Skocz do zawartości

Nalot, pył, drobinki na tafli wody


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ad. 1 - A obecne ustawienia  rozbijają Ci ten film bakteryjny?

Teoretycznie możesz schować ale prawdopodobnie efekt będzie słabszy

 

ad. 2 - Do końca dojrzewania zostaw te 30st

Opublikowano (edytowane)
2 minuty temu, mareckee napisał:

ad. 1 - A obecne ustawienia  rozbijają Ci ten film bakteryjny?

Tak, nie mam żadnych oznak filmu bakteryjnego na powierzchni wody. Dodatkowo widać, że woda jest bardzo mocno napowietrzana. 
Zostawię zatem, żeby nie kombinować do końca cyklu.

 

Zastanawiam się też, czy ten preparat Bacto-Active ponawiać zgodnie z instrukcją na opakowaniu, czy też zasilenie zbiornika o ten preparat miało być jednorazowe?

Edytowane przez lukasz830302
Opublikowano (edytowane)
19 minut temu, lukasz830302 napisał:

1. czy mogę "schować" deszczownicę pod taflę wody, ale wyloty skierować ku powierzchni? - Nadal będzie to wprawiało taflę wody w ruch, ale zniweluje uciązliwy odgłos przelewania wody .. ;/ 

Łukasz..w poście nr 13 już Ci o tym pisałem ,że różnica będzie polegać tylko na tym ,że dając deszczownię pod wodę będzie ciszej. Ale ustaw tak abyś widział ,że łamie Ci lustro. A napowietrzanie czy rozbijanie  będzie dalej efektywne. Podejrzewam ,że jak będziesz miał ryby to sam dojdziesz do wniosku aby się jej pozbyć.

Edytowane przez AndrzejWalb
Opublikowano
Dnia 28.02.2017 o 20:41, lukasz830302 napisał:

Zastanawiam się też, czy ten preparat Bacto-Active ponawiać zgodnie z instrukcją na opakowaniu, czy też zasilenie zbiornika o ten preparat miało być jednorazowe?

W moim przypadku gdy startowałem zbiornik to dawkowałem Bacto-Active co tydzień czyli 3 razy w ciągu 3 tygodni dojrzewania...

Dawka  według zaleceń producenta czyli 5ml / 75l wody raz na tydzień...

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Zamieszam aktualizację pomiarów wody w baniaku: 

26.02. niedziela (w chwili wlania Bacto Active).
GH- 11
KH- 8
pH- 8
NH4- 0,2
NO2- 0,2
NO3 - 2

28.02. wtorek
GH- 11
KH- 8
pH- 8
NH4- pomiędzy 0,1 a 0,2
NO2- 0,3
NO3 - na skali pomiędzy 2 a 5, dałbym 3.

 

03.03. piątek
GH- 10
KH- 9
pH- 8
NH4- poniżej 0,05 ale jeszcze nie 0
NO2- 0,8
NO3 - na skali w przedziale pomiędzy 0,5 a 1

Edytowane przez lukasz830302
Opublikowano
11 godzin temu, lukasz830302 napisał:

03.03. piątek

GH- 10
KH- 9
pH- 8
NH4- poniżej 0,05 ale jeszcze nie 0
NO2- 0,8
NO3 - na skali w przedziale pomiędzy 0,5 a 1

Coś się dzieje ;)

 Także czekał bym dalej,a za parę dni znów bym zmierzył poziom NH4,NO2,NO3...

Opublikowano
13 godzin temu, lukasz830302 napisał:

28.02. wtorek
NO3 - na skali pomiędzy 2 a 5, dałbym 3.

03.03. piątek
NO3 - na skali w przedziale pomiędzy 0,5 a 1

Oj dzieje się dzieje.

Nazwałbym to "cofka nitryfikacji" :D na Bacto-Activ

Też ci Andrzej magicznie azotany znikały zamiast rosnąć ? bo może da się to jakoś logicznie i zgodnie z teorią książkowego startu wytłumaczyć .

 

Łukaszu na tym etapie startu twojego baniaka pomiary pH, KH, GH  są zupełnie nie istotne a nawet jest to zbędne marnowanie testów -  nie mierz tego aż do decyzji o wpuszczeniu ryb ale to jeszcze nie teraz.

Wystarczy pomiar NH4, NO2 i NO3 - czy to na pewno są testy kropelkowe JBLa?

Opublikowano


Łukaszu na tym etapie startu twojego baniaka pomiary pH, KH, GH  są zupełnie nie istotne a nawet jest to zbędne marnowanie testów -  nie mierz tego aż do decyzji o wpuszczeniu ryb ale to jeszcze nie teraz.

Wystarczy pomiar NH4, NO2 i NO3 - czy to na pewno są testy kropelkowe JBLa?



Tak, są to odrębne testy JBL, kropelkowe.
Opublikowano (edytowane)

Wg tego co nam tu podajesz to jeszcze z minimum tydzień będzie dojrzewać. Jak będziesz startował z nowym akwarium to również polecam szablon startu na WA, który już wielu Ci zaproponowało. Ma on swoich zwolenników jak i przeciwników, ale dojrzałość po 14 dniach to świetny wynik. U mnie się sprawdził w 100%. Jak na razie Twoje akwarium dojrzewa 14 dni i jeszcze sporo mu brakuje

Edytowane przez mareckee

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.