Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
9 godzin temu, Falcowski napisał:

Fronty ładnie by wyglądały, jak będą zachodzić na szybę do wysokości boków, żeby było jednolicie, ale z drugiej strony między frontami pionowa szpara będzie widoczna na tle akwarium i styropianu, więc maskowanie chyba będzie lepsze.

 

Mam fronty zachodzące na szybę i ta mała 2mm szparka na wysokości kilku centymetrów, naprawdę nie rzuca się w oczy 🙄👍

Opublikowano

Dziś akcja płukanie piachu pod piach na dno pójdzie 5mm pleksa bo jeszcze nie wiem czy będą jakieś moduły czy normalne kamienie. 

IMG_20200820_115101.jpg

Opublikowano (edytowane)

Cały czas myślę nad filtracja i zastanawiam się między kaseciakiem, a filtrem narożnym HMF zastanawiam się tylko jakiej on musiałby być wielkości i czy moja koncepcja jest prawidłowa

Filtr oparty na pompie jebao DCP5000   

5cm panel gąbkowy ppi20 zasypany w środku kostakmi gąbki ppi30 i na tym postawiona pompa. 

Mama kilka pytań do użytkowników takich filtrów 

1) Czy taki filtr da rade sobie z moim akwarium? 

2) Czy przy filtrze typu Hamburg mamy od razu załatwiony temat skimera? 

3) Czy pompa DCP5000 będzie odpowiednia do mojego akwarium (przypomnę 240cm długości) 

4) Czy będzie potrzebny dodatkowy cyrkulator? Czy ta pompa załatwi sprawę obiegu wody, a może lepiej dać np słabsza pompę do filtra + cyrkulator 

Chciałbym ten filtr wykonać jako wkładaną kasetę narożną widziałem jeden z kolegów na forum ma taki u siebie. Być może w przyszłości wykonam moduł skalny do którego powędrują gąbki z początkowego HMF. Na razie nie mam możliwości wykonania modułu, a taki Hamburg wydaje mi się dość szybki i prosty co pozowiliłoby mi wystartować dość szybko żeby powoli dojrzewało akwarium i sama filtracja oparta na gąbkach. 

Edit;

Efekt dzisiejszego dnia

Szkło na swoim miejscu i 200kg piachu wypłukane.

Fotek piachu nie wrzucam 😉

IMG_20200821_204749.jpg

IMG_20200821_204743.jpg

Edytowane przez aro600
Opublikowano

Jak postępy?

 

 

Co do filtracji to oparta na hamburgu z tego co rozumiem długo łapie ale jak złapie to jest nie do zajechania. Ja postawiłem na module wypchanym gąbkami na chwilę obecną parametry wzorowo co do klarowności wody jeszcze nie jest to co bym chciał ale jestem pełen optymizmu. Cierpliwość :))   Po analizowaniu filtracji którą planowałem w swoim zbiorniku postawiłem na moduł.. Woda nie opuszcza zbiornika jest bezobsługowy mało widoczny hmm co tu więcej potrzeba? Ewentualnie możesz wrzucić woreczek ceramiki czy czego wolisz też do modułu a pompa jaką masz myślę że spokojnie da radę.  U mnie mam pompę dcp 10000 ale chodzi na minimum co daje 3000L/h.... na chwilę  obecną nie widzę potrzeby zakupu cyrkulatora a mam zbiornik 250x80x70. 

Opublikowano

U mnie powoli do przodu postępy są choć co do filtracji nastąpiła jednak całkowita zmiana koncepcji. .. znów zaważył czynnik ,, żona,, i brak sprzętu w środku w sensie Hamburga i jednak postawilem na filtrację narurową według rozwiązań  inspirowanych kilkoma osobami z forum. Filtracja już jest prawie gotowa wszystko po klejone czekam tylko na zawory i całość będzie gotowa. Rozwiązanie oparte na rurkach klejonych 1" Nibco do zimnej wody napędzać to będzie pompa Grundfos 25-60 -  3 korpusy równolegle na mechanikę, 2 korpusy równolegle na filtrację chemiczną i 3 korpusy równolegle na biologie. Dodatkowo w układzie wstawiona grzałka tylko narazie mam 600W i zastanawiam się czy to nie będzie zbyt mocna? Czy nie zaszkodzi rurką  czy nie lepiej było by dać 300W? Najwyżej będzie chodziła dłużej. W sumie ywmerature w domu i tak mam zawsze 22 - 23*C. 

Teraz szukam kamieni. Muszę zrobić też przykrywę. 

 

Opublikowano
9 minut temu, aro600 napisał:

Dodatkowo w układzie wstawiona grzałka tylko narazie mam 600W i zastanawiam się czy to nie będzie zbyt mocna? Czy nie zaszkodzi rurką  czy nie lepiej było by dać 300W? Najwyżej będzie chodziła dłużej.

Będzie dobra, a o rury nie musisz się martwić, nie stopią się, no chyba że włączysz grzałkę na sucho;):P

Opublikowano (edytowane)

Dziś akcja kamienie przywiozłem 165kg i po umyciu i paru godzinach przekładania wyszło mi coś takiego - co myślicie prośbą o ocenę aranżacji. 

IMG_20200904_220308.jpg

IMG_20200904_220038.jpg

Edytowane przez aro600
Opublikowano (edytowane)

A co tam ma pływać...? Jeśli mbuna to za mało kryjówek dla ryb i mógłbyś pójść wyżej z tymi skałami...

P.S. 

Czyżby akwarium  miało pozostać bez tła...? Jeśli tak to nie wygląda to zbyt ciekawie... 🤔

Edytowane przez Robson79
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Jeszcze nie ma decyzji co ma pływać, na wybór obsady przyjdzie czas jak akwarium będzie dojrzejewało, kamienie są na jakieś 30cm od piasku w górę w najwyższym punkcie na foto może tego nie widać bo zdjęcie robione z góry a akwarium ma 70cm wysokość i wiec to też trochę wizualnie oszukuje. 

Edytowane przez aro600

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.