Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Myślimy ile taka wersja kosztuje?:(  Nawet jak wyjmiesz wirnik to woda i tak przeciska się przez zawory i zwężenia na komorze wirnika.

Żeby to działało to moim zdaniem powinno być na wężach 19/25 a te są cholernie drogie. No jest rozwiązanie ale to już inny temat.

I myślimy żebyś najpierw pomierzył samą pompę zanurzoną w wodzie bo papier przyjął te 1400l/h a życie możliwe że to mocno zweryfikuje , a potem podłącz węże do pompy i powtórz pomiar  jak prosiłem a potem jak będziesz miał wyniki w l/h samej pompy i pompy z wężami to samo wyjdzie czy to rozwojowa wersja czy z góry skazana na porażkę i nie warto w nią dalej inwestować.

Możliwe że ta eko-unipump1500 siada z przepływem już od samych węży.

Znowu pomijasz etapy pomiaru i pędzisz dalej w konstrukcji. A może to nie dla nas pompa mimo że papierowo 1400l/h. i na pewno ponad 100 zł.

A może jak zwykle najlepsze rozwiązanie leży w pompach zupełnie nie akwarystycznych np. IBO Beta 25/40 -  2880l/h w 3 biegach. za 230 zł. Ta na pewno nie kuca od byle rurki czy zaworu.

Niby drożej ale masz od razu nie tylko jako prefiltr - mechanik ale rozwojowo do narurowca kompletnego pod znacznie większe następne twoje dwa baniaki.

W sumie wyjdzie o wiele taniej:D - myśl rozwojowo.

Może mod wyłuska te dywagacje o HW603A+ Unipump1500 i przeniesie do tematu o takim mechaniku , wszystko jedno czy do mojego czy lukowego. bo z lekka nie na temat OT walimy koledzy

 

Opublikowano (edytowane)

Myślimy, myślimy.. 
Dobrze, pomierzę dziś samą pompę, a później pompę na samych wężach i na  pustym (bez wkładów) HW603a, i dam znać. 

Odnośnie pompy IBO Beta 25/40 przyznam, że przeglądam ostatnio rozwiązania na niej oparte, ale nie wiem, czy wcisnę w szafkę tę instalację.  Kusząca jest ta pompa ze względu na przepływ, niesłyszalność, niski pobór prądu i funkcjonalność. Ale to kolejny off top tutaj, więc założę osobny temat jak trochę ogarnę tę koncepcję merytorycznie. 
 

Edytowane przez luck83
Opublikowano

Szczerze powiedziawszy też zastanawiam się czy może nie pójść w stronę IBO jeżeli okaże się, że mój HW-304 strasznie głośno pracuje. Zostawić kubeł i zamiast jego fabrycznej pompy zastosować wspomnianą IBO.

Z drugiej strony po tym jak naciąłem się najpierw na 603 a później 304 to chyba jednak sprawdza się stare przysłowie, że chytry dwa razy płaci. Kupiłbym coś markowego i spokój a tak kombinowanie. Osobiście z dużą rezerwą podchodzę do nie akwarystycznego sprzętu. Pewnie z racji mojej "nogości hydraulicznej" ale nie po to producenci wymyślają to czy tamto aby na siłę eksperymentować. To rozwiązanie na unipumpie też miało być taki oh i ah a wyszła lipa. Sam pewnie jak to wszystko podliczysz to FX5 lub 6 byś już posiadał (a tam jak pewnie wiesz nie ma lipy). Ale też kolego @luck83 możesz być z siebie dumny. Każdy z forum dzięki Twoim testom przekonał się, że tak naprawdę to super rozwiązanie to o kant pupeczki.

Opublikowano

FX5 jest ciekawy, ale i drogi, i prądu dużo żre, a i nie wiadomo czy byłby idealnie cichy (?).
Mniej prądu bierze pompa IBO, - dziś pro forma pomierzę szafkę, popatrzę co ludzie mają jeśli chodzi o narurowce i może raz a porządnie zrobię tą filtrację, jeśli wyjdzie, że z tego mojego Unipumoa1500+HW603a to i Salomon za wiele nie naleje, ale wieczorem zamieszczę pomiary i będziemy mieć czarno na białym co i jak. 

