Skocz do zawartości

Parametry w baniaku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Postaram się przedstawić temat amoniaku w bardziej przystępny sposób (bez tych procentów, tabelek, wykresów itp, itd.), tak żeby było zrozumiałe dla takich samych ignorantów jak ja.

Amoniak w wodzie powstaje z powodu zanieczyszczeń biologicznych. Występuje w postaci jonu amonowego NH4 i gazowej NH3. NH4 przekształca się w NH3. Czym wyższe PH i temperatura wody, tym więcej NH4 przekształci się w NH3. W pH poniżej 7.0 przekształcanie się NH4 w NH3 ustaje i jest nieznaczące. Przy PH 9.0 i wyższym udział NH3 staje się już znaczący. W naszym przypadku udział NH3 w ogólnej ilości amoniaku jest niski. Ale z uwagi na bardzo dużą toksyczność, nawet niewielkie jego stężenie ma tragiczny wpływ na ryby. Tutaj dodam, że nie jest prawdą, że jon amonowy NH4 nie jest toksyczny. Jest, tylko w nieistotnym stopniu. Dopiero bardzo duże stężenie może mieć negatywny wpływ. Szkodliwość jonu amonowego NH4 polega na tym, że przekształca się w azotyny NO2.

Jakie są sposoby pozbycia się amoniaku z wody? Jeśli chodzi o NH3, to występuje w postaci gazowej i najprostszym sposobem jest silne natlenianie wody. Amoniak w tej postaci wyparuje po prostu do powietrza. Przykładem jest nasz autor tematu;

W dniu 8.10.2017 o 14:08, pitik1247 napisał:

Rano widziałem ze zaczeły dyszec i było pare sztuk pod lustrem wody aby zaczerpnąć powietrza zwiekszyłem natlenianie i jest lepiej

Amoniak w formie gazowej powoduje zmniejszenie zawartości tlenu w wodzie, stąd takie zachowania ryb.

Nawet, jeśli w ten sposób pozbędziemy się niebezpiecznego stężenia amoniaku NH3, to badając testami zawartość amoniaku, nie stwierdzimy obniżenia jego ilości. Tak jak napisałem wcześniej, jego poziom w stosunku do całej ilości amoniaku jest niewielki. Niestety jon amonowy NH4 nie utlenia się, więc trzeba go poddać nitryfikacji. Tu już nie będę wyjaśniał co to jest. Zwrócę tylko uwagę na dwie sprawy. We wcześniejszym poście napisałem, że wysokie stężenie amoniaku może zahamować lub nawet zatrzymać proces nitryfikacji. Dzieje się tak gdy zawartość tlenu w wodzie spada. Bakterie do nitryfikacji potrzebują tlenu, a amoniak NH3 powoduje jego drastyczne zmniejszenie. Druga sprawa to temperatura wody. Optymalną temperaturą dla nitryfikacji jest 28-30`C, ale już w temperaturze 8.0 -12`C  ten proces jest wystarczająco skuteczny. Nitryfikacja ustaje przy temperaturze poniżej 2.0 - 4.0`C. W związku z tym utrzymywanie temperatury wody przy starcie akwarium na poziomie 30`C nie ma najmniejszego sensu. Szkoda prądu. Trzecim sposobem usunięcia amoniaku z wody jest wykorzystanie żywic jonowymiennych. 

Wiadomości te zaczerpnąłem min. z tego źródła;

http://www.technologia-wody.pl/index.php?req=teoria&id=210

http://www.technologia-wody.pl/index.php?req=praktyka&id=113

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano
W dniu 8.10.2017 o 21:48, pozner napisał:

Wiec panowie tak nie udalo mi się zdobyc tego co pisalisc ale w zamian mam cos takiego a tamto mam już zamowione. I dokupilem.jeszcze te bakterie do dawalem ostatnio zdj 

 

received_1917423298521751.jpeg

received_1917422771855137.jpeg

Opublikowano
W dniu 8.10.2017 o 11:42, deccorativo napisał:

Nie wiem jak i gdzie to kupisz/pożyczysz od  kolegi w Wiedniu ale masz natentychmiast znależć i wlać do akwarium

jeden z dwu do wyboru uzdatniaczy wody kranowej - od tego jak szybko to zrobisz wiele zależy dla życia lub śmierci ryb.

Seachem Prime

Kordon AmQuel Plus ( ten jest lepszy)

inne się nie liczą więc nie szukaj byle jakiego co masz pod ręką.

Nie mam nic więcej do dodania

Opublikowano
46 minut temu, deccorativo napisał:

Nie mam nic więcej do dodania

To co mam zrobic jak nie ma tego w zoologicznym bylem chyba w 10 i nie maja tego na grupie w wiedniu pisalem to tez nikt nie ma zamowilem to przez neta ale bede to mial dopiero w niedziele 

Opublikowano

Przede wszystkim zmierz parametry wody, czyli NH4, NO2 i NO3. Dopóki nie dojdzie Kordon, możesz zastosować ten preparat Sera - toxivec, ale tylko w razie konieczności. Ten drugi odstaw do szafki. Silnie napowietrzaj wodę.

Opublikowano
25 minut temu, pitik1247 napisał:

To co mam zrobic jak nie ma tego w zoologicznym bylem chyba w 10 i nie maja tego na grupie w wiedniu pisalem to tez nikt nie ma zamowilem to przez neta ale bede to mial dopiero w niedziele 

Wiem tylko że od niedzieli wiemy że masz surowy baniak a ryby co najmniej pływają tam od piątku i stare dojrzałe złoża wywaliłeś - a tam była biologia jak drut..

