Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Zygi napisał:

@deccorativo zastanawia mnie jak rozwiążesz kwestię chłodzenia tych diod... 

ta kwestia już jest rozwiązana i przy pierwszych próbach diod nie stwierdzam silnego grzania się radiatora ale ostateczny test będzie po ich przyklejeniu wszystkich 6 szt i podłączeniu sterownika - jestem dobrej myśli.:)

Mam od 3 lat power ledy 10W 4 szt na profilu 18cm i profil jest ledwo wyczuwalnie ciepły - tu powinien być tylko ciepły. Zmierzę pirometrem to się okaże do ilu się nagrzewa.

Edytowane przez deccorativo
Opublikowano

Heniu, bardzo jestem ciakaw efektu jaki uzyskasz w baniaku z rybami. Szczególnie interesuje mnie, czy nie będzie tych problemów, jakie były w poprzednich diodach RGB COB, na których zrobiłem światło, czyli te obrysówki na dekoracjach i efekty, które opisywałem już wcześniej.

Jeżeli chodzi o wybarwienie ryb, to chyba będzie dużo lepsze z uwago na to "full spectrum".

Jak wrócę z wakacji, to chyba jednak je zamówię. Szkoda tylko, że pracują na tym "niestandardowym" napięciu i nie będę mógł wykorzystać chińskiego sterownika, bo nowy sterownik, to dodatkowy koszt - największy w tym całym oświetleniu :-)

 

Opublikowano (edytowane)

Ciągle czekam na te diody Royal Blue ale po próbach z tymi diodami FSA 20W Hontiey zmieniłem nieco koncepcję.

Ponieważ świecą znacznie silniej niż się spodziewałem to uznałem że jak na baniak 150cm to 6 szt to jednak byłaby perwersja świetlna i zmniejszyłem do 4 szt a i tak zapewne będzie za dużo ale to nie problem  mając sterownik do tego.

Uznałem też że trzeba wykorzystać wszystkie 4 kanały sterownika i ponieważ diody świecą na biało to stworzę taki cykl dobowy

Raniutko lekko niebieski ten Royal , potem ok 6-6:30 pojawi się punktowy reflektor biały świecący tylko na środku , potem rozjaśni się cały środek baniaka a na końcu rozświetlą się także boki.

Zachód w odwrotnej kolejności.

K1 - reflektor z kolimatorem 60st

K2- biały środek baniaka

K3 - biały dwa boki akwarium

K4 - Niebieskie nocne Royal Blue.

Dlatego na jednej z 4 diod zamontowałem kolimator  czyli soczewkę skupiającą całe światło jakie daje dioda w taki wąski strumień.

Jeszcze bez podłączenia  przewodów wygląda to tak - diody już przyklejone a łączenie to banalnie proste

20170725_134341.thumb.jpg.cdc503dd5bf99b9195b11a5f5da97b55.jpg

Edytowane przez deccorativo
Opublikowano

Diod  FSA przybywa w tempie kosmicznym. Do tych firmy Hontiey dołączyły

Jak przewidywałem rozwiązała się kwestia sterowników na napięcie 12V  bo pojawiły się diody FSA 10W na napięcia 9-12V  oraz pełna gama diod od 1W , 3W, 5W, 10W, 20W, 30W, 50W ,100W

Wszystkie świecą na biało tak 6000-6500K  czyli jak słoneczko a mają Full Spektrum od 380nm  do 780nm .

Ale trzeba bardzo uważać bo te dla nas mają zółty chip a te świecące landrynkowo dla roślin chip pomarańczowy - po tym najprościej je odróżnić  - podaję linki do tych na pewno do akwarium.

https://pl.aliexpress.com/item/High-Power-LED-COB-chip-1W-3W-5W-10W-20W-30W-50W-100W-380-840nm-Plant/32803357608.html?spm=a2g17.search0104.3.119.xiV473&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2_10152_10065_10151_10068_10171_10084_10083_5370020_10080_10304_10307_10082_10081_10301_10110_10137_10111_10060_10112_10113_10155_10114_10154_10056_10055_10054_10310_10312_10059_100031_10099_10078_10079_10103_10073_10102_10052_10053_10142_10107_10050_10051,searchweb201603_5,ppcSwitch_5&btsid=d09f5b83-265c-4484-8302-9263721ffd91&algo_expid=aefbbee0-74d7-45c1-8ba0-02fbc6d5e93b-16&algo_pvid=aefbbee0-74d7-45c1-8ba0-02fbc6d5e93b

