Skocz do zawartości

Nalot, pył, drobinki na tafli wody


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
17 godzin temu, lukasz830302 napisał:

28.02. wtorek

NH4- pomiędzy 0,1 a 0,2

NO2- 0,3

03.03 piątek

NH4- poniżej 0,05 ale jeszcze nie 0

NO2- 0,8

 

Dlaczego tego nie zacytowałeś Henryk? Tu też przecież się dzieje?;)

Spokojnie czekaj, to nie wyścigi. Cykl Ci ruszył i teraz tylko czekać, aż zacznie spadać NO2. Z NO3 bywa różnie i na ten parametr na razie nie zwracałbym uwagi.

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano
4 godziny temu, deccorativo napisał:
18 godzin temu, lukasz830302 napisał:

28.02. wtorek
NO3 - na skali pomiędzy 2 a 5, dałbym 3.

03.03. piątek
NO3 - na skali w przedziale pomiędzy 0,5 a 1

Oj dzieje się dzieje.

Nazwałbym to "cofka nitryfikacji" :D na Bacto-Activ

Też ci Andrzej magicznie azotany znikały zamiast rosnąć ? bo może da się to jakoś logicznie i zgodnie z teorią książkowego startu wytłumaczyć .

Jak już wiele razy pisano, pomiar NO3 przy wysokim amoniaku i azotanach może i najczęściej jest błędny, stąd często pojawiają się różnice, ot całe "naukowe" wytłumaczenie ;) 

Opublikowano
26 minut temu, eljot napisał:

Jak już wiele razy pisano, pomiar NO3 przy wysokim amoniaku i azotanach może i najczęściej jest błędny, stąd często pojawiają się różnice, ot całe "naukowe" wytłumaczenie ;) 

To jak wytłumaczysz że przy bakteriach i WA z szablonu oraz testach JBLa nikomu się NO3 nie cofnęło a NO2 bywało poza skalą .Wielu tak startowało i wszystkim jak w książce NO3 tylko rosło od wartości początkowej jaką miał w kranie.

Wielu miało w kranie NO3 5-10ppm wlewało amoniak NH3 lało bakterie Prodibio i od razu z tym amoniakiem ponownie testem JBLa mierzyło NO3 - bez zmian.  Rosło NO2 a malało NH4 - a NO3 albo jeszcze stało albo już tylko rosło.

Nawet przy tych pozaskalowych azotynach NO2 - azotany NO3 tylko rosły a tu przy tych niby bakteriach typu Azoo Bioguard, Bacto-Activ i innych  superaśnych bakteriach co robią w dobę dojrzały baniak znikają azotany NO3.

i całe naukowe wytłumaczenie - leży.:D . Sam wiesz że te tłumaczenie nie dotyczy testów JBLa - one są dobre i mierzą co trzeba bez wpływu innych parametrów na wynik pomiaru..

Nie mówimy Darku o testach Zooleka dlatego ponownie pytałem jakie kolega ma by się upewnić..

Opublikowano (edytowane)
52 minuty temu, lukasz830302 napisał:

Zaczynam się zastanawiać, czy dobrze wykonałem test NO3 wczoraj. Ponowie go dzisiaj.

..jeżeli do fiolki dałeś 2x5 ml wody i  dwie płaskie miarki proszku i mieszałeś tak jak mówi instrukcja to ewentualnie mogłeś tylko popełnić błąd w ocenie kolorów:)

Edytowane przez AndrzejWalb
Opublikowano
55 minut temu, deccorativo napisał:

To jak wytłumaczysz że przy bakteriach i WA z szablonu oraz testach JBLa nikomu się NO3 nie cofnęło a NO2 bywało poza skalą .Wielu tak startowało i wszystkim jak w książce NO3 tylko rosło od wartości początkowej jaką miał w kranie.

Nie chce mi się szukać ale nawet według szablonu były rozbieżności (nawet mierzone JBL ;)). IMHO twój szablon jest ok ale w 100% nigdy się nie będzie pokrywał z tym co opisałeś, każdy baniak jest inny, jak i inny jest skład wody która się w nim znajduje, stężenie amoniaku w wodzie amoniakalnej też może się różnić w zależności od daty produkcji jaki i przechowywania (podobnie jak z preparatami startowymi również prodibio).

 

56 minut temu, deccorativo napisał:

Nawet przy tych pozaskalowych azotynach NO2 - azotany NO3 tylko rosły a tu przy tych niby bakteriach typu Azoo Bioguard, Bacto-Activ i innych  superaśnych bakteriach co robią w dobę dojrzały baniak znikają azotany NO3.

Może te "superaśne" bakterie mają dodatki które w początkowej fazie zamykania cyklu usuwają azotany lub cytując ciebie "ukrywają je dla testów". Jeśli usuwają to są rzeczywiście "superaśne"  bo w przeciwieństwie do tego co pisałeś kilka razy, to nie są bakterie do "szamba" ;) i cykl azotowy przy ich zastosowaniu również się domyka.

Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, lukasz830302 napisał:

Instrukcja JBL na NO3 mówi o dwóch dużych lyzkach mierniczych proszku, i tyle dałem.

.....zgadza się. To ja teraz Ciebie w błąd wprowadziłem . Nie wiem czemu tak napisałem..ale bardziej chciałem zwrócić uwagę na dwie miarki wody..bo tutaj często niektórzy błędnie robią dając tylko jedną. A za błąd przepraszam:) Już go poprawiam.

Edytowane przez AndrzejWalb
Opublikowano

Zrobiłem teraz test na NO3, wg skali i mojego wzroku kolor znajduje się mniej więcej w punkcie 3 ppm. Bynajmniej tak oceniam odcień koloru w próbie.
Musiałem wczoraj coś źle wykonać.
Załączam foto.
7533d20c8cad20046af7428451aa2a22.jpg


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.