Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kolejne na liście rzeczy do wykonania są pokrywa i oświetlenie. Jeżeli chodzi o pokrywę będzie wykonana z płyty meblowej zastanawiam się na założeniem na wewnętrzna opaskę takiej uszczelki wykorzystywanej do cokołów w meblach. Oczywiście tym,, okapem ,,do wewnątrz,, 

Screenshot_20200907-153223.thumb.jpg.35c1c1801e72470a81d5bd122515c559.jpgScreenshot_20200907-153228.thumb.jpg.8e400dfc8bd15f99434b0a1522ffb43b.jpg

Myślę że mogło by to pomoc ze skroplinami które po tej uszczelce wracały by z powrotem do akwarium. 

Oświetlenie będzie oparte na modułach LED i sterowniku Led Dimmer Pro V4

Chce dać 20x moduł bardzo biały 1,6W 9500k i 20x moduł RGB 0,72W.

Co myślicie o takim rozwiązaniu? 

Opublikowano
Godzinę temu, aro600 napisał:

Chce dać 20x moduł bardzo biały 1,6W 9500k i 20x moduł RGB 0,72W.

Może być za mało światła. Na tym sterowniku masz 6 wyjść po 3A każde. RGB dałbym tyle ile się maksymalnie da. Musisz sobie policzyć.

Opublikowano (edytowane)
46 minut temu, iquitos68 napisał:

Może być za mało światła. Na tym sterowniku masz 6 wyjść po 3A każde. RGB dałbym tyle ile się maksymalnie da. Musisz sobie policzyć.

Tyle ile się maksymalnie da to chyba jednak duża przesada bo o ile dobre liczę to wychodzi to tak:

Na styk wychodzi 22 białe, ale można je dawać maksymalnie 20 w jednym obwodzie więc daje 20. 

Co do RGB maksymalnie można dać 50 na jeden obwód według zaleceń producenta, a co do sterownika to o ile się nie mylę to każdy kolor podłącza się pod inny kanał więc daje nam to możliwość podłączenia 150 modułów RGB do 3 kanałów (3 obwodów po 50 równolegle do kanału) jeżeli dobrze to interpretuje to 1 moduł RGB 0,72W to 3 diody o mocy 0,24W każda. Czyli 3 kanały obciążone na maksa tylko czy 150 x RGB to nie będzie przesada? 

Edytowane przez aro600
Opublikowano

Chyba nie tak. Do trzech kanałów możesz podłączyć 50 modów RGB bo tyle może być w jednym rzędzie. Myślę że 50 RGB Tobie styknie. (nie wiem czy da się podłączyć 150 modułów - może da się równolegle - ale i tak będzie Ci trudno tyle aż zmieścić na belach).

Pozostają Tobie 3 kanały do których możesz podłączyć białe Ledy. Jest szansa, że 20 białych wystarczy. Jeśli nie to masz jeszcze dwa kanały do których będziesz mógł dodać jeszcze białych.

Przy projektowaniu warto zaplanować możliwość dołożenia modułów w przypadku gdy będzie za ciemno. Masz wysokie i długie akwarium - światła będziesz więcej potrzebował niż w mniejszych akwariach.

Przykładowo u mnie w ciągu dnia świeci na przeliczeniu na Twoje ok 50 modułów białych wysterowanych na 35% mocy. Natomiast wieczorem świecą same 80 modułów RGB i wciąż uważam, że ich jest za mało. Same RGB tworzą fajny klimat, choć uprzedzam że jest to rozwiązanie nie popularne tu na forum.

 

Opublikowano

Pokrywa z płyty meblowej to bardzo zły pomysł. Nie ma szans żebyś zabezpieczył płytę w taki sposób żeby nie spuchła przy kontakcie z wilgocią, a pod pokrywą panuje bardzo duża wilgoć, spuchnie na bank raczej prędzej niż później. Szkoda pieniędzy, szkoda Twojego czasu i nerwów. Poza tym taka pokrywa będzie dość ciężka, po co dodatkowo obciążać szkło? Najpewniejszym i tanim rozwiązaniem jest pokrywa ze spienionego pcv. Ten materiał jest bardzo łatwy w obróbce, lekki, łatwo i szybko się klei, a przede wszystkim jest odporny na wilgoć. Przemyśl to.

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
33 minuty temu, iquitos68 napisał:

Przykładowo u mnie w ciągu dnia świeci na przeliczeniu na Twoje ok 50 modułów białych wysterowanych na 35% mocy. Natomiast wieczorem świecą same 80 modułów RGB i wciąż uważam, że ich jest za mało. Same RGB tworzą fajny klimat, choć uprzedzam że jest to rozwiązanie nie popularne tu na forum.

