Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
12 minut temu, Pleziorro napisał:

Łączenia modułów, wnęki a także ubytki malowałem czarną matową farbą akrylową w sprayu, wysycha w godzinę, co do sztuczności to się nie wypowiem :)

 

Plezzi źle mnie zrozumiałeś :-) dla mnie malowanie sprey'em jest bardzo dokładne i dzięki temu nie powstaną, żadne ubytki na tle. A musze przyznać że sama w sobie zaprawa też daje fajny efekt, dlatego " niedociągnięcia" pędzlem daja dodatkowy fajny efekt :-)

Opublikowano

Ale sprej daje (przynajmniej w moim przypadku) możliwość cieniowania wnęk, moje tło posiada głębokie załomy, a kolor ostateczny zaprawy wyszedł zbyt szary, docelowo pociągnięcie wnęk i łączeń sprayem dało dość ciekawy efekt głębi. 
Ale to trzeba by przy piwku siąść i rozkminiać, bo słowami się tego nie odda. Ja chcę tylko tyle powiedzieć, róbcie tła DIY, każda metoda dobra i po zalaniu wodą wszelkie niedociągnięcia giną, a jak ktoś planuje glony to już w ogóle nie ma co się martwić tylko trzeba się uzbroić w cierpliwość.

Opublikowano
12 godzin temu, troad napisał:

Dzięki Plezi za konkretną odpowiedź ;)

Pytałeś mnie kiedyś czy moje moduły brudzą. Jak rozumiem Ty nie malowałeś całego tła farbami, tylko CX5 z pigmentem i tak to zostawiłeś?

Tak, piankę pokryłem Cr65 zmieszanym z pigmentem czarnym do betonu. Ostatnie warstwy robiłem w różnych stężeniach przez co troszkę popsułem efekt, ostatnie dałem zbyt jasne i tło wyszło zbyt szare, ale potem sprayem z akrylem troszkę to poprawiłem. I jak piszę powyżej, po zalaniu wodą efekt jest na prawdę bardzo dobry. 

Tło strasznie brudzi i na pewno pierwsze kilka zmian wody będzie ją zabarwiał, ale już z tym nic nie zrobię, pozostaje mi czekać na dalszy rozwój sytuacji.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Jestem wreszcie po "renowacji" modułów.
Jak pisałem wcześniej poodcinałem częściowo tyły, podolewałem betonu a następnie musiałem to czymś malować co zamknie szczelnie ten lakier jachtowy.
Używałem żywicy Epidian 5  z utwardzaczem. Niestety nie do końca to się sprawdziło, ponieważ nawet po jej podgrzaniu dalej jest gęsta i dosyć ciężko jest to pomalować cienką warstwą.
Wnętrza modułów malowałem jako podkład farbę akrylową w spray, a całość dookoła lakierami dwuskładnikowych chemoutwardzalnymi również w sprayu.

Niestety po tych wszystkich operacjach moduły już nie są takie fajne jak były wcześniej.
Zamontowałem to i zalałem. Poniżej zamieszczam zdjęcia.

W dalszym ciągu mam obawy co do tego czy są bezpieczne. Nie są zupełnie bezwonne. Będę to moczył dłużej i zmieniał wodę. 

Czas pokaże co będzie dalej, ale gdybym musiał je wyrzucić to mocno mnie to cofnie w projekcie:(

troad_m1.jpg

troad_m2.jpg

troad_m3.jpg

troad_m4.jpg

Opublikowano
3 minuty temu, JemioloSeba napisał:

Co jak co ale fajne to one nadal są. 

Jedno z lepszych DIY jakie widziałem! Trzymam kciuki za powodzenie. Może wpuść gupika lub dwa i zobaczysz co i czy w wodzie się wydala.

Dzięki Sebasitan :)

Dokładnie tak zrobię, już mi to wcześniej proponowałeś ;)
Mam nadzieję że ten zapaszek w końcu ustąpi. Gdzieś czytałem że tła Wromaka śmierdziały, może to później ustępowało.

Poszło tam masę różnych lakierów. Tym razem suszyłem to długo, ale może jednak trzeba czasu w wodzie jeszcze

Opublikowano

No i niestety porażka :(
Moduły są do wywalenia. Wszystkie moje próby uszczelnienia tego spełzły na niczym.
Filtrowałem to jeszcze przez węgiel, ale było to tylko zaklinanie rzeczywistości.
Im dużej się moczą tym więcej syfu poszczają do wody. Cholera, jeden głupi błąd :(
To jest naprawdę przygnębiające jak się tyle pracy i serca w to włoży.
Mam teraz tygodniowy wyjazd służbowy, potem jadę na krótki urlop również tygodniowy.
Muszę się zresetowac bo na razie to mi się wszystkiego odechciało :(

Dnia 23.08.2016 o 21:47, spiochu napisał:

Moduły owszem, strukturę maja całkiem naruralną, ale mi nie pasuje ten sześcian od kaseciaka i ta wisząca "budka lęgowa" ;)

Wysłane z telefonu
 

Masz Spiochu rację;) 
Im dłużej na to patrzyłem tym mniej mi się podobało.
Najchętniej kupiłbym gotowe jak Seba, no ale tak ze 2tys bym potrzebował .To co zmarnowałem to już na jeden moduł by było :( 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.