Skocz do zawartości

Dobór pokarmów


bobasxx

Rekomendowane odpowiedzi

Zbiornik sobie dojrzewa, obsada wybrana, więc pora na dobór pokarmów dla przyszłych mieszkańców. 

Planowana obsada:

Cynotilapia zebroides Cobue - 10szt.

Pseudotropheus cyaneorhabdos - 12szt.

Labidochromis caeruleus - 10szt.

Wszystko maluchy do późniejszej redukcji. 

Jakie konkretne pokarmy polecacie? Najlepiej z linkiem do sklepu 😊 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obsada wszystko - mięsożerna. Ja od siebie polecam:

Northfin Cichlid Formula,  http://www.northfin.pl/Sklep.php#!/Formuła-Northfin-Cichlid/p/108886418/category=0  Mięsny

Naturefood Premium Color Plus,  https://allegro.pl/oferta/naturefood-premium-color-plus-s-50g-wybarwienie-6869245746 Mięsny

Ocean Nutrition Vegi Pellets, https://allegro.pl/oferta/ocean-nutrition-cichlid-vegi-pellets-s-100gr-w-wa-8235655593  Dla wszystkożernych

Ocean Nutrition Spirulina flakes  https://allegro.pl/oferta/ocean-nutrition-spirulina-flakes-34g-pokarm-w-pla-7795444514    lub   JBL Spirulina,  https://allegro.pl/oferta/jbl-spirulina-160g-1000ml-40-platki-premium-8115383949?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=Y2I5NmRlMTItODM4Mi00ZjE4LWE3MDMtMWU5MTU3NmE0NDIyAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=eba6bf30-5af8-4dde-9662-4fe757f8a1e1  Oba roślinne wybierz który chcesz

Northfin BUG PRO  http://www.northfin.pl/Sklep.php#!/NorthFin-Bug-Pro/p/128821285/category=0  Uodparniający

Pokarmy Northfin dostaniesz z Klubowym rabatem

No i sprawa najważniejsza, pokarmami granulowanymi należy karmić bardzo oszczędnie żeby nie przekarmić ryb. Lepiej dać im za mało niż za dużo.

Edytowane przez SlavekG
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj @bobasxx!

Moim zdaniem dobra dieta dla ryb,to dieta urozmaicona,więc sugerowałbym zakupić kilka małych opakowań pokarmów premium różnych firm np. dwa pokarmy mięsne,oraz dwa pokarmy roślinne.

Karm ryby tymi pokarmami naprzemiennie.

Tobie mógłbym zaproponować coś z pokarmów płatkowanych z uwagi na to,że będziesz miał młode ryby,a niedoświadczona osoba może popełnić błędy w karmieniu ryb granulatem.

Moja propozycja to -

Pokarm roślinny - https://www.clarias.pl/osi-hs-aqua-spirulina-flakes-400ml70g-spirulina-premium-w-platkach-p-30937.html

Pokarm roślinny - https://sklep.mcten.pl/dla-ryb/6392-omega-one-veggie-flakes-platki-dla-ryb-sroslinozernych-62g.html

Pokarm mięsny - to akurat pokarm granulowany,ale moim zdaniem śmiało możesz nim karmić,oczywiście w małych dawkach - https://www.clarias.pl/naturefood-premium-cichlid-s-45g-dla-miesozernych-pielegnic-p-7230.html

Pokarm mięsny - https://www.clarias.pl/osi-hs-aqua-cichlid-flakes-70g400ml-platki-dla-pielegnic-nowosc-p-30965.html

Warto dodatkowo do diety ryb wprowadzić priobiotyk - https://allegro.pl/oferta/tropical-pro-defence-size-s-100ml-probiotyk-7490770996

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, rekawiczka napisał:

Te dwa Hikari odpuściłbym sobie, bardzo łatwo nimi przekarmić ryby, szczególnie początkującej osobie, no i pewnie trzeba jej namaczać jak większość pokarmów tej firmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minutes ago, SlavekG said:

