Skocz do zawartości

LedDimmerPro - firma Palabras, sterownik oświetlenia LED.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Jak pewnie wiecie moja firma (Palabras) została oficjalnym partnerem Klubu Malawi. Osobiście jako osoba fizyczna zostałem też członkiem Klubu, bo uważam, że należy wspierać takie inicjatywy i otrzymałem od Was tak dużo pomocy przy tworzeniu sterownika do oświetlenia LedDimmerPro.


Wszyscy klubowicze mają 15% rabatu na zakup sterownika a w przyszłości może także innych gadżetów. Rabat dotyczy tylko członków Klubu Malawi, którzy mają aktywne i opłacone konto a nie wszystkich użytkowników forum.


W tej chwili kończy się powoli pierwsza partia sterowników i możliwe, że będzie krótka przerwa dostępności sterownika. Po prostu nie przewidziałem, że będzie taki popyt (i to z miesiąca na miesiąc coraz większy).


Zainteresowanych zakupem członków Klubu Malawi zapraszam do kontaktu na PW. Pozostałych użytkowników zachęcam do przystąpienia do klubu i zakupu z rabatem.


Pozdrawiam

Romek

  • Dziękuję 3
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Chętnych do zakupów sterownika zapraszam do nowo otwartego sklepu:

http://sklep.palabras.pl


Na razie jest tylko jeden produkt. Aktualnie zostało 16 szt. sterowników i będzie dłuższa przerwa w dostawie. Przygotowywana jest nowa wersja sterownika. Szerzej o tym w oddzielnym temacie:

http://forum.klub-malawi.pl/sterownik-led-nowa-wersja-t26781.html

  • Dziękuję 1
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Wszystkie zamówienia promocyjne (tzw. przedsprzedaż) zostały już wysłane. Aktualnie sterowniki są dostępne praktycznie "od ręki".


Proszę też aktualnych użytkowników o recenzje w sklepie. Chętnie też wysłucham pomysłów na temat tego, co można poprawić.


Aktualnie tematy do zrobienia:

- możliwość wprowadzania ustawień "offline" i późniejszego wgrania do sterownika

- widok wszystkich kanałów na jednym wykresie

- podgląd oświetlenia "live", czyli zmieniamy i od razu widzimy w akwarium jak to wygląda

- startowanie symulacji od danej godziny

- zmiana obudowy na solidniejszą (ten temat na razie odkładam, ale nie zapominam)

- możliwość nazywania kanałów


Jak coś jeszcze, to dajcie znać. Nowe funkcje będą się pojawiały w aplikacji, ale część z nich (większość?) będzie wymagała wgrania nowej wersji "firmware". Jest to możliwe w sterownikach V2 (złącze na obudowie). Jak będzie co wgrywać, to przygotuję odpowiednią opcję w aplikacji. Potrzebny będzie do tego też programator USBASP (do nabycia w cenie około 15 zł w różnych miejscach w sieci, w moim sklepie też się na dniach pojawi).


Jeszcze raz bardzo proszę o dodanie opinii w sklepie.


Pozdrawiam

Romek

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Zmieniony został projekt obudowy sterownika. Teraz jest jeszcze mniejsza. Wysokość zmniejszona do 20 mm, ale nie to jest główną zaletą nowego projektu obudowy. Zostało poprawione mocowanie gniazda USB. Jest ono zabezpieczone z tyłu przed wepchnięciem do środka.


W sklepie pojawiły się też nowe kolorowe obudowy (na razie niebieska i żółta). Przy zakupie sterownika można sobie kupić taką obudowę zamiast standardowej (w cenie 5 zł) lub kupić oddzielnie (dodatkowo) za 12 zł.


Pojawiły się też w sprzedaży akcesoria do sterownika (kable micro USB i programator do wgrywania nowego oprogramowania systemowego na sterownik).


W najbliższym czasie planuję prace rozwojowe w oprogramowaniu sterownika. Możliwe zmiany opisałem w poprzednim poście. Planuję też wprowadzenie rejestrowania zużycia energii (po wprowadzeniu mocy na poszczególnych kanałach).

  • Dziękuję 4
Opublikowano

Chyba się skuszę po tą nowszą obudowę, nie wiem po co, sterownik działa i od czasu ustawienia parametrów nie wpinałem kabla :) ale z drugiej strony to tylko 12zł.

Opublikowano

Zmieniła się specyfikacja sterownika:


  • maksymalne obciążenie 12A (5A kanał) - było 15A (5A kanał) - użyte złącza mają maksymalne obciążenie 12A i nie można przekraczać tego obciążenia, bo się topią.

  • czujniki są w standardzie, ale cena wzrosła o 10 zł (czujniki kosztowały 15 zł) - podyktowane jest to zabezpieczeniem przed spaleniem sterownika i szkodami jakie może to wyrządzić. Niestety zdarzyły się przypadki (nieumyślnego) przeciążania sterownika.



Ograniczenie do 12A jest zmianą, która może nie odpowiadać niektórym użytkownikom, którzy nabyli już sterownik. W takim przypadku przyjmę zwrot (łącznie z kosztami przesyłki). Proszę o kontakt przez sklep.

Opublikowano

Mam szybkie pytanie. Jak zlikwidować co godzinne pikanie sterownika. Słaby temat jak tak pika w nocy ;-), pomijając fakt że potrzebne to pikanie ono jest jak koszula w.... ;-)

Opublikowano

A co Tobie drogi kolego pika ? bo mi nic nie pika, może jesteś w jakimś trybie awaryjnym czy cóś ? wiem, że jest opcja wyłączenia diody, może informować o pracy urządzenia, bądź może być wyłączona, nie pamiętam czy tam była też opcja włącz/wyłącz sygnał dźwiękowy, a nie sprawdzę teraz bo jestem w robocie. Zobacz, może to właściwy trop.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.