Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No bo wypowiadają się tylko zwolennicy ;) . Sam brałem niewielki udział w powstawaniu "kaseciaka" ale dalej twierdzę, że główne zalety tego rozwiązania to cena i energooszczędność. Główną wadą to klockowatość konstrukcji która zajmuje cenne miejsce, zwłaszcza przy mniejszych akwariach. Tego klocka trudno zamaskować i chyba tylko jednej osobie to się udało w zadawalający mnie sposób :rolleyes: . Aktualnie Seba schował go w module BTN ale to już inna liga rozmiarowo cenowa.

Temat zacząłeś od problemów z zamaskowaniem mechanika a proponowany kaseciak będzie IMHO znacznie trudniej zamaskować ;) . 

Jakość filtracji biologicznej kasety jest taka sama jak każdego innego rozwiązania, co do mechanicznej to jak pisałem zależy w głównej mierze od cyrkulacji.

 

Opublikowano

Dla mnie oszczednosc energii kaseciaka jest niewielka. Jesli chodzi o cenę to w moim przypadku nie jest to zaden argument bo zaplanowanie a potem wykonanie tego zajmie mi sporo cennego czasu. Dla mnie najwazniejsza jest skutecznosc i jesli faktycznie to rozwiązanie zapewnia lepszą filtracje od kubła i mechanika to w to wchodzę.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ja mam jeszcze inną kombinacje. Kaseta jako mechanik i prefiltr , Plus kubełek. W kasecie nie mam ścianek wewnętrznych tylko dwie pionowe kratki pomiędzy którymi umieszczona jest gąbka. Za drugą kratką leży trochę ceramiki usuniętej z kubełka ( po wsadzeniu purolite) na ceramice pompy ( w moim przypadku 2x aqaszut 750) , a obok nich zasys kubełka JBL 701e. W kubełku ceramika, purolite lekko przysypane ceramiką dalej gąbki , które były na wyposażeniu filtra. Całość działa bez problemu w 160 l bez żadnego falownika. Jedynie wylot kubełka umieszczony jest po przeciwnej stronie niż wyloty pomp.

Nie ma jednego dobrego rozwiązania filtracji. Każde akwarium jest inne i trzeba ją dostosować do aranżacji, ilości ryb itd.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Chciałbym jeszcze powrócić do pierwotnego tematu czyli zabudowy filtra zewnętrznego (wszystko wskazuje na to, że pozostanę przy pierwotnej koncepcji filtra kubełkowy + mechanik).

Chciałbym, żeby zabudowa filtra była maksymalnie prosta i żeby można byłą ją łatwo wyciągnąć ze zbiornika. Wymyśliłem sobie, że będą to po prostu dwie ścianki (z podstawą) które nie będą przylegały bezpośrednio do ścian. Wcześnie miałem filtr Juwel obklejony maskownicą Juwela (takie cienkie tło strukturalne) która bezpośrednio przylegała do szyby i był z tym problem bo w szczelinach gromadził się brud który ciężko było usunąć, wpływał narybek itp. Dlatego teraz wymyśliłem sobie że ścianki zabudowy które będą tak same oklejone maskownicą Juwela nie będą przylegały do ścian tylko od strony szyby bocznej będzie ok 1 cm szpara a od strony tła na tylnej szybie będzie ok 3 cm szpara. Wymyśliłem także, że w przez tą 3 cm szparę pomiędzy tłem zamontowanym na tylnej szybie a zabudową filtra będziw wystawał wylot pompy który będzie połączony z pompą dodatkowymi dwoma kolankami (chodzi o przesunięcie na bok wylotu względem oryginalnego). Proszę napiszcie co sądzicie o takiej zabudowie. Pytanie do osób które mają AqC2000. Ile ta pompa odstaje od szyby bo przyczepieniu przyssawkami ? Założyłem, że pomiędzy szybą o ścianą maskownicy będziz 17 cm. Trochę dużo i ładniej byłoby gdyby można było dać mniejszą odległość ale nie wiem ile przeznaczyć na tą pompę z dwoma kolankami. Całość pokazują poniższe rysunki, które zrobiłem na szybko.

obudowa filtra 1.jpg

Obudowa filtr a2.jpg

obudowa filtra 3.jpg

Opublikowano

Skoro i tak chcesz postawić taki klocek to zrób dokładnie tak jak pisze suricade - kaseciak tylko z gąbką a za nią niewielka komora na zasys do kubełka.
A propo purolite - jest jeszcze wersja z niewielką pompką w akwarium i purolie włożone do rury 75mm leżącej na wzmocnieniu bocznym. Oczywiście możliwe tylko jak masz dość wysoką pokrywę/koronę.

Wysłane z telefonu

Opublikowano

Długo się zastanawiałem nad tym filtrem kasetowym i byłem już zdecydowany, że to robię ale jak pomierzyłem wszystko to stwierdziłem, że szkoda mi miejsca w akwarium bo by zajmował prawie dwa razy więcej miejsca ca ta zabudowa a akwarium nie jest duże.

Opublikowano

Trochę to bezsensowny pomysł z tą połową kaseciaka. Jak chcesz to zamocować w baniaku? Czego to ma się trzymać? Poza tym te kolanka to dość spory opór i spowolnienie przepływu. Co ty się tak upiera i bronisz przed tym kaseciakiem? Doklej jeszcze dwie ścianki i masz kaseciaka jak się patrzy o sztywnej konstrukcji z łatwym montażem.

Wysłane z mojego SM-T819 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

te dwie scianki mają podstawę ktorą moglbym czyms przycisnąc w srodku. z kolankami faktycznie opór bedzie większy ale mam nadzieje ze 2000l/h da radę.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.