Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Widzę że jedyna nadzieja w dziewczynach.:D Gosi i Annie no i kilku chłopaków.

 

Nie chodzi mi  o róznice między ilością kamieni w   mbuna/nonmbuna.

chodzi mi o zasady komponowania obrazu - podstawy fotografii.

Nasz baniak bez ryb ale z ułożonymi kamieniami to też jest obraz ( potem ryby go zrobią ruchomym obrazem  3D) - można go skomponować w garaże albo chiński mur i tylko autorowi się będzie podobało.

Można go ułożyć  jak @hilux i większość powie - dobrze jedz dalej

Ale można te kamienie ułożyć  tak pięknie że wszystkim się podoba .

image.thumb.png.b0b7eb1bbbc1881700e7b0960834221d.png

to akwarium Gosi to 240tka tylko

a to Anny 720l

image.thumb.png.9963f9dcdfb6cf43acab39f31f8a1f54.png

a to kwiqa

image.png.6c9c92330623043695ae22a2008d456d.png

każde jest inne, każde innej pojemności , jedne może się komuś podobać najbardziej ale wszystkie są piękne - i jak oni to robią?

Są pewne zasady w fotografowaniu  - czytaj "układaniu obrazu kamieni w baniaku Malawi".

Tu jest podstawa - dwie fotografie jedna ładna a druga tak sobie mimo że to dokładnie ten sam obiekt.

Jeden fotograf ma to we krwi i robi się samo a drugi musi używać siatki 3x3

1951.gif.de80227362309ca49037f4d47edb86fa.gif

 

Zapewne każdy z was w ustawieniach swojego aparatu nawet w smartfonie ma taką funkcję " Siatka " i smart spyta się was tylko czy 3x3 czy kwadrat.

Jak ten obraz kamieni Gosi naprowadziłem na siatkę w swoim fonie to dokładnie kamienie nałożyły się na punkty przecięć - nie wiem czy zrobiła to świadomie czy na kobiecy gust ale  tak wyszło i jeszcze jedno - głębie obrazu uzyskujemy wtedy gdy górne punkty są coraz dalej od tych dolnych.

Tyle na szybko wyczytałem bo ja się nie znam na fotografii ale są tu ludzie biegli - no może fachowo się odniesiecie do tej siatki kompozycji obrazu i tych zasad prawidłowej kompozycji obrazu - w tym naszych kamieni w baniaku.

Może opiszcie to w tym temacie  - może dziewczyny coś od siebie poradzą :D jak takie cudeńka układały - może ja też wkrótce skorzystam.

nie piszcie tu ,piszcie w temacie wskazanym powyżej  - Jak ładnie ułożyć kamienie w Malawi ( Andrzeja poproszę potem by poprawił tytuł by był jednocześnie nasz i googlowy:D)

 

 

Opublikowano (edytowane)

To nie jest takie proste. Nie ma i nie może być gotowego schematu. Ta siatka też jest tylko podpowiedzią dla początkujących w fotografii. To jest tylko jedna z wielu zasad w komponowaniu zdjęcia. Doświadczeni fotograficy nie kierują się gotowymi schematami. Czują kompozycję i bardzo często przełamują schematy.  Nie da się tych schematów też przełożyć na wystrój akwarium. Chociażby ze względu na to, że akwarium to 3D, a zdjęcie to 2D. Akwarium to żywy organizm, uwzględniający przede wszystkim potrzeby ryb.  Akwaria zaprezentowane przez Ciebie są bardzo ładne, ale są bardzo podobnie skomponowane. Dwie mniejsze lub większe grupy kamieni oddzielone plażą +/_ po środku akwarium. U kwiqa mniej to widać, bo jest na tle modułów. Taki schemat od dawna tu funkcjonuje i podejrzewam, że koleżanki i kolega (z całym szacunkiem) temu schematowi ulegli. Nie wiem po co ta plaża, domyślam się że to jest czysto estetyczne. Tak samo czarne tło stało się kanonem. Nikt nawet nie próbuje szukać innych rozwiązań (tła strukturalne to oddzielana historia). Twoja propozycja może tylko to pogłębić. To, co wyróżnia te wystroje to nie trójpodział, tylko dryg i wrażliwość plastyczna.  Powtórzę, że jestem zwolennikiem jak najbardziej zagruzowanego akwarium dla Mbuny, nie ze względów estetycznych, ale praktycznych. Nasze pyszczaki mają ograniczoną powierzchnię, a są agresywnymi rytbami, więc słabsze osobniki (samce i samice), nie mając możliwości ucieczki w siną dal, powinny mieć gdzie się ukryć. Rurki filtrów to żenujące miejsce dla schronienia.  Moim zdaniem wystrój ma istotny wpływ na agresję i zgony nią spowodowane. Znalazłem trochę zdjęć pokazujących jak może wyglądać akwarium dla pyszczaków. Na plus i na minus z uwzględnieniem trójpodziału i gruzowiska.

