Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

nadszedł czas na zmiany:).

Do tej pory w moim baniaku 360x90x80 pływały drapieżniki i większa non mbuna. Potrzebuję zmiany.

Zacząłem myśleć o Tanganice i innych biotopach, jednak finalnie podjąłem decyzję, że chcę mbunę.

Planuję kupić maluchy z oferty Darka Gaży - mam do Niego kilka minut drogi i liczę na dobre jakościowo ryby.

Pomimo wielu lat z Malawi nie mam doświadczenia z mbuną. Poprzez zmianę chciałbym doświadczyć tego zachwytu i ekscytacji, którym dzielicie się na forum i które moglem sam zobaczyć rok temu na spotkaniu klubowym ( w tym roku nie mogłem niestety się pojawić ).

W tym poście chciałbym Was prosić o inspirację w zakresie obsady.

Ile ryb i ile gatunków mogę wpuścić ( to będą maluchy) ? Jakie wybrać i dlaczego ? :)  Na co zwrócić uwagę?

Bardzo liczę na inspirację i Waszą pomoc:).

Opublikowano

Witaj. Przy tym litrazu możesz poszaleć z obsadą. Natomiast jeśli chodzi o doradztwo to można naprawdę wypisywać setki kombinacji. Najlepiej będzie jeśli wybierzesz sobie ryby, które się Tobie najbardziej podobają a później będzie można to zweryfikować i ustalić fajna obsadę...

• Lubię to 2
Opublikowano

Myślę aby bazą była klasyka : demasoni, msobo, saulosi, maingano, podoba mi się maison reef.
Na pewno biorąc pod uwagę wysokość akwa 80 cm potrzebuję jakiegoś gatunku mbuna, która będzie w toni - coś oprócz acei będzie spełniać tą rolę?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
2 godziny temu, amac1975 napisał:

Do tej pory w moim baniaku 360x90x80 pływały drapieżniki i większa non mbuna.

Takie zacne akwa i nie pochwaliłeś się filmami, fotami..?...

2 godziny temu, amac1975 napisał:

W tym poście chciałbym Was prosić o inspirację w zakresie obsady.

Czyli chcesz ryby z tej hodowli http://www.tanganikamalawi.pl/ryby-z-jeziora-malawi/  - o ile jest to aktualna oferta to coś wybiorę.