Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Niedawno zamawiałem zbiornik (na wymiar) - 130x60x60 i... wziąłem szkło 12mm. Tu jest 70cm więcej. 12mm wydawałoby się minimum, pewnie wziąłbym grubsze.
Różnica w cenie wyniosła mnie niecałe 200zł 🍻
P.S. Tam gdzie zamawiałem wszystkie swoje baniaki (AquaBoro Niemodlin, nie reklama, po prostu wszystkie baniaki mam stamtąd i zero defektów/problemów) na takie wymiary stosują 12mm, cena brutto to 1168zł 99gr za baniak ze szkłem float, przednia szyba optiwhite boki float -1390,39zł, optiwhite całość - 1966,03zł. (na stronie mają kalkulator)
Ja w optiwhite nie widzę sensu. Mam baniak w pełni z opti, 240l mam z opti od przodu. 130x60x60 brałem float bo tańsze a... zero różnicy. Może gdyby baniak miał 1m głębokości. MOŻE.

Edytowane przez Artur67
Opublikowano
1 minutę temu, Artur67 napisał:

Niedawno zamawiałem zbiornik (na wymiar) - 130x60x60 i... wziąłem szkło 12mm. Tu jest 70cm więcej. 12mm wydawałoby się minimum, pewnie wziąłbym grubsze.
Różnica w cenie wyniosła mnie niecałe 200zł 🍻

Najważniejszym parametrem jest wysokość, Ciśnienie hydrostatyczne nie zależy od "rozpiętości" zbiornika, tylko od wysokości.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
3 minuty temu, 3promile napisał:

Najważniejszym parametrem jest wysokość, Ciśnienie hydrostatyczne nie zależy od "rozpiętości" zbiornika, tylko od wysokości.

Akwarium które kupiłem ma taką samą wysokość i głębokość co założyciel wątku rozważa. 60cm i 60cm. Post poprzedni edytowałem - dopisałem koszta itp.

Edytowane przez Artur67
Opublikowano
7 minut temu, Artur67 napisał:

Niedawno zamawiałem zbiornik (na wymiar) - 130x60x60 i... wziąłem szkło 12mm. Tu jest 70cm więcej. 12mm wydawałoby się minimum, pewnie wziąłbym grubsze.
Różnica w cenie wyniosła mnie niecałe 200zł 🍻
P.S. Tam gdzie zamawiałem wszystkie swoje baniaki (AquaBoro Niemodlin) na takie wymiary stosują 12mm, cena brutto to 1168zł 99gr za baniak ze szkłem float, przednia szyba optiwhite boki float -1390,39zł, optiwhite całość - 1966,03zł.
Ja w optiwhite nie widzę sensu. Mam baniak w pełni z opti, 240l mam z opti od przodu. 130x60x60 brałem float bo tańsze a... zero różnicy. Może gdyby baniak miał 1m głębokości. MOŻE.

Sorry, ale mam coś takiego, jak zwracanie uwagi na szczegóły. Nie ma IMHO nic gorszego, jak mieszanie OW z Float. Albo albo.

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, 3promile napisał:

Sorry, ale mam coś takiego, jak zwracanie uwagi na szczegóły. Nie ma IMHO nic gorszego, jak mieszanie OW z Float. Albo albo.

W 240l mam opti od przodu bo boki mam oklejone - akwarium stoi w takim miejscu że prawy bok i tył muszą być oklejone by nie waliło słońce. Wziąłem przód opti bo ,,ponoć lepsze"(teraz brałbym float).
Patrząc na zbiornik jak rozpoznasz że mam float + opti? Dopiero jak podniesiesz pokrywę.

Edytowane przez Artur67
Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, Artur67 napisał:

W 240l mam opti od przodu bo boki mam oklejone - akwarium stoi w takim miejscu że prawy bok i tył muszą być oklejone by nie waliło słońce. Wziąłem przód opti bo ,,ponoć lepsze"(teraz brałbym float).
Patrząc na zbiornik jak rozpoznasz że mam float + opti? Dopiero jak podniesiesz pokrywę.

Bardzo możliwe, że masz rację. Po prostu mam jazdę na OW. Poniżej widok na wskroś przez dwa metry szkła zrobione przed chwila - dojrzewa  do obsady ;)

DSC_0425.JPG

DSC_0424.JPG

Edytowane przez 3promile
Opublikowano (edytowane)
18 minut temu, 3promile napisał:

Bardzo możliwe, że masz rację. Po prostu mam jazdę na OW. Poniżej widok na wskroś przez dwa metry szkła zrobione przed chwila - dojrzewa  do obsady ;)

DSC_0425.JPG

DSC_0424.JPG

Żadne szkło nie da takiego efektu póki woda (filtracja) będzie kiepska. Jeśli woda dobrze filtrowana to i float da podobny efekt.
Według mnie niepotrzebny bajer - ale każdy ma prawo do swojej opinii.
Wracając do tematu - opti white, czy float, wszystko jedno. Ale 10mm to w mojej opinii stąpanie po cienkiej linii.
Co do gwarancji - KIA daje dłuższą gwarancję niż Porsche. Porsche daje taką samą jak Dacia. Tyle w kwestii gwarancji :)

Edytowane przez Artur67
Opublikowano

No no i wszystko jasne zapytałem bo koleś który klei te akwaria tak jak napisałem powiedział że zrobi z szyby 10mm a ja mówię a nie musi być 12?na co on ze klei takie zbiorniki z 10 mm i nie ma skarg 😕

Opublikowano (edytowane)
Cytat

Jeśli woda dobrze filtrowana to i float da podobny efekt

Uwierz mi, że nie. Przerobiłem temat w ponad czterdzieści lat i chyba coś około setki baniaków. W szklankach nie ma różnicy, ale rozmiar ma znaczenie. Pozdrowienia.

Cytat

Jeśli woda dobrze filtrowana to i float da podobny efekt.

Naprawdę sądzisz, że moje dwa biedne Eheimy 2075 są w stanie zniwelować zieloną poświatę zażelazionego szka float?

Edytowane przez 3promile
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.