Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli saulosi to już nie msobo... Ja polecam jednogatunkowe saulosarium lub saulosi + rdzawy będą 2 gatunki a kolorystycznie jakby były 3... 

  • Lubię to 1
Opublikowano
21 minut temu, Bezprym napisał:

Hara nie jest specjalnie agresywna u mnie w akwarium rządzi  w ten sposób że pogoni i to wszystko. W ten sposób krótko trzyma inne ryby widocznie taka demonstracja siły wystarczy. Dość powiedzieć że w jej towarzystwie inne gatunki nie miały problemu z wybarwieniem i znalezieniem rewiru. Msobo też fajna opcja.

U mnie identycznie hara w zbiorniku rządzi ale nie siłą przemocy a siłą perswazji. wystarczy że samce rdzawych mają potyczkę, których mnogo a tylko hara podpłynie i jest spokój. Nawet 2 samce saulosi podzieliły zbiornik między sobą na pół, czasami się spotkają i wtedy sierżant hara rozgania zadymiarzy.

Jest to mój najspokojniejszy gatunek bo największe bitniki to rdzawe z białymi pyskami a saulosi też się ganiają. Wszystko jak do tej pory wewnątrz gatunkowo.

Nie wiem ile mam samców hary bo sprytne bestie szybko zmieniają kolor a jest ich trochę.

I tylko hara jeszcze nie inkubuje. Mam nadzieję że jak dojrzeją to nie rozwalą mi ładu panującego w zbiorniku.

Opublikowano

Chcesz mieć piękne akwa 200 litrowe?  To daj albo tylko "saulos"i w układzie 2+ 8/9   albo daj "saulosi" i " rdzawe" w układach na początek 2+6/7 do tego oświetlenie jedna świetlówka Power Glo Hagen. Masza wtedy 3 kolory super podkreślone prze wspomnianą świetlówkę.

Opublikowano
2 godziny temu, AndrzejGłuszyca napisał:

Chcesz mieć piękne akwa 200 litrowe?  To daj albo tylko "saulos"i w układzie 2+ 8/9   albo daj "saulosi" i " rdzawe" w układach na początek 2+6/7 do tego oświetlenie jedna świetlówka Power Glo Hagen. Masza wtedy 3 kolory super podkreślone prze wspomnianą świetlówkę.

Pragnę nadmienić że w temacie co prawda jest 200l ale późniejsza zmiana planu pozwoli postawić 240l właśnie głównie pod kątem umożliwienia obsady 2-3 gatunkowej 

Opublikowano
11 hours ago, Zygi said:

U mnie identycznie hara w zbiorniku rządzi ale nie siłą przemocy a siłą perswazji. wystarczy że samce rdzawych mają potyczkę, których mnogo a tylko hara podpłynie i jest spokój. Nawet 2 samce saulosi podzieliły zbiornik między sobą na pół, czasami się spotkają i wtedy sierżant hara rozgania zadymiarzy.

Hehe a u mnie jest jeszcze inaczej - samiec Hara to najwiekszy akwariowy bandyta, lubi pogonic wszystko oprócz samców alfa Interruptusa i Mphangi, które totalnie olewa. 

Opublikowano
2 minuty temu, AndrzejGłuszyca napisał:

Tak na marginesie: nie traktować tych naszych rozważań jako OT  bo mają koledze  pomóc w dokonaniu wyboru swojej obsady.

w żadnym wypadku, niezmiernie jestem rad że dyskusja tak się rozwinęła i jest to bardzo pouczające.

W obecnej sytuacji jeśli miałbym stworzyć akwa dla jednego gatunku byłoby to z pewnością saulosi ale upieram się mimo wszystko przy dwóch gatunkach. Wydaje mi się że moją obsadę stworzą Msobo + Demasoni, co wy na to Panowie ?

 

Opublikowano (edytowane)

No i nasze rozważania o kant d... potłuc. Jak napisałem, msobo nie jest polecane do takiego akwarium z powodu wielkości i charakteru. Demasoni to tak jak maingano, też samotnik, więc może być rzeźnia. Wymaga trochę doświadczenia, bo może być potrzeba szybkiego reagowania na zaistniałą sytuację. To jest bardzo agresywny pyszczak. Rozważ jakieś Labidochromisy. To nie jest specjalnie agresywna grupa. Może do saulosi dołóż Labidochromis chisumulu, albo perlmut. Może też być też ten rdzawy. Zamiast saulosi może być Melanochromis (teraz Pseudotropheus) interrupotus i Cynotilapia hara. Nie idź w te skrajne żywieniowo i temperamentem gatunki.