25 minut temu, Jerry_jerry napisał:

Sam pewnie jak to wszystko podliczysz to FX5 lub 6 byś już posiadał (a tam jak pewnie wiesz nie ma lipy)

Podliczając rozwiązanie Unipump1500+HW603a+konieczny moim zdaniem cyrkulator  (u mnei akurat pracuje Jebao/Jekod RW4) to łączny koszt zestawu około 400 zł. 

Opublikowano
23 minuty temu, luck83 napisał:

Podliczając rozwiązanie Unipump1500+HW603a+konieczny moim zdaniem cyrkulator  (u mnei akurat pracuje Jebao/Jekod RW4) to łączny koszt zestawu około 400 zł. 

Myślałem, że chcesz w całości przejść na narurowca dlatego też napisałem o wszystkich kosztach. Ale spoko, to Ty wiesz ile wydałeś i mi nic do tego. ;)

Opublikowano

Spokojnie :) Dzięki za wszelki komentarze, bo rzucają one nowe światła na sprawę i ukierunkowują myśli na różne scenariusze.
Co do kosztów, obecna moja filtracja w całości kosztuje około 750 zł (filtry, węże, kubły, wkłady, cyrkulator). 
Nie wiem ile narurowiec by kosztował, muszę policzyć.
Dochodzi też aspekt konstrukcji szafki, gdyż szafkę mam 3-modułową, gdzie lewy modul to drzwiczki z kubłem biologa, unipumpem i grzałką przepływową , środek szafki do graciarnia i jedna szufladka, a prawa strona szafki to hw603a, sterownik oświetlenia, kable, listwa zasilająca. W jedną komorę szafki nie wcisnę narurowca biologicznego i mechanicznego, musialbym to rozprowadzić po całej szafce w taki sposób, aby przez środkowy moduł szafki przechodziły rurki z prawa do lewa (a tu bez łączenia odcinków rurek pewnie by się nie obyło). Na razie głosno myślę, pewnie nie do końca trafnie - nie mam bladego pojęcia o narurowcach. Ale tez nie wiem, czy układ mojej szafki pozwoli na taką instalację. 
 

Opublikowano
4 minuty temu, luck83 napisał:

Ale tez nie wiem, czy układ mojej szafki pozwoli na taką instalację.

W dzisiejszych czasach wszystko można - kwestia przemyślenia. ;)

Żebyś mnie źle nie zrozumiał. Ja kompletnie nie mam zamiaru dyskredytować narurowca bo słuchając pochlebnych opinii o ciszy aż mnie nosi by coś takiego zbudować jednak tak jak pisałem moje hydrauliczne umiejętności są niskie. Biorąc pod uwagę żonę (która jest bardzo wyrozumiała) nie mam zamiaru zbierać wody z podłogi i wysłuchiwać pretensji. Chociaż kubełek też może się rozszczelnić i powódź gwarantowana. A może po prostu muszę do takiego rozwiązania dorosnąć?! :) Pewnie gdybym wszystkie filtracyjne graty sprzedał to narurowiec by wyszedł jak ta lala. A tak co? Miotam się pomiędzy jednym a drugim rozwiązaniem i szukam odpowiedniej drogi.

Opublikowano

Ja nie  mam takich dylematów i się nie miotam.  Z filtracji nie miałem tylko sumpa i narurowca  i teraz ten ostatni tworzę.

Tą waszą drogę przemyśleń już odbyłem i doszedłem do identycznych wniosków. Też mam awersję do hydrauliki i klejenia rurek i kolanek z zaworami i korpusami.

też myślałem że to co zrobione dla akwarystyki to najlepsze - jak widać nie do końca.

Tą unipump1500 widziałem jak kilku jeszcze kolegów w akcji na WDA  ale z tym ASAP dużym na wężach chyba 19/25 i sikało to dziarsko.

Nie było czasu się zając pomiarami ile sika ale na oko było git i wystawowa non-mbuna glossy 450 na tym chodziła doskonale.

Ten HW603A to maleństwo więc trudno by spełniło oczekiwania.

Poszedłem inną drogą i na razie zgłębiam tajniki gwintów calowych i uszczelek.

Tworzę swojego narurowca zupełnie nie podobnego do tych z forum ale na IBO Beta 25/60 bez strachu że to pompa do C.O. a nie akwarystyczna.

Jak popracuje z kilka miesięcy to opiszę. Jak będzie żle to poprawię.;)i dopiero opiszę.

.

 

 

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.