 

Nie mam póki co doświadczenia z oświetleniem led więc dziękuję za rady każda jest cenna, napewno zostawię miejsce na dodatkowe moduły w razie potrzeby. Natomiast zastanawia mnie jedno jeżeli moduły wysterowane są na 35% to czy podobnego efektu nie uzyskamy wysterowujac np. Połowę modułów, ale na 2x większą moc? No chyba że powstaje wtedy jakiś efekt jaśniejszych i ciemniejszych stref, logika podpowiada że więcej słabiej świecących modułów powinno dać bardziej równomierne oświetlenie. 

27 minut temu, Bartek_De napisał:

Pokrywa z płyty meblowej to bardzo zły pomysł. Nie ma szans żebyś zabezpieczył płytę w taki sposób żeby nie spuchła przy kontakcie z wilgocią, a pod pokrywą panuje bardzo duża wilgoć, spuchnie na bank raczej prędzej niż później. Szkoda pieniędzy, szkoda Twojego czasu i nerwów. Poza tym taka pokrywa będzie dość ciężka, po co dodatkowo obciążać szkło? Najpewniejszym i tanim rozwiązaniem jest pokrywa ze spienionego pcv. Ten materiał jest bardzo łatwy w obróbce, lekki, łatwo i szybko się klei, a przede wszystkim jest odporny na wilgoć. Przemyśl to.

Akurat koszty tu dla mnie są niskie (mam brata producenta mebli) więc koszt to tylko materiał myślałem zrobić pokrywę z płyt o grubości bodajrze 12mm więc waga nie była by aż tak duża jak przy tradycyjnej 18mm. Spienione PVC miałem w poprzednim akwarium o długości 160cm i nie do końca byłem zadowolony może ja coś źle zrobiłem ale okleina mi odchodziła zwlasza na rogach i nie wyglądało to estetycznie. 

Myślałem jeszcze o pokrywie z aluminiowych profili do produkcji kasetonów reklamowych ale nigdzie odpowiednich nie mogę znaleźć 

Edytowane przez aro600
Opublikowano
4 minuty temu, aro600 napisał:

Nie mam póki co doświadczenia z oświetleniem led więc dziękuję za rady każda jest cenna, napewno zostawię miejsce na dodatkowe moduły w razie potrzeby. Natomiast zastanawia mnie jedno jeżeli moduły wysterowane są na 35% to czy podobnego efektu nie uzyskamy wysterowujac np. Połowę modułów, ale na 2x większą moc? No chyba że powstaje wtedy jakiś efekt jaśniejszych i ciemniejszych stref, logika podpowiada że więcej słabiej świecących modułów powinno dać bardziej równomierne oświetlenie. 

Oczywiście, że może być dwa razy mniej modułów białych wysterowanych na większą moc. Dlatego moim zdaniem możesz zacząć od 20 modułów białych 1,6W i jeśli będzie ich mimo wszystko za mało to do kolejnego kanału będziesz mógł dołożyć więcej.

Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, aro600 napisał:

Myślałem jeszcze o pokrywie z aluminiowych profili do produkcji kasetonów reklamowych ale nigdzie odpowiednich nie mogę znaleźć 

To też jest fajne rozwiązanie, ale napewno droższe. Nawet ostatnio, tu na forum, ktoś dawał namiary na firmę, która takie pokrywy robi, chyba @Falcowski

13 minut temu, aro600 napisał:

Spienione PVC miałem w poprzednim akwarium o długości 160cm i nie do końca byłem zadowolony może ja coś źle zrobiłem ale okleina mi odchodziła zwlasza na rogach i nie wyglądało to estetycznie. 

Po co oklejać? Wewnętrzną część pokrywy robisz ze spienionego, a z zewnątrz, dookoła przyklejasz pas z twardego pcv 3mm z połyskiem lub matowe, jakie wolisz i jest w różnych kolorach. Tak u mnie to wygląda

20200907_185821.thumb.jpg.6b0c4ef37763fccc0ffa02228a45bc00.jpg

20200907_185831.thumb.jpg.dc8ff35ead16e33323b19aa7fca6e556.jpg

 

 

Edytowane przez Bartek_De
  • Lubię to 1
Opublikowano

Bartek_De - bardzo estetycznie to wygląda muszę to jeszcze przemyśleć. Niezależnie od materiału mam do Ciebie pytanie jaka masz wysokość pokrywy i ile zachodzi poniżej górnej krawędzi szkła? Ostatnio zrobiłem za mało zachodząca i musiałem zawsze mieć wode do samych wzmocnień bo inaczej było już widać lustro wody i nie wyglądało to estetycznie. Myślałem żeby zejść 2 lub 3cm poniżej dolnej krawędzi wzmocnień. 

