Jump to content

podstawka pod akwarium


policeman
 Share

Recommended Posts

policeman

Witam mam pytanie chodzi o taką podstawkę do akwarium

http://www.allegro.pl/item322239822_pod ... arium.html


posiadam taką do zbiornika 240l i teraz moje pytanie czy umieszczając ją pod akwarium w baniaku mogę kłaść ciężkie kamienie.


Uprzedzę odpowiedzi odnośnie tego iż w baniaku będę miał na dnie pcv a bezpośrednio pod kamieniami styropian.

jeżeli ktoś ma taka podkładkę używa jej wie że będzie wszystko ok to proszę o odpowiedz albo o radę czy mogę ją zastosować

Link to comment
Share on other sites

slawek gorol

a nie lepiej styropian 2 cm ? i tańszy i pewniejszy :) koszy: 3 zł. za 2 szt .

ja mam baniak 240 l , w tym piasek ok 7-12 cm...wiec ok 40 kg :D

i kamienie ok 70 kg 8)

I nic się nie dzieje :roll: :roll: :roll:

Link to comment
Share on other sites

policeman

tak ok tańsze ale ja już posiadam taką podstawę miałem ją razem z zestawem zakupionym kilka lat temu zmieniam biotop z ogólnego akwa na tanganikę i dlatego pytam. podstawka jest praktyczna bo gdy woda spłynie po szybie to nie leci na szafkę tylko do podstawy o tam wyparowywuję

Link to comment
Share on other sites

Tyle, ile włożysz do takiego akwa, to nie powinno nic zrobić szybie na dnie. Ta podstawka, którą pokazałeś, ma dużo punktów podparcia. Jeszcze, jak na dnie będzie przynajmniej styropian, to tym większy to plus. No chyba, że Ty chcesz to akwa całe wypełnić kamieniami po brzegi :twisted::wink:

Link to comment
Share on other sites

policeman

nie całego nie właśnie jest tylko mały problem nie pamiętam ile punktów podparcia ma moja podstawka jak zlikwiduję baniak ogólny to pstryknę fote i wtedy odnowię temacik

Link to comment
Share on other sites

slawek gorol

Hmm...

Właśnie teraz pytanie czy opłaca się ryzykować ?

W Tandze musisz mieć piasek i troszkę kamuli.. Ale myślę,że podkładka wytrzyma:)

W końcu szkło min. 8 mm też wytrzyma nacisk !

A podkładka też się ulegnie pod ciężarem akwa...a to będzie pewnie ze 350 kg... :D

Link to comment
Share on other sites

Szkło szkłem. Wytrzyma, jeśli jest równomiernie podparte, a na takiej podstawce nie jest. I to jest problem. I więcej pkt-ów podparcia, tym lepiej. Jeśli jest ich mało, to ja bym nie ryzykował. Ale to już sam zobaczysz, jak spuścisz wodę w akwa.

Link to comment
Share on other sites

slawek gorol

Zgadzam się z Sision... dlatego zapytałem czy opłaca się ryzykować?

Link to comment
Share on other sites

Ja pod akwa mam taka pianke (podobna do karimaty) ponoć jakaś specjalna akwarystyczna. mam malawi więc troche tam te kamole ważą ... i nic się nie dzieje. planuje dokupić kamienie więc do środka dam jeszcze styropian lub coś co to dodatkowo zamortyzuje i wątpie żeby coś się stało skoro sama pianka wytrzymywała nacisk i wgniatała się tylko lekko na rogach i delikatnie da kantach.

Link to comment
Share on other sites

SiEmIoN_: jakie obciążenie jest w stanie wytrzymać dno akwa, równo postawionego, na gąbce lub styropianie o rozmiarach 160x50?

thewald: jak bedzie na idealnej podstawie to podejrzewam że kilkanaście ton albo i wiecej

thewald: raczej dużo więcej

thewald: szkło na ściskanie jest bardzo wytrzymałe..


To czy wytrzyma nacisk stosu kamieni bym się nie martwił. Najbardziej trzeba uważać na uderzenia, nierówności podstawy, ziarenka piasku czy inne rzeczy na podstawie przez które szkło może pęknąć.