 

https://pl.aliexpress.com/item/High-Power-1W-30mil-3W-10W-20W-30W-50W-100W-45mil-White-Full-Spectrum-380/32799991328.html?spm=a2g17.search0104.3.277.8RmgaV&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2_10152_10065_10151_10068_10171_10084_10083_5370020_10080_10304_10307_10082_10081_10301_10110_10137_10111_10060_10112_10113_10155_10114_10154_10056_10055_10054_10310_10312_10059_100031_10099_10078_10079_10103_10073_10102_10052_10053_10142_10107_10050_10051,searchweb201603_5,ppcSwitch_5&btsid=e6c8334e-814c-411f-a723-4c796812eff1&algo_expid=69a0fe4b-649c-4a46-9ae7-fbe48a782b94-38&algo_pvid=69a0fe4b-649c-4a46-9ae7-fbe48a782b94

 

https://pl.aliexpress.com/item/Jiaderui-High-Power-Aquarium-led-grow-chip-1W-3W-10W-20W-30W-50W-100W-380nm-840nm/32813230515.html?spm=a2g17.search0104.3.210.wuw9KY&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2_10152_10065_10151_10068_10171_10084_10083_5370020_10080_10304_10307_10082_10081_10301_10110_10137_10111_10060_10112_10113_10155_10114_10154_10056_10055_10054_10310_10312_10059_100031_10099_10078_10079_10103_10073_10102_10052_10053_10142_10107_10050_10051,searchweb201603_5,ppcSwitch_5&btsid=abd8dec0-ab81-48b0-9e3c-52641eed10fb&algo_expid=0e79d7b1-b6c1-4ac9-bcb3-a0f25fe66e5c-29&algo_pvid=0e79d7b1-b6c1-4ac9-bcb3-a0f25fe66e5c

Rozwiązała się też sprawa diod FSA pod 230V czyli do naświetlaczy z usuniętym driverem ale to droga impreza jeszcze tu taka 30W x 5 szt może są aukcje po 1 szt

https://pl.aliexpress.com/item/5pcs-High-Power-LED-chips-Grow-Light-bead-Full-Spectrum-380-840nm-AC85-265V-No-need/32814975584.html?spm=a2g17.search0104.3.246.Ld3z1y&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2_10152_10065_10151_10068_10171_10084_10083_5370020_10080_10304_10307_10082_10081_10301_10110_10137_10111_10060_10112_10113_10155_10114_10154_10056_10055_10054_10310_10312_10059_100031_10099_10078_10079_10103_10073_10102_10052_10053_10142_10107_10050_10051,searchweb201603_5,ppcSwitch_5&btsid=1f1b4ae7-56fd-41ab-bab1-a9b652cfb472&algo_expid=22946e4c-ba69-48fc-aff3-d7e30b9e463c-34&algo_pvid=22946e4c-ba69-48fc-aff3-d7e30b9e463c

trzeba wybrać 220V 30W  opcja Full Spectrum White

 

 

Opublikowano

Heniu, super sprawa. Jak już są diody FSA na 12V, to zabieram się za projekt światełka od zaraz :-). Będe mógł wykorzystać Chiński sterownik i zasilacz, które pracują obecnie z modułami samsunga.

Zasilacz mam taki: http://www.dx.com/p/spe-150-12v-150w-12-5a-led-power-supply-silver-291590#.WX786oSGOHt - chiński mercedes :-), ale działa. 

Te diody na 12V, to 10W. Myślę, że dam ich 10sztuk na 2m profilu, to będzie OK. Do tego Royal blue po 3W - myślę 6 sztuk też będzie OK. Zapas w Wattach na zasilaczu jest, pytanie jak to połączyć, żeby pracowało na 12V.

FSA mógłbym podłączyć do dwóch kanałów sterownika, żeby mieć możliwość regulacji światła nie tylko ciemno-jasno, ale też środek-boki, na trzeci kanał diody niebieskie - tu proszę o podpowiedź jak je najlepiej połączyć.

Chciałbym kupić te diody możliwie dobre jakościowo, pamiętam w jednym z linków (nie wiem, czy wszystkie) były na chipsecie Epistara.

Profil albo wykorzystam swój stary  (tylko odkuję stare diody RGB COB), albo jak Heniu podzieli się linkiem zakupię nowy, bo ze zdjęcia wdaje mi się, że ma lepszy przekrój - więcej miejsca na diody.

Opublikowano

A pisałem , a prosiłem .

Kupować tylko zasilacze montażowe z regulowanym napięciem wyjściowym.

Nie kupować takich slim ani zalanych w kostkę wodoodpornych.

W tym twoim masz na sztywno zapewne 12,5V a diody FSA 10W  w zależności od producenta wymagają 9V , 10V lub 11V i jak to teraz obniżysz.?

http://allegro.pl/liqoo-zasilacz-transformator-led-12v-150w-110-260v-i6361520972.html#thumb/1

ma być taki.

 

Opublikowano

Mam ten zasilacz już kilka lat, i traktuje go jako 12V, ale mogę zmierzyć jakie tam jest dokładnie napięcie. Te diody FSA np. z Twojego pierwszego linka pracują w zakresie 9-12V.  W najgorszym wypadku kupię nowy zasilacz, nie jest to duzy wydatek.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.