"TRÓJPODZIAŁ" na +

59d1b84338c80_Malawi5.jpg.0a098d6630480999ff228cd468109308.jpg

59d1b8a292d6e_Malawi10.thumb.jpg.4fbc588582946b9bb2b57754c3dd5e95.jpg

59d1b8eeb3c28_Malawi23.jpg.336f27f971d8ed7ef87d803107042dcf.jpg

"TRÓJPODZIAŁ" na -

59d1b9529e0e7_Malawi4.jpg.c6646e5184e835216d60b8bc1b4bb64c.jpg

59d1b99843c23_Malawi17.jpg.4d8490a12723cdd65a4a1987a8ab0edb.jpg

59d1b9cba2396_Malawi19.jpg.2e6f4b7af2f3b2b91c33ddbece5c9804.jpg

59d1b9f3269a2_Malawi21.thumb.jpg.c1caae44e9d4989dd71cef16b70da715.jpg

59d1ba1234354_Malawi22.thumb.jpg.98e33b87dfc68005623a01105ae58013.jpg

GRÓZOWISKO na +

59d1ba8e96a6a_Malawi3.jpg.1777f35e87c023a838eef0c54e8d7a46.jpg

59d1baf6b3e9a_Malawi9.thumb.jpg.a0f92b9fbd5e88810947fa740ded0ac5.jpg

59d1bb2aac1fa_Malawi11.thumb.jpg.eda1dc2120df7512ec49d6b39ad1a456.jpg59d1bb7061a2b_Malawi16.thumb.jpg.1945cf4df29478ede6bcb8d4d67d9f89.jpg

59d1bc2d474c4_Malawi18.jpg.31ff80782cc1e5c82c7b3fe19bd64e94.jpg

59d1bdd1efad6_Malawi1.thumb.jpg.8f4f6002a5721c82bc62481cff21e1ee.jpg

GRÓZOWISKO na -

59d1bc85e1699_Malawi2.jpg.2d4df392e56c24576a8411aac26bbd0b.jpg

59d1bcb800a05_Malawi6.jpg.70e975c836478f0cb4908c623255743c.jpg

59d1bce980220_Malawi12.jpg.9e66a49c86ea3c3f1d2b865290a30b49.jpg

Jakich schematów by nie ułożyć, to nie od nich zależy wygląd akwarium. Nasza wrażliwość i zdolności plastyczne o tym decydują. Powtarzane jest tu, żeby starać się, żeby jak najbardziej odzwierciedlić habitat Malawi. Gdy oglądam zdjęcia i filmy z Malawi to widzę gruzowisko, jakby tysiące wywrotek zrzuciło chaotycznie swój ładunek. Ten chaotyczny nieład jest najpiękniejszy. Czarnego tła też tam nie widzę. Nie twierdzę, że nie powinno się jakoś układać kamieni, ale i tak jesteśmy daleko od natury, więc proponuję dać z tym na luz. Najważniejsze są ryby i im powinno być podporządkowane ułożenie kamieni. Jeszcze jedno zdanie. Może się okazać, że te brzydsze akwaria są lepsze dla ryb. No dwa zdania:) Najważniejsze jest pogodzenie wyglądu z funkcjonalnością, gdzie wygląd nie jest najważniejszy.