W przypadku tej podstawki abs bałbym się tych pustych miejsc między punktami podparcia, nie wiem czy słusznie bo w końcu producent chyba wie co robi. Styropian wydaje się lepszy i bezpieczniejszy.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Posty

    • Bartek_De
      Nie do końca. W filtracji mechanicznej (jeśli ta oczywiście jest oddzielona od biologicznej) nie dopuszczamy do rozwinięcia się biofilmu przez to, że co chwilę czyscimy lub wymieniamy wkłady. 
    • triamond
      W filtrze mają rosnąć bakterie i mineralizować wszystko co tam trafia głównie do dwutlenku węgla, azotanów i fosforanów. Te usuwane są z podmianą wody. Bakterie potrzebują powierzchni, żeby funkcjonować. Jeśli powierzchnia jest odpowiednio duża (w stosunku do dawki karmy/liczby ryb), to filtr staje się bezobsługowy. Przy danej dawce jedzenia daje się wykarmić tylko pewną skończoną populację bakterii. Po pewnym czasie życie w filtrze już się praktycznie nie rozrasta - osiąga maksymalny poziom. Na więcej brakuje energii. Jeśli powierzchnia jest za mała lub/i  pory w medium filtracyjnym małe, biofilm bakteryjny może zapchać filtr. Wtedy trzeba czyścić. Biofilm bakteryjny przypomina super drobną gąbkę/watę. Zatrzymuje najmniejsze zanieczyszczenia i je mineralizuje. Podział na filtrację mechaniczną i biologiczną jest umowny  
    • Bezprym
      Jak tylko u swoich ryb zaobserwowałem długie białe odchody i brak apetytu zaraz aplikowałem im kurację lekiem Zoolek Protocaps M, pomogło. Lek ten jest niegroźny dla bakterii nitryfikacyjnych i można przeprowadzać w zbiorniku ogólnym. 
    • Pikczer
      Sam pisałeś, że chcesz prefiltr:) Mechanik ma być mocny, silny z dużym przepływem. Nie słabszy jak biolog. Jeśli chcesz kubełki to nie kupuj małych, słabych bo szkoda na to wydawać kasy. Ultramax 1000 jest dla akwariów 100-300l. Podziel to jeszcze na pół. A masz akwarium 450l to co ma ten filtr osiągnąć? Ja nie jestem super najmądrzejszy, po prostu 3 lata temu miałem podobny i wiem że to było bez sensu... Jak kubeł to mocny, adekwatny do pojemności akwarium.    Policz jakie masz fundusze i może wtedy coś dobierzesz. 
    • Pikczer
      Miałem u siebie od dawna pięknego samca Aulonocara, który został zdetronizowany i rozchorował się. Wyglądał jak ten Acei ze zdjęcia. Ponad pół roku tak wyglądał a w międzyczasie pozostałe ryby zaczęły mieć problemy zdrowotne. To nie musi być taka sama sytuacja, ale jak wyżej @ziemniak napisał też bym odlowil chociaż tego Acei. Brutalne ale jak u siebie usunąłem słabe ryby, które wiecznie miały problemy zdrowotne to mam spokój. Spójrz na dobro ogółu a nie tylko tych 2 sztuk. Czasami szkoda całe akwarium traktować lekami aby próbować leczyć dwie ryby, które być może nawet i za 2 miesiące będą czuły się i wyglądały tak samo.  Po prostu odłów je, podziękuj im, że były ładne i cieszyły Twoje oczy przez ten czas.   
    • ziemniak
      U mnie zauważyłem, że ocierają się bardziej pyskami niż brzuchem. W momencie otarcia robią przechył o ok. 90 stopni tak jakby złapały kawałek mięsa i chciały go oderwać. Czasami jest to pojedyncze otarcie, czasami kilka, a rzadko jakby je coś ugryzło. Przed tym czasami też potrafią trząść głową. W jedne dni jest to niezauważalne, w inne dość częste. Poza tym ryby IMO są w świetnej formie, wszystkie przyjmują bardzo chętnie pokarm, ciekawskie, przeganiają się, kopią w podłożu, nie mają żadnych ubytków. Ładnie wybarwione oprócz samców maison reef i zebroides likoma, które bardzo rzadko się wybarwiają i słabo. Próbowałem już w poprzednim zbiorniku i przejściowym leków typu: MLP, metronidazol, capiforte, capisol, protosol itp. podawane i do wody i w pokarmie. W nowym zrobiłem wszytko od nowa, stare rzeczy