale pompy nie wyciągnę :(

Z góry dziękuje za odpowiedź

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Połóż dwa kamienie obok tego po prawej niech on spoczywa jednym bokiem na nich. Tak samo po lewej niech jeden stoi a reszta leży, będzie naturalnie wyglądać. Po co tak blisko kaseciaka dajesz kamienie? Odsunąć bardziej ku frontowi, jak dasz czarne tło kaseciak i tak będzie niewidoczny. 

Edytowane przez Bezprym
  • Lubię to 1
Opublikowano

Moim zdaniem powinieneś iść bardziej w górę przy kaseciaku żeby maksymalnie, ile dasz radę, go zasłonić. Z prawej strony możesz zostawić plażę z rozrzuconymi, drobniejszymi kamieniami.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 2
Opublikowano
51 minut temu, Bartek_De napisał:

Moim zdaniem powinieneś iść bardziej w górę przy kaseciaku żeby maksymalnie, ile dasz radę, go zasłonić. Z prawej strony możesz zostawić plażę z rozrzuconymi, drobniejszymi kamieniami.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Myślałem o tym, ale ....

1. zablokuje sobie możliwość wyciągnięcia kaseciaka

2. zastanawiam się jak się będzie miała do tego cyrkulacja wody w sensie obieg jak będę zmuszony zastawić wlot do kasety głazami

3. czy opierać kamienie o szybę akwarium ?

Opublikowano (edytowane)

Jak sens jest dawać głazy nie robiąc grot? Po lewej jakaś jest ale po prawej jedynie narybek się schroni. Rozsuń je trochę, wprowadź trochę nieładu. 

Edytowane przez Bezprym
Opublikowano (edytowane)

Dzięki Panowie za podpowiedzi i opinie.

Porozsuwałem kamienie, powstało kilka grot i jak doszedł piach to zupełnie inaczej to wygląda.

Tak raczej zostaje :)

481735383_WhatsAppImage2020-12-16at07_57_36.thumb.jpeg.be8ed7ae6cbc4661b1eb919569a021df.jpeg

A dzisiaj zrobiłem kalibracje kaseciaka

Pompa dct4000 ustawiona na minimalne obroty, spadek lustra wody 1cm wewnątrz kasety. 

Zostało zrobić nacięcie skimmera do komory śmieciowej.

2604469_WhatsAppImage2020-12-15at21_18_58.thumb.jpeg.3c0ef2b69329205fa2da4bdf3c3ced71.jpeg

Co mnie zastanawia to czy takie minimalne ustawienie pompy jest ok?

Czy mam ustawić na połowę mocy i wtedy mierzyć i kalibrować przepływ ?

Z zalaniem baniaka muszę poczekać podobno do piątku żeby silikon związał. Taką informację uzyskałem od producenta, że tydzień czasu musi schnąć.

Także jak zaleje to będę miał pewnie kilka pytań dotyczących startu.

Pozdrawiam

Edytowane przez Radzik
Opublikowano (edytowane)

Tego wszystkiego super precyzyjnie nie ustawisz na sucho, lub w wannie. To, że teraz poziom wody spada Ci o 1cm, to wcale nie znaczy, że po częściowym zabrudzeniu gąbek nie będzie spadał o 2cm. Musisz założyć pewną tolerancję. To samo jeśli chodzi o przepływ. Osobiście po czyszczeniu ustawiam przepływ na minimalne wartości, ale po jakiś czasie go zwiększam. U mnie poziom wody w filtrze spada, myślę, że spokojnie o 4-5 cm i nadal wszystko działa. Tyle, że to jest dla mnie informacja, że muszę wyczyścić wkłady. Na Twoim miejscu inaczej zrobił bym wylot filtra. Masz go ustawiony pionowo w dół, a lepsze rozwiązanie to kilka centymetrów pod lustrem wody, poziomo. Dzięki temu będziesz mógł odpowiednio ustawić cyrkulację wody w akwarium, żeby kupki ci się nie pałętały wszędzie tylko były kierowane do wlotu filtra. Ostatnie ułożenie kamieni podoba mi się najbardziej spośród tych które pokazałeś, ale i tak pewnie jeszcze będziesz z tym kombinował. To, że będziesz miał non-mbunę nie znaczy wcale, że kamienie nie mogą tworzyć większych "grot". Nawet non-mbuna czasem lubi pomyszkować wśród skał, zwłaszcza inkubujące samiczki. 

Edytowane przez greghor
  • Lubię to 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.