Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
[mention=7984]Bartek_De[/mention]a jak ja prosiłem o radę odnośnie nowego oświetlenia do 200cm jaka belkę zamówić czy 150 czy 180 to chętnych nie bylo:) a trzeba było napisać zamawiaj 180 najwyżej po 15 cm z każdej strony zawiniesz w folię...    

 

OT

No więc napisałem Ci tam żebyś robił dłuższą, ewentualnie odłączysz sobie lub dołożysz moduły. Belek diy led nikt folią nie owija

EOT

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

 

No też nigdzie tego pomysłu na forum nie widziałem a czytałem dużo tematów, a wydaje mi się to bardzo cenna rada
Bo to mega stary patent. Panowie temat jest o parametrach, kończymy ze śmieceniem

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

@oscarrwyjmij jedna świetlówkę po prostu, bo jak na Malawi to masz strasznie dużo mocy. Przy okazji zaoszczędzisz na rachunkach. 

Te ryby widać, że siedzą z boku akwa, bo jest ciemniej i tylko wpadają mega wygłodniałe po jedzenie.

Zgaś światło w akwa (zostaw dzienne lub pokojowe) i zobaczysz, jak będą szamać.

Możesz też przykleić tabletkę z boku, gdzie światło tak mocno nie pada.

@benjamWszystko ci wyłożyliśmy jak na talerzu, a robienie od zera dłuższej lampy tylko po to, by potem zakrywać światło i marnować Watty, to już w ogóle mija się z celem. Już ci też mówiłem, że ostro przesadzasz z mocą, a jak potem będziesz skręcał na sterowniku, to również WATTy w komin pójdą, bo LEDy nie pracują liniowo.

LEDy dopiero od UP zaczynają świecić, więc skręcenie jasności na połowę to skręcenie zużywanej mocy o jakąś 1/5 od maxa.

Znalezione obrazy dla zapytania wykres led

Edytowane przez Falcowski
Opublikowano
6 godzin temu, Falcowski napisał:

@oscarrwyjmij jedna świetlówkę po prostu, bo jak na Malawi to masz strasznie dużo mocy. Przy okazji zaoszczędzisz na rachunkach. 

Te ryby widać, że siedzą z boku akwa, bo jest ciemniej i tylko wpadają mega wygłodniałe po jedzenie.

Zgaś światło w akwa (zostaw dzienne lub pokojowe) i zobaczysz, jak będą szamać.

Możesz też przykleić tabletkę z boku, gdzie światło tak mocno nie pada.

@benjam

W sumie też tak można spróbować narazie owinalem folią i trochę się przyciemnilo 

Opublikowano



[mention=8575]oscarr[/mention]wyjmij jedna świetlówkę po prostu,


Zwykle jest tak z tymi gotowymi pokrywami, że po wyjęciu jednej świetlówki druga gaśnie. Trzeba przerabiać instalację, co czesto wiąże się z cięciem takiej pokrywy

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
17 godzin temu, Bartek_De napisał:

 

OT

No więc napisałem Ci tam żebyś robił dłuższą, ewentualnie odłączysz sobie lub dołożysz moduły. Belek diy led nikt folią nie owijaemoji38.png

EOT

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

 

Bo to mega stary patent. Panowie temat jest o parametrach, kończymy ze śmieceniememoji6.png

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Hej ja mam poowijane ledy bo było za jasno😜 Węc ktoś to jeszcze stosuje. Nie chce mi się bawić w przerabianie z folią szybszy i tańszy sposób.

Opublikowano
3 godziny temu, Bartek_De napisał:


 

 


Zwykle jest tak z tymi gotowymi pokrywami, że po wyjęciu jednej świetlówki druga gaśnie. Trzeba przerabiać instalację, co czesto wiąże się z cięciem takiej pokrywy

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 

Ja mam  w pokrywie oryginalnie dwie T8. Jedną wyłączyłem. Z przodu jest tylko świetlówka POWER GLO i jest bardzo dobrze jak dla mnie.

Opublikowano
Hej ja mam poowijane ledy bo było za jasno Węc ktoś to jeszcze stosuje. Nie chce mi się bawić w przerabianie z folią szybszy i tańszy sposób.
Ja też mam poowijane retrofity. Belek fabrycznych raczej nie przerobisz. Pisałem o belkach DIY w których w łatwy sposób można odłączyć kilka modułów

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
14 godzin temu, Falcowski napisał:

 

@benjamWszystko ci wyłożyliśmy jak na talerzu, a robienie od zera dłuższej lampy tylko po to, by potem zakrywać światło i marnować Watty, to już w ogóle mija się z celem. Już ci też mówiłem, że ostro przesadzasz z mocą, a jak potem będziesz skręcał na sterowniku, to również WATTy w komin pójdą, bo LEDy nie pracują liniowo.

LEDy dopiero od UP zaczynają świecić, więc skręcenie jasności na połowę to skręcenie zużywanej mocy o jakąś 1/5 od maxa.

To nie do końca prawda. Interesuje nas zakres prądu, w którym dioda świeci. W zakresie od ok. 20% jasności zależy ona w przyblizeniu liniowo od prądu. Należy pamiętać, że żadne źródło światła nie jest idealne i część energii idzie w ciepło więc mamy dodatkowe ogrzewanie baniaka :)

Kiedyś (oczywiście przez przypadek) wpadła mi żarówka do akwarium. Zasilana była niskim napięciem więc rybki nie narzekały, a ja miałem tanio grzałkę. 

Ale wracając do wątku. Z ekonomicznego punku widzenia wybieramy grzałki, które nie świecą i światło, które mało grzeje dobrane pod nasze potrzeby.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.