Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, przemo-h napisał:

Tomku te ryby to straszne ciapy, gdy są młode przynajmniej. Po 15 sztuk do puźniejszej redukcji mogło by rozproszyć uwagę mbuny, która szybciej dojrzewa. Po 2-3 samce docelowo mogło by ładnie wyglądać

Miałem C. moorii rok, a P. phenochilus mam ponad sześć lat. Nie zauważyłem oznak ciapowatości, tym bardziej strasznej. 

Inaczej zinterpretowałem termin większego stada.

Moim zdaniem Mdoki nie pasują do mixa z mbuną. Grupa C. moorii jak najbardziej (mbuna bez jaroszy). 

Przy przerybieniu wszystkie ryby będą ciapowate.

Edytowane przez tom77
Opublikowano
5 godzin temu, tom77 napisał:

Miałem C. moorii rok, a P. phenochilus mam ponad sześć lat. Nie zauważyłem oznak ciapowatości, tym bardziej strasznej. 

Moim zdaniem Mdoki nie pasują do mixa z mbuną. Grupa C. moorii jak najbardziej (mbuna bez jaroszy). 

Przy przerybieniu wszystkie ryby będą ciapowate.

Przy Pseudotropheus williamsi, czy Labidochromis chisumulae to po prostu straszne ciapy. Z czasem się obronią, bo wtedy wygra już masa. Mam na myśli tutaj chisumulae. Williamsi jest duży, ale przebywa w wyższych partiach. Jeśli aranżacja będzie częściowo wysoka, to nie powinien zawracać sobie nimi głowy. Zbiornik ma bardzo ładną powierzchnię dna i można w nim stworzyć takie warunki, aby ryby za bardzo nie wchodziły sobie w drogę. 

Jaroszy wśród tych ryb nie ma. 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 17.07.2019 o 20:38, tom77 napisał:

 Cyrtocary pływały w mojej pierwszej obsadzie malawijskiej razem z msobo, maingano i fryeri.  Sciaenochromisy nie miały tam komfortu, ale C.moori (na starcie nie były większe) miały należyty szacunek, a same żyjąc we własnym świecie nie robiły mbunie krzywdy. Cyrtocary są super.

To Cyrtocary dawały pożyć mbunie (powtarzam że nie były większe), a nie odwrotnie. Nie zmienia to faktu, że ma wszelki wypadek lepiej je wpuszczać nie mniejsze od mbuny. 

Poza tym nie jest dla mnie kryterium ciapowatości, kto komu da w ryja.

Edytowane przez tom77
Opublikowano
51 minut temu, tom77 napisał:

To Cyrtocary dawały pożyć mbunie (powtarzam że nie były większe), a nie odwrotnie. Nie zmienia to faktu, że ma wszelki wypadek lepiej je wpuszczać nie mniejsze od mbuny. 

Poza tym nie jest dla mnie kryterium ciapowatości, kto komu da w ryja.

Nie istotne jest tutaj twoje kryterium. Rzecz w tym, czy moori potrafią się postawić, gdy są młodsze. Widać, że jednak potrafią. Tylko to miałem na myśli. W moim przypadku akurat mbuna wchodziła im na głowę. 

Opublikowano

Łatwo nie było, ale jakoś się udało przedyskutować ten mix🙂. Coś w zamian za Mdoki i masz już parę opcji do zbiornika. 

Do Labidochromis caeruleus możesz dołożyć Chisumulae i joanjohnsonae lub Nkhomo Reef i joanjohnsonae.

Opublikowano

Ale z was koledzy,  przy takim zbiorniku aż się prosi o drapieżniki :)

 

A tak na poważnie, sam mam mieszankę mbuny z nie mbuną, i jak na razie to ofermowate Mbasi, Mdoki czy Otter Blue bez problemu radzą sobie z agresywną mbuna. 

Jeżeli już chciałbyś mieszać, pamiętaj aby non mbuna którą kupisz była większa od mbuny, to w pewnym stopniu zagwarantuje, że nie mbuna ma większe szanse tak jak u mnie.

 

  • Lubię to 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam , troche czasu minelo i już posiadam pierwszych mieszkancow akwarium. Aktualnie kupilem od Pana Darka nastepujace gatunki

Cyrtocara moori

Metriaclima fainzilberi Maison Reef 

Otopharynx lithobates Sulphurhead

Aulonocara Fire Fish

Do tego plywa kilka sztuk yellow od szwagra bo likwidowal akwarium .

Planuje za drugim podejsciem dokupic :

Na pewno jeszcze kilka sztu yellow , zastanawiam się tez nad ich druga odmiana czyli Labidochromic caeruleus Nkhomo Reef.

Na pewno kupie Placidochromis phenochilus Mdoka White Lips i zastanawiam się takze nad Metraclima Estherae OB , ale to wszystko wyjdzie jak pojade tam drugi raz . 

Wiem ze to zadne z proponowanych obsad ale niestety zadna mi nie pasowala kolorystycznie . Ktos tu pisal ze Otopharynx nie beda dobrze wybarwione, wzialem troche wieksze rybki i posiadam kilka sztuk pieknie wybarwionych samcow. Zdjecia wysle wieczorem w dziale start akwarium. Zapraszam takze do dzialu zywienie poniewaz czas dobrac pokarmy. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.