Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No to Darku nie masz wyjścia:D

Trzeba zacząć temat "Narurowiec PEX"

to wielce obiecująca technika akwarystyczna ukradziona z ogrzewania podłogowego.:) też na IBO Beta.

Tu rurka fi25 PEX ma fi wewn 20mm i kosztuje 5,20 zł/m a nie 25 zł/m jak wąz 19/25 .

Ja poszedłem w rurki ssawno tłoczne do opryskiwacze i taka fi 25 ale u mnie fi jest wewnętrzne kosztuje 5,50 zł/m  i też nie da się załamać.

Przyznam że twoje wyglądają ładniej ale nie o to biega.

Opublikowano (edytowane)

U mnie jest sam mechanik ze względu na szaloną liość miejsca w szafce ;) 

Aktualnie go przerabiałem pod nowe akwa.

Aktualnie są dwa zasysy, dwa korpusy równolegle 3/4 cala przed pompą (pełny przelot). Pompa stoi w pionie i z niej jest jedno wyjście, wszystko na rurach 20 mm. Z kształtek mam trójnik, dwa kolanka i pięć łączówek prostych, 3 zawory kulowe, reszta powyginane rury :) (ze starej instalacji wykorzystane: dwa kolanka i dwa zawory, dwie łączówki i pompa ).

4 minuty temu, darkon napisał:

tylko trzeba mieć własną albo mieć z możliwość pożyczenia praski.

Nie trzeba są kształtki skręcane ale przydaje się sprężyna do wyginania rur (2 dychy w castoramie ;))

https://pex.pl/p/47/769/trojnik-pex-20x1-2-gz-skrecany-zlaczki-pex-skrecane-ksztaltki-i-zlaczki-pex.html

Edytowane przez eljot
  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, luck83 napisał:

Dobrze, pomierzę dziś samą pompę, a później pompę na samych wężach i na  pustym (bez wkładów) HW603a, i dam znać. 

Pomiary: 
- sam Unipump1500 wykazał przepływ 1360 litrów na godzinę
- Unipump1500 + węże podłączone z obu stron bez żadnych plastików na zasysie i wylocie = 1320 litrów na godzinę
- Nie mierzyłem już  Unipumpa + węże + pusty HW603a bo miałem małą awarię, może innym razem

Dziś woda wygląda nieco lepiej. 
Chyba, że się czepiam i "mam chore oczy" ? ;)
20170628_161700.thumb.jpg.226d91082f74214b6b014ea3de526a5b.jpg

Porobiłem dziś  kontrolnie pomiary, NO2 i NH4 na najjaśniejszych kolorach skali, zaś NO3 na poziomie 10. 

Muszę zaopatrzyć się w gąbkę ppi45 i wówczas zastosuję ją w HW603a z jedną warstwą 10mm watoliny. I niech to tak chwilę pochodzi. 
Dopiero jak powyższe nie przyniesie skutku, zastosuję jeden z polecanych wcześniej preparatów do klarowania wody.  

A jak już wszystko wyżej nie przyniesie skutku, to usiądę do zaprojektowania narurowca. 

Edytowane przez luck83
Opublikowano (edytowane)
17 minut temu, luck83 napisał:

Muszę zaopatrzyć się w gąbkę ppi45 i wówczas zastosuję ją samą w HW603a. I niech to tak chwilę pochodzi. 
Dopiero jak powyższe nie przyniesie skutku, zastosuję jeden z polecanych wcześniej preparatów do klarowania wody.  

Że nie wytrzymam ;) siądź na czterech literach i oglądaj ryby z przodu a nie pakuj chemii do baniaka, czy to cud miód amerykańskiej czy też najtańszej (zadziałają okresowo tak samo). Akwa się ustabilizuje chemicznie i biologicznie i będzie clear bez żadnych cudów na kiju :).  

U mnie w kotniku gdzie pracuje tylko kaskada z rzadką gąbką i ceramiką po 3 tygodniach jest "lewitacja" a wcześniej była mgiełka, a biologia była dojrzała tylko połowa wody piasek i akwa świeże.

Edytowane przez eljot
Opublikowano

Jeżeli ktoś już koniecznie chce coś ładować do nowego zbiornika to można to https://allegro.pl/kategoria/chemia-i-nawozy-uzdatnianie-wody-45945?string=AZOO CRYSTAL RED SHRIMP BIOPRO&order=p&bmatch=sa-base-relevance-floki-5-nga-hou-1-2-0511

W krewetkarium ładnie poprawiło jakość optyczną wody. Ale jak pisze Eliot wystarczy poczekać i efekt będzie podobny.

Opublikowano

Ciągle to powtarzam by cierpliwie poczekać czasami w takiej formie jak Darek to napiszę.:D

Jest znacznie lepiej i wystarczy wykazać się odrobiną cierpliwości.

Propozycja Agnieszki też dobra bo aplikacja bakterii nitryfikacyjnych + denitryfikacyjnych z czyszczącymi nigdy nie zaszkodziła choć dla ryb firma Azoo ma inne a być może te same tylko pod inną nazwą .

Także mają pożywkę i także na jakiś czas mulą wodę bardzo. Potem wyrażna poprawa ale jak system sam się nie wyklaruje to trzeba co jakiś czas czyli co tydzień to dawkować , a to już mnie zniechęciło do takich bakterii.

Najlepiej jak to samo się wyklaruje.

 

Opublikowano

Od jakiegoś czasu walczyłam z wodą w krewetkarium. Żółta od korzeni, dość mętna z takim jakby "pyłem" i innymi pływającymi paproszkami.  Koloru pozbyłam się purigenem, później poszły wymienione bakterie ( akurat te bo są dostępne w małych opakowaniach) i uwaga zmniejszyłam cyrkulację. W 30 l akwarium pracuje hamburg z pompą 400 l/h . Po założeniu deszczownicy niby było lepiej ale dopiero po skierowaniu deszczownicy na tylną ściankę uzyskałam efekt o który mi chodziło. Za deszczownicą woda dosłownie się gotuje, zniknął film bakteryjny, woda w akwa prawie stanęła i zrobiła się tak przezroczysta jak w pozostałych szkiełkach. Może to za daleko idące wnioski ale mam wrażenie, że zasys filtra musi być mocniejszy niż cyrkulacja.

  • Dziękuję 1
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.