Jump to content

Żywe kultury bakterii


emil

Recommended Posts

Startując akwarium zależy nam na bakteriach nitryfikacyjnych które odpowiadają za tzn biologię i powodują że akwarium staje się dojrzałe.

To zdanie z opisu producenta świadczy że ten preparat zawiera żywe bakterie ale nie nitryfikacyjne

" Ponadto szczepy bakterii zawarte w preparacie BACTO-ACTIVE wspomagają działanie bakterii nitryfikacyjnych. "

Poszukaj takiego preparatu gdzie jest napisane " zawiera bakterie nitryfikacyjne"

 

 

Link to comment
Share on other sites

Kolego @emil Ok kilku lat startowałem akwaria Malawi,krewetkaria,roślinniaka(niektóre z nowym sprzętem,piachem itd.) na BACTO-ACTIVE i wszystko przebiegło bez komplikacji jeśli chodzi o parametry wody i dojrzewanie akwarium...Więc z mojej strony polecam spróbować...

2 godziny temu, deccorativo napisał:

To zdanie z opisu producenta świadczy że ten preparat zawiera żywe bakterie ale nie nitryfikacyjne

" Ponadto szczepy bakterii zawarte w preparacie BACTO-ACTIVE wspomagają działanie bakterii nitryfikacyjnych. "

Zapomniałeś dopisać ;) jeszcze z opisu producenta że - 

Tropical BACTO-ACTIVE to żywe kultury bakterii do akwarium słodkowodnego i morskiego. BACTO-ACTIVE zawiera wyselekcjonowane szczepy bakterii, które szybko i skutecznie rozkładają zgromadzoną w podłożu, filtrach i na elementach ozdobnych materię organiczną. Dzięki temu pielęgnacja akwarium staje się łatwiejsza. Preparat BACTO-ACTIVE w połączeniu z regularnymi podmianami wody sprawia, że nawet w „starych” akwariach warunki życia dla organizmów wodnych są doskonałe, a opiekun ma mniej pracy z usuwaniem zalegających resztek organicznych. Dzięki regularnemu stosowaniu preparatu woda jest czysta, przejrzysta i bezpieczna dla mieszkańców akwarium.

Ponadto szczepy bakterii zawarte w preparacie BACTO-ACTIVE wspomagają działanie bakterii nitryfikacyjnych. Dzięki ich pracy w nowych akwariach szybciej osiedlają się bakterie nitryfikacyjne i w krótszym czasie ustala się równowaga biologiczna. Po zastosowaniu BACTO-ACTIVE syndrom nowego akwarium nie jest już problemem.

ACTO-ACTIVE przeznaczony jest do stosowania w nowych zbiornikach z uzdatnioną wodą wodociągową, w ustabilizowanych akwariach, po podmianie wody lub czyszczeniu filtra oraz po leczeniu ryb preparatami bakteriobójczymi.

 

Cytuję  -Ponadto szczepy bakterii zawarte w preparacie BACTO-ACTIVE wspomagają działanie bakterii nitryfikacyjnych(a skądś one musiały się tam znaleźć żeby zacząć pracować). Dzięki ich pracy w nowych akwariach szybciej osiedlają się bakterie nitryfikacyjne i w krótszym czasie ustala się równowaga biologiczna.

Link to comment
Share on other sites

Całe nieporozumienie polega na tym, że nie uświadamiamy sobie, że bakterie nitryfikacyjne są obecne w wodzie i powietrzu cały czas. Dodanie preparatu z bakteriami ma tylko i wyłącznie przyśpieszyć proces startu cyklu azotowego. Różnica między preparatem Prodibio Biodigest a Bacto Active polega na tym, że ten pierwszy dostarcza do akwarium dodatkową porcję bakterii nitryfikacyjnych, a ten drugi dostarcza bakterie wspomagające namnażanie się bakterii nitryfikacyjnych już obecnych w wodzie. Sposoby działania tych preparatów są różne, ale efekt ten sam. Czyli przyśpieszenie procesu startu akwarium. Obydwa są tak samo dobre i tak samo skuteczne.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Emil zapamiętaj że nie lejemy do akwarium tego co mamy pod ręką.

Ja ci napisałem czego poszukaj i wlej.

Zanim wlejesz co  posłuchaj tego - nie tylko ja mam wątpiwości

a pod tym komentarze akwarystów

Edited by deccorativo
Link to comment
Share on other sites

35 minut temu, deccorativo napisał:

Emil zapamiętaj że nie lejemy do akwarium tego co mamy pod ręką.

 

 

 

Nie o to chodzi że mam i chce wlać tylko sprzedawcą w zoologicznym kazał mi to wlac jaki soli akwarystycznej. A co do tematu soli?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.