 

Malawi 13.jpg

Edytowane przez pozner
  • Lubię to 2
Opublikowano

Nie wiem jak zaczął się ten wątek, ale z kontekstu wynika, że został wydzielony z jakiegoś innego tematu :P. Dlatego nie bardzo rozumiem co było motywem do dyskusji. 

Bardzo jest mi miło, że moja kompozycja komuś tak się spodobała iż postanowił dać ją za wzór. Dziękuję Heniu @deccorativo

Co do ułożenia kamieni to nie kierowałam się jakimiś wytycznymi w postaci siatek. Wychodzi na to, że to jednak kobiecy dryg ;). Chociaż przy robieniu zdjęć staram się zachować pewne punkty odniesienia, tak żeby na zdjęciu jak najbardziej oddać to co mam przed sobą. Chociaż fotograf ze mnie żaden :P.

Co do wypowiedzi Krzysztofa to się z nią zgadzam. To wszystko jest kwestia odpowiedniego ułożenia kamieni. Ja u siebie też próbowałam z większą ilością, ale zaburzało mi to cyrkulację i straszne denerwowały mnie miejsca z dużą ilością zalegających nieczystości. Może gdybym była bardziej wytrwała i metodą prób i błędów poprawiała cyrkulację to mogłabym zostawić większe gruzowisko. Ale tutaj wygrała kobieca pedanteria :P. Drugą sprawą jest to, że przy moim niewielkim litrażu trochę się bałam zabierać przestrzeni rybom. 

Jeżeli kiedyś będę mogła pozwolić sobie na większy zbiornik to na pewno w przypadku mbuny będę próbowała stworzyć jakieś ciekawe gruzowisko :D

Wydaje mi się, że nie jestem w stanie określić jakichś uniwersalnych zasad tworzenia kompozycji. To wszystko jest kwestia połączenia estetyki i funkcjonalności tak jak napisał @pozner

 

  • Lubię to 5
Opublikowano

Myślę, że Takashi Amano tak dokladnie opisał sztukę aranżacji zbiornika w teorii że nic lepszego poza radami typu "idź na żywioł" tutaj nie wymyslimy. Zasada złotego podziału zwiększająca perspektywę- stąd ta plaża nie zupełnie po środku u większości :P sam też starałem się stworzyć Malawi-Iwagumi, żeby mój zbiornik stał się dziełem sztuki. Wyszło jak wyszło :)

  • Lubię to 2
Opublikowano

Jest jedna prosta zasada w komponowaniu wystroju. Czasem uzależniona od miejsca, w którym stoi akwarium, od naszej wyobraźni (czegoś, co nas zainspirowało w naturze), lub jest to po prostu rzecz gustu.

Gruzowisko można komponować wedle tych znaków i liter:

U - dwie skarpy po bokach z plażą po środku lub niżej ułożone kamienie w środkowej części zbiornika. 

n - skarpa schodzi stopniowo niżej od środka do boków zbiornika, czyli odwrotność pierwszej pozycji. (Wybaczcie, ale piszę z telefonu i nie znalazłem lepszego znaku, który byłby odwrotnością U) 

\ - opadająca z lewego boku do prawego

/ - opadająca z prawego boku do lewego 

Bardzo ważne jest w całej tej zabawie, aby unikać symetrii poprzez wprowadzenie lekkiego chaosu np: jedna skarpa wyższa i bardziej rozciągnięta od drugiej, punkt odniesienia nie powinien znajdować się w środku itd. 

Najważniejsze, żeby nie bawić się przesadnie w aquascaping. W jeziorze raczej nie spotkamy dwóch pięknie ułożonych kupek kamieni oddzielonych plażą na powierzchni np:150x50cm. Jest to jednak moje osobiste zdanie i nie tyczy się to naszych bohaterek, które mają bardzo ładne zbiorniki. 

Jeśli chodzi o mbunę, to też jestem zwolennikiem gruzowiska. Oczywiście jeśli cyrkulacja na to pozwala. 