Edytowane przez AndrzejGłuszyca

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Produkcja modułów cd. Tutaj różne wersje zastosowałem i moim zdaniem najłatwiej i najszybciej wychodzi z siatką rabatową plus gaza 1m2 (1,2 zł.), którą moczymy w całości w zaprawie a następnie nanosimy na bryłę z siatki - jednorazowa akcja, rewelacja  Dodatkowo zdjęcia z wstępnego malowania poprzednich modułów - na razie kombinuję z kolorem - w drodze brąz i ciemna zieleń. W sumie do mieszania będzie czarny, antracyt, brąz i zieleń.
    • OK co do tego OPEN to już wiem że to służy m.in. do regulacji siły przepływu wody(ale tylko na OUT można tym się bawić).
    • Witam Posiadam 300 litrowe akwarium i filtr kubełkowy JBL e1502. Niby filtracja zarówno mechaniczna jak i biologiczna jest ok. Woda jest klarowna, parametry wody też. Tylko mnie zastanawia jedna rzecz. W tym filtrze nie ma żadnych, nie wiem jak to nazwać, jak filtr pobiera wode z akwarium to w klasycznych filtrach kubełkowych jest taka "rura" którą woda płynie na samo dno filtra i potem przechodzi przez poszczególne media filtracyjne. A w tym JBL u tego nie ma. Jak jest korpus filtra to od strony tej zamknietej(zanurzonej w wodzie w filtrze) wychodzą dwa takie otwory gdzie jednym woda wchodzi a drugim wychodzi i tyle! Czyściłem dzisiaj ten filtr i gąbka na samej górze była bardzo mocno brudna ale te niżej już nie! Tak jakby nie było tam filtracji. I jak kupiłem ten filtr nie dostałem instrukcji tylko taki świstek po niemiecku i są tutaj na korpusie dwa takie dżwignie oznaczone na korpusie jako Open. Wie kto do czego to służy?
    • Złe forum sobie kolego wybrałeś. My nie hodujemy w swoich akwariach roślin, a jeśli już to jakieś mało wymagające i w śladowych ilościach. Tu raczej pomocy w tym temacie nie uzyskasz.
    • Hej, chciałbym wymienić oświetlenie w zbiorniku, proszę was o doradztwo w co najlepiej zainwestować, aby nie wydać pieniędzy w błoto. Wymiary akwarium: 121x41x55 cm. Rośliny głównie anubiasy, limnophila sessiliflora, hygrophila difformis, będę myślał jeszcze inne wstawić dlatego fajnie żeby dokonać zakupu przyszłościowego tak by nie zmieniać później oświetlenia. Z rybek neony, kirysy itp. Jak narazie zamontowane jest poniższe oświetlenie: BELKA OŚWIETLENIOWA JUWEL MULTILUX LED 120cm, a w niej: świetlówki w zestawie: 1x Juwel DAY LED 1047 mm + 1x Juwel NATURE LED 1047 mm moc strumienia światła: 5900 lm (2800 lm DAY LED + 3100 lm NATURE LED) i osobno Aquael leddy tube 17w plant 2.0, moc strumienia: 1180 lm. Myślałem, aby wymienić na: 2x Twinstar Light 120G Lampa LED 42W > strumień świetlny: 2677lm do belki co dałoby 5354lm. Nowe 2 sztuki za 1072 zł. lub  Juwel HeliaLux Spectrum 1200 + Juwel Helialux Smart Control Producent podaje 140 lm/W co daje 8400 lm Mam opcję z drugiej ręki podobno mało używana jak nowa,  za podobną kwotę co powyższe dwa Twinstary.  a może Chihiros Universal WRGB 1200?? Który wybór byłby najlepszy, chyba że znacie jakieś inne lampy godne polecenia?
    • Spienione PVC jest tanie, bezpieczne dla ryb, łatwe w obróbce i można kupić np. czarne na dno i niebieskie na tył, jeśli ktoś lubi.  Z tymi kamieniami z aukcji jest też taki problem, że do siebie nie przylegają, więc będziesz widział szklane dno. Ja do akwarium bez piasku dałem na dno to samo tło strukturalne co na ścianki, połatałem łączenia pianką montażową, zaklajstrowałem betonem i elo. 
    • Przeczytaj komentarze pod aukcją. Materiał jak guma z plastikiem. Nie wiem czy nadaje się do akwarium, chyba bym nie zaryzykował bo może coś puszczać do wody. Jako zabezpieczenie dna najlepsze jest pienione PVC. Wystarczy grubość 3 mm. Jeżeli jest ułożone na całości dna wygląda estetycznie. Takie rozwiązanie pojawiło się już u niektórych.
    • Płyty usztywnią na pewno. Ta poprzeczka w takim razie niewiele zmieni, bym ją usunął
    • Stelaż będzie obłożony płytami z czterech stron dodatkowo blat góra i dół. Fronty mocowane do stelaże powinny usztywnić.
    • Jeżeli stelaż będzie idealnie wypoziomowany to wytrzyma. Budowa jednak tego stelaża jest obwarowana ryzykiem, że może się złożyć przy niespodziewanych siłach oddziaływujących w każdym innym kierunku niż pionowo w kierunku ziemi.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.