Te dwa Hikari odpuściłbym sobie, bardzo łatwo nimi przekarmić ryby, szczególnie początkującej osobie, no i pewnie trzeba jej namaczać jak większość pokarmów tej firmy

Tak, Hikari trzeba namaczać. Choć w przypadku tego drugiego była informacja na forum, że nie jest to konieczne. Tutaj masz ten wątek - 

 (od komentarza #4)

Edytowane przez rekawiczka
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, rekawiczka napisał:

Ten pokarm stosuję. Akurat tego nie trzeba namaczać i nie brudzi wody. Uważam osobiście , że jest to jeden z lepiej wybarwiających pokarmów.  Polecam z całą odpowiedzialnością.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do mięsolubnych stosuję:

NatureFood: Premium Cichlids, Premium Cichlids Plants, Premium Cichlids Color, Supreme Artemia,

SeraVipan: pokarm podstawowy dla wszystkich ryb ozdobnych (prebiotyk),

Artemia mrożona.

Tobie proponuję kupić tylko NatureFood: Premium Cichlids rozmiar S i poczekać, aż podrosną, bo potem ci sporo zostanie, ewentualnei jeszcze dodać ten mrożony i probiotyk.

Taki pokarm jest naprawdę nieźle zbilansowany i nie ma potrzeby dawania 10 różnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, chciałbym pokarmy zbilansowane dla młodych, z tzw. "górnej półki" ale żebym też połowy opakowania nie musiał wyrzucać, jak maluchy podrosną... Wiadomo, różnorodność posiłków mile widziana i wskazana. 👍

Wiem już, że rano "coś konkretnego" , a wieczorem spirulina, wszystko w małych dawkach. 🤔

Może jeszcze ktoś coś dorzuci 😉

P. S. 

Wolałbym unikać mrożonek, (uraz z poprzedniego akwa), tylko gotowe pokarmy. 

