Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanownych forumowiczów

Nadszedł czas by wystartować mój wymarzony projekt akwarium. Do około rok temu posiadałem akwarium 480L później z powodu przeprowadzki sprzedałem je z planem by właśnie w nowym miejscu postawić większe. Początkowo plan był 720L i tego długo się trzymałem, ale trafiło mi się akwarium 1080 L, o wymiarach właśnie 240x60x70h że szkła 12mm.... Więc takie już czeka w moim garażu między czasie wykonany stelaż i teraz zaczynają się kwestie techniczne. Cały czas plan był że filtracja będzie oparta na pompie CO i filtrach narurowych albo na 2 kubelkach typu unimax 700,ale tak czytam, czytam i coraz bardziej podoba mi się filtr kasetowy. Akwarium większe jak planowałem więc mógłbym te ciut miejsca poświęcić. Co myślicie o takim rozwiązaniu? Pewnie w połączeniu z falownikiem. Na początek wrzucam fotki tego co już jest 

IMG_20200810_191340.jpg

15975229576645889824006526741394.jpg

  • Lubię to 2
Opublikowano

Akwarium masz zacne, dlatego aż szkoda szpecić je kaseciakiem w środku. Pomyśl nad filtracją w module/ach z artykułu poniżej.

A tak wygląda akwarium autora artykułu z tą właśnie filtracją. Jak wspomniałeś jest to projekt Twoich marzeń, warto się do tego przyłożyć, będziesz na to patrzył zapewne przez kilka lat.

 

  • Lubię to 5
Opublikowano
10 godzin temu, aro600 napisał:

Akwarium większe jak planowałem więc mógłbym te ciut miejsca poświęcić. Co myślicie o takim rozwiązaniu? Pewnie w połączeniu z falownikiem.

Kaseciak spokojnie ogarnie filtrację w Twoim zbiorniku. U mnie dział taki. Nawet bez rzucającego się w oczy falownika ogarnia cyrkulację. 

Opublikowano
15 minut temu, iquitos68 napisał:

Kaseciak spokojnie ogarnie filtrację w Twoim zbiorniku. U mnie dział taki. Nawet bez rzucającego się w oczy falownika ogarnia cyrkulację. 

A mógłbym prosić o krótki opis twojego kaseciaka jak jest zrobiony jak umiejscowiony, wymiary, jaka pompa, jakie wkłady i w jakim akwarium (wymiary) pracuje? 

Opublikowano

W poniższym linku jakiś czas temu opisałem mój filtr kasetowy:

Sam kaseciak był modyfikacją filtra z tego tematu:

U mnie przed gąbką jest tylko komora śmieciowa 10mm. Za gąbką odstęp pomiędzy przegrodą a gąbką to 10mm. Szerokość Komory pompy trzeba dobrać do szerokości pompy jaką będziesz miał. Masz wyższe akwarium więc Twój filtr też będzie musiał być wyższy o ok 10 cm. U mnie nie ma purolite i TMBT - tylko pompa, gąbka, przegroda i regulowany wlot wody i Matrix pod pompą. Jest też pewna modyfikacją. Pod pompą zamontowałem wężyk od napowietrzacza, dzięki któremu raz dziennie na godzinę z kaseciak leci woda z powietrzem co dodatkowo natlenia akwarium.

W przeciwieństwie do filtracji w module, którą proponuje @Bartek_De w przypadku kaseciaka musisz liczyć się z eksploatacją:

1. Raz w tygodniu wyjęcie i czyszczenie gąbki

2. Raz na dwa miesiące wyjęcie i czyszczenie złoża biologicznego.

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ja sam mam 1400L filtracja oparta na module zbiornik chodzi już prawie miesiąc wszystko ok parametry dobre woda klarowna jeszcze nie kryształ jak w poprzednim zbiorniku ale to kwestia czasu. Wystartowałem na filtrze z poprzedniego zbiornika więc biologia była powiedzmy od ręki.

Opis masz w moim wątku

 

 

  • Lubię to 1
Opublikowano
3 godziny temu, edzzio napisał:

Ja sam mam 1400L filtracja oparta na module zbiornik chodzi już prawie miesiąc wszystko ok parametry dobre woda klarowna jeszcze nie kryształ jak w poprzednim zbiorniku ale to kwestia czasu. Wystartowałem na filtrze z poprzedniego zbiornika więc biologia była powiedzmy od ręki.

Opis masz w moim wątku

 

 

Dzięki za link w sumie przeczytalem cały wątek już 2 raz (czytałem go już od deski do deski wcześniej) gratuluję pięknego projektu. Zastanowię się jeszcze nad twoim pomysłem na filtracje napewno wizualnie ładniejsze od kaseciaka, ale też dużo trudniejszy w wykonaniu. (przynajmniej tak mi się wydaje), a czy rzeczywiście tych filtrów się praktycznie nie obsługuje z tego co czytałem to chodzą nawet 10 lat, a nie zaleca się ich nawet czyścić? 

Opublikowano

Mam do Was jeszcze jedno pytanie stelaż będzie stał bezpośrednio na podłodze bez nóżek były przymiarki i leży idealnie nie chwije się, nie kołysze i poziom sprawdzany 2,5m poziomicą zachowany. Mam tylko pytanie czy nie dobrze by było podkleić całości stelaża np 2 lub 3mm  twardym filcem? Czy lepiej żeby stał bezpośrednio na płytkach? Drugie pytanie co pod akwarium na górze stelaża będzie sklejka 18mm która mam już wycięta, co dać na to aby ewentualne małe nierówności skleiki zgubić czy styropian 2cm będzie wystarczający czy lepiej 3cm.? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.