 

Opublikowano

Ja również uważam że nie schemat decyduje o tym czy akwarium jest piękne i zgadzam się z @poznerże pewne zasady kompozycji  mogą być pewną bazą a i tak najpiękniejsze są te które wyłamują się schematom.
Jak w różnych innych dziedzinach panują pewne mody, które z czasem przemijają. Zobaczcie na zbiorniki sprzed lat w temacie Powrót do przeszłości - czyli nasze pierwsze zbiorniki Malawi ;)
Duńczyk Jesper Taustrup wg mnie przełamywał schematy i już bodajże w 2006 roku miał takie kompozycje które nadal są świetne. Poniżej jego nowsze kompozycje bo starszych nie umiem odnaleźć.
1700_liter_rotation.jpg.da6190a86395823934ed60930488a0c7.jpg

1700malawi_1.jpg.c70471a902f1736005a9ebdf328817e5.jpg

0Jasper.jpg.b4bb9b9f14ea379fefaeb46c1ee7a39b.jpg

9 minut temu, przemo-h napisał:

Bardzo ważne jest w całej tej zabawie, aby unikać symetrii poprzez wprowadzenie lekkiego chaosu .....

dokładnie, symetria z reguły źle wygląda

12 minut temu, bakus_44 napisał:

Myślę, że Takashi Amano tak dokladnie opisał sztukę aranżacji zbiornika w teorii że nic lepszego poza radami typu "idź na żywioł" 

A ja zawsze myślałem że Amano miał wszystko w najmniejszych szczegółach obmyślane ;)

PS. Nie chcę wyjść na aptekarza, bo to przy kompozycji nie ma naprawdę wielkiego znaczenia, ale zasada złotego (boskiego) podziału to nie jest 1/3 - 2/3 tylko trochę bliżej środka ;) - złoty podział

Opublikowano (edytowane)

Podajecie tu przykład Amano, a dla niego ryby były (czy on jeszcze żyje?) tylko dodatkiem do aranżacji. Czy w tą stronę mamy iść? Są akwaria dekoracyjne;

AP3.jpg.e002d2ef584382b98f979f36cfe654d5.jpg

AP4.jpg.5354420d6e8caf9dc4c1a69a601f3094.jpg

AP13.thumb.jpg.0b1486f15b68d2d0e10a4925c1217f48.jpg

AP12.thumb.jpg.cfb0629d276f4c0057f25c077c1b067a.jpg

ale są akwaria biotopowe, a takie my preferujemy.

AP1.jpg.d9ad91aef312f80077021ceb424653af.jpg

AP2.jpg.b0f1e094076af663816f11586962bf6a.jpg

AP6.thumb.jpg.906d59b1fb0fd2f243c842524f05de83.jpg

AP7.thumb.jpg.bc807a13a4df342a451392945930e9d8.jpg

AP9.thumb.jpg.894198f3a7a9b01324cba8625537cc9b.jpg

W którym kierunku powinniśmy iść? Tam i tu są Paletki i Skalary.

Edytowane przez pozner
Opublikowano (edytowane)

Andrzeju Amano nie żyje od 2015 r. Czas leci. Proponuję wrzucać tutaj zdjęcia ciekawych wystrojów , w których mogłyby mieszkać pyszczaki. (Tylko mała prośba zdjęcia trzeba "ukraść " ściągając je najpierw na komputer a później dodając jako załacznik. Wrzucanie zdjęć w inny sposób powoduje ich znikanie. )

Już to wrzucałam, ale na tej stronie jest sporo informacji na temat urządzania malawi http://www.kim-jakobsen.dk/Freshwater/Articles/mbunaartikel1/mbunaarticle1english.htm . Trzeba się cofnąć do Home i Articels.

Wrzucając w google "hardscape aquarium" https://www.google.pl/search?q=hardscape+aquarium&client=firefox-b-ab&dcr=0&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjeu6aZ5NPWAhVGC8AKHYmaCgUQ_AUICigB&biw=1252&bih=558#imgrc=_ i inne pokrewne hasła można znaleźć sporo inspiracji.

Np. dla nie terytorialnych/non mbuny:

tank-Hachiman.jpg

Edytowane przez suricade
  • Lubię to 3

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.