  • Posty

    • Ważne jest w tym temacie to  aby na jego zakończenie został podsumowany w kontekście tytułowego tematu.  Bo podejrzewam , że jak ktoś będzie tutaj szukał pomocy to w efekcie będzie miał problemy z odpowiedzią "czym leczyć bloat" . a szkoda bo temat bardzo ciekawy i pouczający. 
    • Ok, dlatego napisałem, że nie mam nic przeciwko. Jeśli ta metoda działa na bloat to spoko. Pomyśl, być może warto opisać to w nowym temacie jeśli ta metoda jest bardziej skuteczna, tańsza, leki są łatwiej dostępne... Nie wiem, ja się na tym nie znam, moje ryby nigdy nie chorowały na bloat, a mam styczność z Malawi od 2007 roku. Ten temat oczywiście podepnę zgodnie z Twoją sugestią. Taka metoda leczenia byłaby zapewne mniej problematyczna niż ta/te opisane na forum.
    • Wiesz na 100% oczywiście nie mogę być pewna. Ale samica i samiec, dokonały żywota spuchnięte. Dlatego finalnie uważam, że tak. Ale mogę oczywiście usunąć, dla mnie to nie ma już żadnego znaczenia. Myślę, że jak ktoś nie ma nic do stracenia, to może skorzystać i tyle. Gdybym ja miała taki post, uratowałabym ryby. Ale jak uważasz inaczej, spokojnie usuń. Zresztą to żadne eksperymentalne leczenie. O tym leczeniu można poczytać na forum Tanganiki. Plus substancja czynna z furaginy to bactopur direct. A to leczenie chyba nie wzbudza kontrowersji. Ba, każdy nieżyt jeli to bakterie. Jak nieżyt, to uaktywniają się wiciowce. 
    • @Ensa czy Ty jesteś na 100% pewna, że Twoje ryby chorują na bloat? Z innego tematu wiemy, że Twoje ryby zapchały się zbyt dużym, niemoczonym granulatem. Osobiście nie mam nic przeciwko i nic personalnie do Ciebie, ale skoro piszesz w temacie "Jak leczyć bloat" to musisz być tego absolutnie pewna aby nie wprowadzać innych w błąd.
    • Niestety nie pomogę w temacie dolewki, ale coś tam podpowiem. Jak dosuniesz całość do samej ściany to na oko, do włącznika światła spokojnie wciśniesz 250cm Przemyśl to, bo potem będzie żal Na rurze wylotowej, nad pompą daj sobie trójnik i zawór spustowy, do którego podłączysz wąż. Nie będziesz musiał nic zasysać, wystarczy, że otworzysz zawór. Przy tej długości zbiornika sugeruję wylot pociągnąć na przeciwległą stronę w stosunku do komina. Ewentualnie komin zaprojektować na środku i wylot rozdzielić na dwie strony jak na fotce. Wycinek pochodzi z filmu z YouTube kolegi @Falcowski
    • Korzystał już ktoś z Hanna HI-782 do mierzenia NO3? Wiem że jest przeznaczony do solniczek ale po opiniach w necie można wywnioskować ze w słodkim również dziala
    • Witam,  Niebawem przymierzam się do wystartowania baniaka 235x70x70. Jak wszystko się poukłada po mojej myśli to wiosną. Filtrację chcę oprzeć na sumpie. W niedługim czasie w miejsce zbiornika będzie podciągnięta woda oraz wpięcie do drenu (deszczówka z rynien).   Moje pytanie jest następujące: jak w najprostszy/najlepszy sposób wyeliminować ręczną cotygodniową podmianę wody?   1. Wersja "stricte łopatologiczna":  Wodę podmienianą można normalnie zassać wężem z komory sumpa do spustu drenu. Potem najprostszym sposobem jest zrobienie kranu pod blatem z przejściem przez ustrojstwo i wlewanie ręczne do komory sumpa. Myślę, że tutaj nie ma nic skomplikowanego tylko, że jest to wersja ręczna...   2. Myślałem bardziej nad wersją zautomatyzowaną, podobnie tak jak rozwiązał w swoim baniaku  @triamondczyli za pomocą kroplowników, elektrozaworów, itp. Czy zastosować otwór boczny w sumpie do spływu? chyba grawitacyjnie, bez żadnej pompy najprościej? tylko z której strony, raczej najlepiej w komorze z pompą?     Na załączonym obrazku bardzo prowizorycznie nakreśliłem projekt jak to planuję zrobić.  Nie jestem grafikiem a dzieci pozwoliły tylko na tyle, więc miejcie litość:) Komin chcę umieścić z prawej strony zbiornika (kąt salonu) a cała reszta jest jeszcze w fazie projektowania. Gniazdka prądowe wiadomo do przeniesienia wyżej.   Byłbym bardzo wdzięczny z wszelkie sugestię/pomysły/podpowiedzi.  Z góry dzięki z zainteresowanie tematem,  Łukasz   
    • U mnie w 250 x 50 x 70  jeden kaseciak - nie powiem żeby jakoś mega filtrował, pewnie jest nieco za mały bo 2x/tydzień płukanie gąbki która jest konkretnie zawalona syfem. Przez pewien czas czyściłem co 2 dni, bo wtedy już jest zaklejona ale dużej różnicy w czystości wody  nie było. Jeśli jeden większy to na drugim końcu daj cyrkulator żeby co jakiś czas "przedmuchać", szczególnie w skałach.   Grzałki koniecznie 2 po 300W i nie wiem czy obrobią - zobaczysz po kilku dniach.
    • Na szczęście nie☺️ale byłam blisko, bo stwierdziłam że jak selektywnie pochłania no3, to luz, lekarstwa nie pochłania. Dopiero googlam substancję czynną, a ten reakcję i kościotrup!💀 W polskiej instrukcji tego nie ma, tylko u i węgiel wymieniony. Na oryginalnej niemieckiej, wyraźnie też napisane o wkładach pochłaniających azot
    • OK, dzięki. Myślałem, że na własnych rybach jakąś reakcję "przetestowałaś"...
  • Topics

  • Images

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.