Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

A

 Lethrinops sp.”red cap”

Copadichromis borleyi „Mbenji” 

B

Copadichromis trewavasae 

Protomelas teaniolatus Boadzulu "Red"

Placidochromis sp.phenochilus Tanzania

Placidochromis Mdoka ?

 Aulonocara baenschi 

 Aulonocara baenschi to moja glowna rybka

C

  Labidochromis caeruleus

Aulonocara jacobfreibergi Otter Point

  Protomelas sp.”johnstoni solo”

czy moze byc jakies odstepstwo z grupy mbuna ?  Protomelas sp.”johnstoni solo” ?  Demasoni ?

Czy rzeczywiscie moge miec tylko jedna auloncare? 

Prosze o pomoc zrobienia fajnego zbiornika z mala iloscia szarych mizernych samic 

wlasnie dostalam oferte z Waszego sklepu kolo Gorzowa to rzut beretem od zielonej gory gdzie mieszkam:

Bede w PL za tydzien i cos bym kupila  :biggrin: jakie duze rabaty maja bedac czlonkiem? inaczej jest się traktowanym? ladniejsze zdrowsze ryby? :o

Mam patrzec na F1? Duze czy male?

Edytowane przez cyganeczka
Opublikowano (edytowane)
45 minut temu, cyganeczka napisał:

Prosze o pomoc zrobienia fajnego zbiornika z mala iloscia szarych mizernych samic 

45 minut temu, cyganeczka napisał:

Czy rzeczywiscie moge miec tylko jedna auloncare? 

Rzeczywiście, z tego powodu j.w.

45 minut temu, cyganeczka napisał:

Aulonocara baenschi to moja glowna rybka

czyli mamy 

B9/ Aulonocara baenschi (grzebacz)

do tego:

A3/ Placidochromis phenochilus Mdoka white lips (wyjadacz towarzyszący kopaczom, raczej bliżej dna, ale wszędobylski) - stadko niebieskich samców i niebieskich samic

C1/ Labidochromis caeruleus (skalniak) - harem żółty samiec i żółte samice

lub

C4/ Protomelas sp.”johnstoni solo” (raczej toniowiec, raczej blisko dna) - harem pionowopasiastych samców  (czarne pasy na tęczowym tle) i samic (czane pasy na białym tle) - nie są to ryby agresywne jak "roślinolubne protomelasy - miałem jedne i drugie).

Kupiłbym B9 większe , a A3 i C1 (lub C4) malutkie.

Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Niezależnie od podjętej decyzji, życzę powodzenia:biggrin:

Edytowane przez tom77
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, cyganeczka napisał:

czy moze byc jakies odstepstwo z grupy mbuna ? 

Jest, Labidochromis caeruleus.

Godzinę temu, cyganeczka napisał:

jakie duze rabaty maja bedac czlonkiem? Inaczej jest się traktowanym?

10%, nie jest się inaczej traktowanym, a przynajmniej nic o tym nie wiadomo.

Godzinę temu, cyganeczka napisał:

Mam patrzec na F1?

Możesz, ale nie musisz. Generalnie mają ryby dobrej jakości.

 

Godzinę temu, cyganeczka napisał:

Prosze o pomoc zrobienia fajnego zbiornika z mala iloscia szarych mizernych samic 

Z pyszczakami non-mbuna masz ograniczone możliwości. Są Placidochromis mdoka. Nie patrz na zdjęcie z artykułu toma77. Nie pokazuje ono prawdziwego koloru mdok. No i są Labidochromis caeruleus. Obydwa mają samice w kolorze samców i wymienił je Tomek. Jeśli zdecydujesz się na te dwa gatunki, to Aulonokara baenschi nie bardzo pasuje. Samce są żółte, więc nie bardzo będą się wyróżniać i odróżniać od Labidochromisów. Możesz jako trzeci gatunek dodać Protomelasa sp."johnsoni solo", który wymienił tom77, ale możesz pomyśleć nad którymś z takich trzech gatunków: Otopharynx tetrastigma, Tramitichromis intermedius i Lethrinops lethrinus. Są to gatunki podobne do siebie z wyglądu. Tetrastigmę możesz zobaczyć na moim profilu w galerii, żeby mieć pogląd. Można je trzymać wielosamcowo. U mnie były 3 i wszystkie były wybarwione. Na pewno będą się odróżniać od pozostałych dwóch gatunków i dojdą nowe kolory. Jeśli chcesz mieć mało szarych samic, to punktem wyjścia powinny być Placidochromis mdoka i Labidochromis caeruleus. Do nich powinnaś dobierać trzeci gatunek.

Edytowane przez pozner
Opublikowano

Witam,

Z niecierpliwością czekam na propozycje gdyż mam już Mdoki i Yellow a chciałbym tego Mister od Aqua własnie może spośród Aulonocar, ewentualnie inne typy.

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Placidochromis phenochilus mdoka 

aulonocara red rubin? 

Otopharynx tetrastigma 

Copadichromis borleyi

Acei 

Iodotropheus sprengerae

labidochromis caeruleus yellow

Tramitichromis intermedius

Copadichromis geertsi Gome

 

Pogrubione to rybki na ktore jestem zdecydowana , jest OK? czy wstawic inne wymienione za ktores?

15 minut temu, lukaszk napisał:

Witam,

Z niecierpliwością czekam na propozycje gdyż mam już Mdoki i Yellow a chciałbym tego Mister od Aqua własnie może spośród Aulonocar, ewentualnie inne typy.

Pozdrawiam

ja Tobie nie pomoge bo jestem tzw swiezakiem :biggrin:

Edytowane przez cyganeczka

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ?
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.