  • Lubię to 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • A ja chciałbym natomiast zwrócić uwagę na filtrację - czy jest ona dobra i wydajna to sprawdzi się dopiero w praniu 🙂  Po pierwsze filtr UV na starcie nie jest zalecany - niepotrzebnie wydłuży czas dojrzewania zbiornika. Po drugie podwodna deszczownica (tak jak każda inna) tylko spowalnia przepływ wody z filtra, tak samo jak każde kolanko - zdejmij deszczownie, kolanko z wylotu filtra wewnętrznego wtedy uzyskasz dużo lepszą cyrkulację. A jeżeli już o cyrkulacji mowa to zmorą białego piasku będą widoczne odchody, które albo będą zalegać (przy niewłaściwej cyrkulacji), albo będą widoczne w czasie ich przemieszczania się wraz z nurtem wody. Z kolie białe kamienie szybko obrosną glonami (zielonymi albo jak to zwykle zaraz po starcie brązowymi) - ryby to lubią, ale będzie wyglądało to słabo na białym tle - takie uroki Malawi 🙂 
    • @Tomash Wpisz w SZUKAJ słowo ŚMIERDZĄCA , zaznacz WSZĘDZIE . Z najdziesz parę tematów z podobnym problemem. Może tam znajdziesz podpowiedz.  Masz link do strony na wszelki wypadek:  https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=śmierdząca&quick=1  
    • Hej. Dobrze, że wrzuciłeś zdjęcie bo podpowiem Ci w innej kwestii niż pytasz. Nie o parametrach ale też o komforcie dla ryb. Śnieżno biały piasek plus białe kamienie to nie najlepszy pomysł. Każdemu podoba się coś innego, wiadomo gusta są różne ale niestety rybą to się na pewno nie spodoba. Takie kolory będą odbijały mocno światło co wywoła stres u ryb. Nie będą się wybarwiać i na pewno nie będą się czuły dobrze w takiej aranżacji. Kolejna  ważną kwestią jest ułożenie skał. Masz ich za mało i są ułożone zbyt płasko Ryby z grupy mbuna żyją pośród skał, w grotach i na dużych powierzchniach skalnych. Pooglądaj naszą galerię, może będzie dla Ciebie inspiracją do stworzenia czegoś co będzie dla Ciebie ładne a dla ryb funkcjonalne i chociaż trochę będzie przypominać naturę w której żyją. Trzymam kciuki👍
    • Dzięki za odpowiedź, wstawiam zdjęcie dla lepszego oglądu sytuacji.   Jeżeli chodzi o parametry to NO2  i NO3 niewykrywalne w testach, GH*d około 14, KH*d około 10, ph bliżej 7,6 niż 7,8 i CL2 zero.   Jeżeli chodzi o dojrzewanie to cykl biologiczny raczej się zaczął, bo to o czym nie wspomniałem to na początku wrzuciłem dwa sumiki tymczasowo aby produkowały minimalne odchody i też były bakterie w płynie na początku. BTW sumiki się mają dobrze, ale wiadomo suma nic nie zajedzie i nie jest miarodajny.   Kamieni nie chciałbym usuwać raz, że mi się podobają, dwa że dojechałem do końca budżetu. Więc jeżeli nie będę pewien, że są toksyczne to wolałbym ich nie usuwać.   W sobotę jestem umówiony z hodowcą na odbiór gromadki saulosi. Jak oceniacie ryzyko, jeżeli mierzalne parametry wody są ok, węgiel aktywny zainstalowany w filtrze wewnętrznym działa i sumy wyglądają normalnie? Z góry dzięki za pomoc!        
    • Wieczorową porą: Od zalania zbiornika minęło niecałe 2 m-ce. Ryby pływają już miesiąc, nawet nie wiem kiedy to minęło...😉 Podopieczni rosną w oczach. Są żarłoczni jak piranie. Mam wrażenie, że zjadły by ile bym im nie dał... Ładnie się wybarwiają, pojawiają się już dominujące samce które zaczynają się stroszyć między sobą i samicami. Na chwilę obecną wszystko hula bez problemu🙂 jak widać na zdjęciach udało się wychodować zielony dywan z którego ryby są zachwycone🙂 mam nadzieję, że pokryje większą powierzchnię modułów, wtedy efekt będzie super. Oczywiście nie wszystko zawsze musi być kolorowo... Po zarybieniu i nauce karmienia, różnych próbach, lepszych i gorszych zdarzało się, że część karmy spływała do komina. Kilka razy i w różnych