Podejrzewałem że w Austrii może być krucho z amerykańskimi preparatami ale do dziś milczałeś że są trudności więc uznałem że załatwiona sprawa.

W Bratysławie masz tego Seachem Stability po dziurki w nosie w każdym zoologu a to tylko godzinka jazdy  z Wiednia ale trudno coś radzić bo zapewne pracujesz albo nie możesz jechać na Słowację - ja nie znam twoich możliwości.

Nie pisałeś to uważałem że załatwiłeś temat. teraz pozostaje tylko czekać.

Spytam więc o dwie inne sprawy.

1/ Podmieniłeś chyba 50% wody to trzeba było na drugi dzień podać wyniki NH4 i NO2, NO3   - nie widzę wyników.

Zmierz póki widno bo po zmierzchu nie mierzymy.

2/ Z podmianką dałeś jakiś uzdatniacz  ? -  nie wie czy wiedeńskie wodociągi chlorują wodę czy np palą lampą UV a chloru nie dają i nie chce mi się szukać bo nie znam języka. To ty powinieneś to wiedzieć, bo może być róznie w zależności od dzielnicy Wiednia.

Każda firma chemiczno-akwarystyczna produkuje swoje uzdatniacze i tylko ona wie że z innym swoimi produktami można je mieszać. Nie zna składu  uzdatniaczy innych producentów bo każdy trzyma to w tajemnicy więc po np Azoo Aquagurad Plus wlanie Kordon Amquel Plus  może nic nie zrobić a może zrobić kwas pruski albo fozgen. Nikt tego nie sprawdzał. To nie są już stare proste uzdatniacze które bez względu na nazwę i firmę wszystkie były na jednym związku chemicznm - tiosiarczanie sodu

Dlatego byłem przeciwny wlewaniu czegokolwiek czekając na te wymienione uzdatniacze. posłuchałeś kogoś innego teraz masz ból głowy.

 

 

Opublikowano

Po pierwsze, nie miał na co czekać w tej sytuacji. 

Po drugie, nie ma bólu głowy, bo może dalej stosować ten preparat, co do tej pory, a Kordon może odstawić do szafki na gorsze czasy. Jeśli jest tak, jak piszesz, to powinna być informacja o ograniczeniach i przeciwwskazaniach w stosowaniu tych preparatów. Może kolega znajdzie takową na opakowaniu. Ja nigdzie nie znalazłem. Wiadomo (i firmy akwarystyczne też to wiedzą), że akwaryści stosują różną chemię w akwarium, więc nie wyobrażam sobie, żeby jakaś firma zrobiła preparat, który przy połączeniu z innym stworzy kwas pruski, czy fozgen. Muszą to być preparaty składające się ze związków, substancji, które przy odpowiednim stosowaniu i dawkowaniu, są bezpieczne dla ryb.

Opublikowano

Tak dalem uzdatniacz dodawalrm foto oststnio . Wychodze do pracy o godzinie 6 wracam czesto po 18 nawet później jedynie kiedy mam mozliwosc zrobienia testow to sobota bo wieczorem mowicie ze nue maja sensu 

Wiec nie robie . Po 2 gosiu nie.mial kompletu wkladow do tego filtra wiec wymuenilem ba nowe po 3 akwarium od dnia zakupu stało 2 tygodnie czekałen na piasek i skały bo tutaj kosztuje to nie małem pieniadze dla przykładu 4 kilo piasku czy drobnego białego żwiru kosztuje w granicach 16 -20 € za to w polsce kupilem 40 kg .

A na słowacje nie pojade bo sklepy sa do 18 lub do 19 wiec musial.bym się urwac z pracy a jest to nie realne wiec robie co w mojej  mocy 

150774249935123835962.jpg

15077425252601160470874.jpg

Opublikowano (edytowane)

To napisz jak się ryby zachowują. Póki co karm je może mało (raz dziennie) i nawet tylko co drugi dzień. Im nic nie będzie, a mniej będą produkować nieczystości. Nie wiem czym je karmisz, ale najlepsze są pokarmy klasy Premium. Są drogie, ale bardzo wydajne. Nie trzeba podawać tego pokarmu dużo. Jak inni zauważyli, ryby robią też mniej kup. Jeśli zauważysz jakieś niepokojące zachowania u ryb, to podmień od razu część wody. Zmierz w sobotę te parametry i podaj je tutaj.

Nie wiem, może warto zmierzyć przy tym sztucznym świetle. Jakieś ogólne pojęcie na temat wody powinno to dać. Ale to niech inni się wypowiedzą, czy duże jest przekłamanie.

Edytowane przez pozner
Opublikowano

Kupilem pokarm od goscia w granulkach bardzo go.chwali widac ze ryby znacznie podrosly daje co 2 dzien bo na wiecej sumienia nie mam jak widze jak plywaja za mna jak tylko przyblize się do akwa co do ryb to zachowuja się normalnie plywaja sa aktywne robia demolke w akwa kopia i rosliny wyrywaja ???

W niedziele dojda wlasciwe produkty to dam i zobaczymy 

2 godziny temu, pozner napisał:

Nie wiem czym je karmisz, ale najlepsze są pokarmy klasy Premium. Są drogie, ale bardzo wydajne. Nie trzeba podawać tego pokarmu dużo. Jak inni zauważyli, ryby robią też mniej kup. 

Jakie pokarmy dokładnie polecasz podaj prosze nazwy 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.