Edytowane przez bobasxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie możesz kupić Spirulinę, jeszcze jedna dobra spirulina to Sera Flora. Do spiruliny kup że 2-3 granulowane np, Northfin Chilid Formuła, Naturefood Premium Color Plus, Northfin Bug Pro. Nawet jak ryby podrosną to pokarm i tak zużyjesz.  Dobrze jest mieć pokarmy różnych producentów, a nie ograniczać się do jednego.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Kurcze wy się więcej zastanawiacie nad przepływem niż nad rybami... wiecie,  że te ryby to mają w du**e wasze problemy...
    • 1. Podnoszenie 30 tyś l/h wody o _jeden_ metr to moc ok. 82 W (bez uwzględnienia strat w związku z wydajnością pompy). Moduły to bardziej energooszczędne rozwiązanie - nie ma tego podnoszenia. Duży moduł w części za filarem + kilka pomp i sump ze wszystkimi komplikacjami nie nie potrzebny. 2. 16 cm - wejdzie np. Jebao dcp 20000. 2 - 4 sztuki? ? Wg moich obserwacji sprawność jest większa przy niższych obrotach. 3. Ryba 20 cm zanieczyszcza wodę, jak 5 sztuk po 10 cm.... Jedna 30 cm - jak 12 szt po 10 cm.  
    • Racja, po prostu kasa, czy też moda wymuszona oszczędnościami właśnie. Zobaczymy, kogo nie odstraszą koszty zakupu dużego zbiornika, sprzętu i rachunków za prąd, ten będzie szukał rozwiązań w zasilaniu np. kaseciaka falownikiem. Chyba sam tak zrobię do planowanego dużego akwarium. Przewiduję nową odsłonę obumarłego wątku o filtrze kasetowym, choć jest tam co czytać, ponad 1800 postów. 😄 Byle było co do tego akwarium wpuścić, nie za horrendalne pieniądze...
    • Niestety ale biotop Malawi wymaga dużych zbiorników i jest do duża przeszkoda w dobie szukania oszczędności na prądzie. Dla nas 200L dla saulosi to takie minimum i to niezbyt atrakcyjne, ponieważ mamy tylko jeden gatunek, dla wielu to bariera nie do przejścia. Dlatego pewnie gatunki ryb wymagające dużych szkieł jak pyszczaki, dyskowce czy inne duże pielęgnice są w odwrocie a powraca moda na małe ryby oraz akwaria w stylu low-tech.  
    • Jeszcze o tym bardzo nie myślałem. Na pewno będzie mix i na pewno zbiornik nie będzie na początku przerybiony. Co będzie po kilku latach, to się okaże jak uda się kontrolować narybek. Na pewno chcę mieć predatory + mbuna w dużych ławicach - taki wstępny plan. @yaro nie mam tutaj miejsca na pomyłki. Jak dam za mało rur na spływ do sumpa, to poprawienie tego będzie karkołomne. Jeżeli dam za dużo, to nie będzie problemem. Więc wolę dmuchać na zimne. Wiem na pewno, że wolny przepływ przez biologię, to mit akwarystyczny. Pytanie tylko gdzie jest złoty środek, bo przelać 30000L/h przez sumpa, a potem wypompować to na 2m, to dość trudny case, ale nie jest niewykonalny. Być może złotym środkiem będzie podwójna filtracja, czyli sump + filtr w dużym module/kominie. Po rozmowę z hydraulikiem i człowiekiem od wylewek wiem już, że mogę dać pod akwa zamiast styropianu 15cm, dobry xps 5cm + 5cm wylewka. To daje mi 66cm pod zbiornikiem więc sump mógłby mieć 40cm wysokości. 16cm na sumpem wystarczy? Czy lepiej dać niższy sump?
    • 10000 litrów robi wrażenie 👍 Ile ryb będziesz chciał mieć docelowo? Przy przykładowym przeliczniku 50 litrów na rybę daję aż 200 sztuk. 
    • Hm… moje akwarium produkuje ok. 9 ppm azotanów tygodniowo. Odpowiada to godzinowej produkcji 0,015 ppm NH3. Przyjmując że ryby wydalają  NH3 ze stałą prędkością, to stężenie obserwowane w testach to 0,015ppm/krotność przepływu przez filtr. Nawet jeśli miałbym całkowitą krotność filtracji na poziomie 0,4 (jak twierdzisz, że masz) to i tak obserwowany wynik 0,0375 ppm jest na granicy oznaczalności testów. Ale z tego co pamiętam, to masz filtry po 2 stronach i znając życie gąbka będąca kilka razy lepszym od ceramiki filtrem biologicznym, została zaliczona do „mechanika”. Do tego nitryfikacja jest bardzo łatwa… dla mojego zbiornika wystarczy 0,6l gąbki 20ppi, by nie było problemu. Aby woda była czysta trzeba znacznie więcej. Pojęcie czystości jest bardzo względne… No ale inaczej definiujemy pewne pojęcia. Jestem pewien, że Cię nie przekonam W każdym razie rekomendacja, żeby robić przepływ przez sump na poziomie 0,4 jest dosyć oryginalna. Zazwyczaj poleca się 3-5x, w morskich x10. 