ilościach😕. Skutkiem czego niestety pojawiło się zachwianie parametrów. Testy Kropelkowe JBL. (wzrost NO2 do wartość ok. 0,3). Na szczęście sprawdzałem wyniki codziennie i szybko zareagowałem podkręceniem stałej podmiany wody. Potem wlałem bakterie Prodibio. Zwiększenie podmiany wody niestety spowodowało spadek temp. w zbiorniku do niecałych 20°C. Zasilanie mam bezpośrednio z sieci i w zimie ma ok 8°C. Nie chcąc już obniżać temperatury wody w akwarium, przy stanie N02 na poziomie 0,2 zastosowałem trzymane w pogotowiu Sachem Prime. N02 wróciło do niewykrywalnego poziomu (<0,01) Także, było stresu przez dwa dni ale udało się obyć bez żadnych strat w rybach.  Jeszcze jedną, rzeczą z którą się borykam to ocieranie się ryb. Po przeczytaniu kilku wątków i zastosowaniu chyba już wszystkiego.  Zmiana pokarmu, mocne ograniczenie karmienia, w końcu głodówka, zastosowanie soli akwarystycznej, miałem też preparat Preis Carely Coly-podejrzewajać pasożyty. Nic nie pomogło i ocierały się wszystkie gatunki. Co dziwne nie było to od razu po wpuszczeniu do zbiornika (do nowych parametrów wody) lecz po jakimś czasie. Już teraz nie pamiętam ale pewnie zbiegło się to z wahaniem N02, obniżeniem temp i prawdopodobnie mogło to wywołać u nich stres i rozwój pasożytów. Nie chciałem od razu wlewać lekarstw, więc próbowałem wszystkie lżejszego co tylko wyczytałem w innych wątkach. Jednak pomimo poprawnych odchodów ryb, idąc w stronę pasożytów kończę leczenie Capisolem/Protosolem podawanym w karmie naprzemiennie rano/wieczór. Z tego co obserwuje to pomogło. Odbieranie występuje już rzadziej i nie z taką "natarczywość" jak wcześniej.  Oprócz w/w problemów wszystko śmiga, żyje, rośnie i ma się dobrze. Gratuluję dotarcia do końca lektury😉
    • Cześć kupiłem rybki pod tą nazwą z hodowli od Pana z czech jest ktoś mi wstanie powiedzieć czy jest to rzeczywiście ten gatunek ? Wiem że zdjęcie nie jest najlepsze spróbuję wieczorem przy innym świetle zrobić lepsze. Kupiłem 15 maluchów z myślą o redukcji ale teraz się zastanawiam czy to w ogóle będzie to 😅
    • Czyli jeszcze start biologiczny mógł się nie zacząć. Co to znaczy w normie? Podaj konkretne wyniki bo samo pH akurat jest OK.  Błąd. W trakcie dojrzewania wody w akwarium nie rób podmian. Może faktycznie te kamienie są przyczyną nieprzyjemnego zapachu. Kamienie gipsowe faktycznie podnoszą pH  wody. Sprawdź pH wody w kranie.  Trudno mi to ocenić .  Może jednak warto dać inne kamienie  ? Choćby serpentynit ? Lub otoczaki?
    • Witam! Jestem w trakcie zakładania nowego malawi 100x40x40. Będzie tam dziesięć saulosi. Akwarium zalałem 2 tygodnie temu, wrzuciłem bakterie, mam dobrą filtrację (1400l/h kubełek z lampą UV, filtr kaskadowy jako mechaniczny + filtr wewnętrzny z węglem jako biolog). Chciałem za tydzień jechać po rybki, ale woda mimo, że kryształ to ma dosyć nieprzyjemny zapach. Podstawowe parametry NO2, NO3 w normie, pH 7,8. Zacząłem mieć podejrzenia co do kamieni czy to nie są one przypadkiem źródłem zapachu. Kamloty przywiozłem kiedyś z plaży z Chorwacji, są prawie białe. Może to głupie pytanie, ale czy kamienie mogą być źródłm zanieczyszczeń i czy mogą być groźne dla rybek? Zapach trochę przypomina gips. Kamienie przed włożeniem do baniaka wymyłem i odmoczyłem 24h. Wodę zmieniłem dwa razy po 30%. Proszę o radę bo nie chciał być wrzucić rybek w jakieś g...   Z góry dzięki za pomoc!!!
    • Dokładnie chodzi mi o ten  https://www.akwarystyczny24.pl/produkt/tlo-slim-line-50a-river-l-50-x-h-45-cm  Ale znalazłem mniej więcej bo w szarościach podobny tylko że w całości 200x50 to może w tym kierunku pójde , zobaczymy 👍💪
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.