Skocz do zawartości

Nalot, pył, drobinki na tafli wody


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
17 godzin temu, lukasz830302 napisał:

28.02. wtorek

NH4- pomiędzy 0,1 a 0,2

NO2- 0,3

03.03 piątek

NH4- poniżej 0,05 ale jeszcze nie 0

NO2- 0,8

 

Dlaczego tego nie zacytowałeś Henryk? Tu też przecież się dzieje?;)

Spokojnie czekaj, to nie wyścigi. Cykl Ci ruszył i teraz tylko czekać, aż zacznie spadać NO2. Z NO3 bywa różnie i na ten parametr na razie nie zwracałbym uwagi.

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano
4 godziny temu, deccorativo napisał:
18 godzin temu, lukasz830302 napisał:

28.02. wtorek
NO3 - na skali pomiędzy 2 a 5, dałbym 3.

03.03. piątek
NO3 - na skali w przedziale pomiędzy 0,5 a 1

Oj dzieje się dzieje.

Nazwałbym to "cofka nitryfikacji" :D na Bacto-Activ

Też ci Andrzej magicznie azotany znikały zamiast rosnąć ? bo może da się to jakoś logicznie i zgodnie z teorią książkowego startu wytłumaczyć .

Jak już wiele razy pisano, pomiar NO3 przy wysokim amoniaku i azotanach może i najczęściej jest błędny, stąd często pojawiają się różnice, ot całe "naukowe" wytłumaczenie ;) 

Opublikowano
26 minut temu, eljot napisał:

Jak już wiele razy pisano, pomiar NO3 przy wysokim amoniaku i azotanach może i najczęściej jest błędny, stąd często pojawiają się różnice, ot całe "naukowe" wytłumaczenie ;) 

To jak wytłumaczysz że przy bakteriach i WA z szablonu oraz testach JBLa nikomu się NO3 nie cofnęło a NO2 bywało poza skalą .Wielu tak startowało i wszystkim jak w książce NO3 tylko rosło od wartości początkowej jaką miał w kranie.

Wielu miało w kranie NO3 5-10ppm wlewało amoniak NH3 lało bakterie Prodibio i od razu z tym amoniakiem ponownie testem JBLa mierzyło NO3 - bez zmian.  Rosło NO2 a malało NH4 - a NO3 albo jeszcze stało albo już tylko rosło.

Nawet przy tych pozaskalowych azotynach NO2 - azotany NO3 tylko rosły a tu przy tych niby bakteriach typu Azoo Bioguard, Bacto-Activ i innych  superaśnych bakteriach co robią w dobę dojrzały baniak znikają azotany NO3.

i całe naukowe wytłumaczenie - leży.:D . Sam wiesz że te tłumaczenie nie dotyczy testów JBLa - one są dobre i mierzą co trzeba bez wpływu innych parametrów na wynik pomiaru..

Nie mówimy Darku o testach Zooleka dlatego ponownie pytałem jakie kolega ma by się upewnić..

Opublikowano (edytowane)
52 minuty temu, lukasz830302 napisał:

Zaczynam się zastanawiać, czy dobrze wykonałem test NO3 wczoraj. Ponowie go dzisiaj.

..jeżeli do fiolki dałeś 2x5 ml wody i  dwie płaskie miarki proszku i mieszałeś tak jak mówi instrukcja to ewentualnie mogłeś tylko popełnić błąd w ocenie kolorów:)

Edytowane przez AndrzejWalb
Opublikowano
55 minut temu, deccorativo napisał:

To jak wytłumaczysz że przy bakteriach i WA z szablonu oraz testach JBLa nikomu się NO3 nie cofnęło a NO2 bywało poza skalą .Wielu tak startowało i wszystkim jak w książce NO3 tylko rosło od wartości początkowej jaką miał w kranie.

Nie chce mi się szukać ale nawet według szablonu były rozbieżności (nawet mierzone JBL ;)). IMHO twój szablon jest ok ale w 100% nigdy się nie będzie pokrywał z tym co opisałeś, każdy baniak jest inny, jak i inny jest skład wody która się w nim znajduje, stężenie amoniaku w wodzie amoniakalnej też może się różnić w zależności od daty produkcji jaki i przechowywania (podobnie jak z preparatami startowymi również prodibio).

 

56 minut temu, deccorativo napisał:

Nawet przy tych pozaskalowych azotynach NO2 - azotany NO3 tylko rosły a tu przy tych niby bakteriach typu Azoo Bioguard, Bacto-Activ i innych  superaśnych bakteriach co robią w dobę dojrzały baniak znikają azotany NO3.

Może te "superaśne" bakterie mają dodatki które w początkowej fazie zamykania cyklu usuwają azotany lub cytując ciebie "ukrywają je dla testów". Jeśli usuwają to są rzeczywiście "superaśne"  bo w przeciwieństwie do tego co pisałeś kilka razy, to nie są bakterie do "szamba" ;) i cykl azotowy przy ich zastosowaniu również się domyka.

Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, lukasz830302 napisał:

Instrukcja JBL na NO3 mówi o dwóch dużych lyzkach mierniczych proszku, i tyle dałem.

.....zgadza się. To ja teraz Ciebie w błąd wprowadziłem . Nie wiem czemu tak napisałem..ale bardziej chciałem zwrócić uwagę na dwie miarki wody..bo tutaj często niektórzy błędnie robią dając tylko jedną. A za błąd przepraszam:) Już go poprawiam.

Edytowane przez AndrzejWalb
Opublikowano

Zrobiłem teraz test na NO3, wg skali i mojego wzroku kolor znajduje się mniej więcej w punkcie 3 ppm. Bynajmniej tak oceniam odcień koloru w próbie.
Musiałem wczoraj coś źle wykonać.
Załączam foto.
7533d20c8cad20046af7428451aa2a22.jpg


Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.