    • W całym procesie myślowym jest jedna niedoskonałość, mam w swoim akwarium tyle ryb, że nie są w stanie zanieczyścić mi wody do poziomu by filtracja nie wyrabiała. Potwierdzają to testy, a nie wzory których nie znam i nie umiem z nich korzystać. Abyś nie myślał, że to jakiś osobisty atak. Po prostu uważam , że w wielkich baniakach utrzymujemy relatywnie mniejsze zarybienie niż w mniejszych akwariach.
    • Zróbmy małe doświadczenie myślowe. Porównajmy 2 filtry… jeden ma 40% przepływu zbiornika na godzinę. Drugi ma 200% przepływu zbiornika na godzinę. Oba filtry są tak duże, że usuwają 100% zanieczyszczeń. Ryby produkują jednostkę zanieczyszczeń na godzinę (100%) Przyjmując, że do filtra trafia tylko brudna woda (nie miesza się z czystą) Zanieczyszczenia: Pierwszy: po 15 minutach: produkcja 25%, przefiltrowano 10% zostaje 22,5% po 30 minutach: 25%+ 22,5%, zostaje 42,75% po 45 minutach: 25% + 42,75%, zostaje 61% po 1 godzinie: 25% + 61%, zostaje 77,4% (czyli skuteczność filtracji to ok. 33%) itd.. (rośnie do 225% godzinowej produkcji zanieczyszczeń) Drugi: po 15 minutach: produkcja 25%, przefiltrowano 50%, zostało 12,5%; po 30 minutach: 25% + 12,5%, po filtracji: 18,75%; po 45 minutach: 25%+18,75%, po filtracji: 21,9%; po 1 godzinie: 25%+ 21,9%, po filtracji: 23,45% (czyli skuteczność filtracji to ok. 77%). itd. - dąży do 25%. Filtr drugi daje 10x bardziej czystą wodę. Uwzględniając, że do filtra trafia nie tylko woda brudna, ale mieszanka brudnej i czystej, że produkcja i usuwanie są procesami ciągłymi otrzymujemy: Skuteczność filtracji (maksymalna, rozumiana jako ile zanieczyszczeń zostaje usuniętych z wody przy ciągłej ich produkcji lub jaki procent wody brudnej przechodzi przez filtr). = 1-e^(-krotność przepływu). W tabelce: krotność przepływu / skuteczność filtracji 1  63,21% 2  86,47% 3  95,02% 4  98,17% 5  99,33% 6  99,75% 7  99,91% 8  99,97% 9  99,99% 10  99,995% Dla filtra @yaro przy przepływie 0,4 zbiornika na godzinę wyjdzie skuteczność filtracji ok. 33%.  Prawie 70% zanieczyszczeń zostaje w wodzie (produkowanych na bieżąco), bo ta część wody _statystycznie nie bywa w filtrze_ … Nawet jak filtr jest gigantyczny. Bez odpowiedniego przepływu nie ma wydajnej filtracji…, ale nie wystarczy zwiększyć tylko przepływ, potrzeba też odpowiedniej powierzchni dla bakterii. Zdanie „sump jest słabym machanikiem” należy rozumieć: sump o zbyt małym przepływie jest złym filtrem (i biologicznym i mechanicznym, jakkolwiek to rozumiemy). Przy dobrym przepływie będzie dobrym Zagadnienie jest dotykane w książce "Aquatic Systems Engineering: Devices and how They Function" Pedro Ramon Escobal. Polecam, choć trudna.  Z wzorów podanych w rozdziale 2 można wyprowadzić podany wcześniej wzór na skuteczność filtracji.   Przykład dotyczy akurat sterylizacji UV. Wzór 2.10 określa czas potrzebny na uzyskanie 99,99% sterylizacji. Fo - przepływ. G pojemność zbiornika. Dla krotności przepływu 9.2x to 1h. Wydaje mi się szaleństwem pchanie się w sump (stopień komplikacji) bez odpowiedniego przepływu...
    • Narybek skalara już pływa w mauzerach. p.Darek wyprzedaje stada zarodowe mniej chodliwych gatunków. Jak mówił to bierze to zagranica bo u nas nie ma chętnych pomimo niskich cen. Brałem maluchy po 12-15 pln Niestety padło zainteresowanie malawi a tanga to już w ogóle wymiera po hodowlach jak mówił. Dobrze sprzedają się żyworódki i skalary stąd zmiana gatunków na hodowli. Cześć bardziej popularnych gatunków malawi zostanie. To co się sprzedaje po sklepach. Ja specjalnie pojechałem po M. gold kawanga a on mi mówi że na ten gatunek nie ma chętnych i stado zarodowe właśnie odjeżdża Hodowle ustawią się po prostu pod klienta masowego. Z rarytasami zostanie np tan-mal ALE oni nie są hodowcami więc ceny wyższe  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.