zdezynfekowałem denaturatem i chloraminą, wymieniłem całkowicie obsadę, a problem tj. powrócił. Dodawałem również soli typu satnital z tropicala, a w w tymczasowym zbiorniku ryby dostały taką dawkę soli, że wydawała się bardziej słona niż w Adriatyku (maksymalna wg. książki autorstwa - Ad Konings). Powoli zaczynam się do tego przyzwyczajać, choć chwilami to miałem ochotę wypuścić wodę i wziąć młotek. Nie mam pojęcia o co chodzi i inni też, jeszcze inni mówią, że czepiam się. Woda, skały, piasek? Przeglądając forum natknąłem się na filmach na podobne zachowania, na których tj. autor nie zwraca na to uwagi. Ostatnio np.  
    • lukasz.host
      Dzięki @nsp👍 Kurcze jednak jestem mocno zacofany w temacie, na który się porywam😋 Z drugiej strony zdumiewający jest fakt, że gąbki upchane za tłem robią o wiele lepszą robotę od kaseciaków. Widziałem na pewnym filmie z kanału "AkwaMelon TV" jak gościu budował tło z łupków i podsunął mi pomysł, który chciałbym, żebyście zweryfikowali. Otóż chciałbym pionowo dwa wysokie i wąskie łupki zainstalować pod kątem w narożach tylnej ścianki tak, żeby tworzyły dwie trójkątne komory. Wtedy napchać w te miejsca pociętą gąbkę. Czy taka konfiguracja będzie odpowiednia, aby taki filtr biologiczno-mechaniczny się przyjął? Oczywiście do tego dwa falowniki lub pompki. 
    • Fal11
      Panowie, dzięki za odpowiedzi. Niestety poszło w tą stronę w którą nie chciałem żeby poszło, znowu woda i podmiany... więc tłumaczę, parametry wody miałem doskonałe, robiłem podmiany po 50% co tydzień , testy pokazywały to samo co w warszawskiej kranówce (woda z Narwi) . To co widać na filmie to nie jest żaden syf tylko drobne pęcherzyki powietrza od bardzo intensywnego napowietrzania, zapewniam że woda była krystaliczna, więc prośba żeby nie skupiać się na wodzie tylko na faktycznym problemie z pasożytami.  Wiem że temat nie jest łatwy, konsultowałem leczenie z chodowcami od których kupowałem ryby, oni też wzruszali ramionami i rozkładali ręce.... może jeszcze wkleję kilka zdjęć ryb które miały te objawy i później przy ciężkim oddechu wszytskie padły. Została tylko jedna sztuka, która żyła sama u mnie przez kilka tygodni.  Pewnie ma w sobie pasożyta, oddałem ją ojcu, który ma akwarium 240l z gubikami, gubikom nic nie jest Astotilapia Caliptera żyje dalej i ma dużo pokarmu pod  nosem. Ojciec podmienia wodę raz na pół roku i nic nie zdycha.   Tu chodzi na 90% o pasożyty, nie wiem tylko jakie i jak się ich pozbyć, formy przetrwalnikowe mogą przetwrać gdzieś w piachu, kamieniach?  Prośba o pomoc w tym temacie i nie pisać już więcej jakie mam parametry wody:)   filmy chorych ryb.  Zostawiłem w pracy, ale mam też dużo zdjęć z tymi typowymi długimi, cienkimi, białymi odchodami ryb odchody.mp4 20221127_152950.mp4
    • ziemniak
      @Robson79 obie ryby bardzo mi nie podobają się. Jeśli rzeczywiście zresztą jest ok to ja bym jak najszybciej odłowił te dwie sztuki. Saulosi przez dziwne zachowanie, a Acei przez przerażający wygląd. W tymczasowym zbiorniku podał nawet w pokarmie coś w rodzaju metronidazol czy capiforte i zobaczył jak będą się zachowywać dalej... Ryb jest dużo, ale IMO tym bardziej dzięki temu jeśli te dwa osobniki są najniżej w hierarchii to nie powinny tak się zachowywać/wyglądać.
    • nsp
      Filtracja za modułem działa podobnie jak HMF, z tą różnicą że jednym otworem woda wpływa (zazwyczaj dolnym, przy dnie) przelatuje przez gąbki i wypływa górą. Można powiedzieć, że to takie pół HMF'a, bo nie masz dużej frontowej gąbki.      To jest filtracja mechaniczno-biologiczna, więc przy odpowiedniej liczbie ryb i cyrkulacji, nie będziesz potrzebował dodatkowego mechaniaka.
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.