Skocz do zawartości

Problemowy start "na urynę"


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

....już o falstartach na urynę nawet nie chce się czytać. Decco opisał co i jak..ciekawy jestem czy potencjalni startujący będą czytać i czy dalej będą falstarty . "Tradycyjny" trwa 3-4 tygodnie a przyspieszony tyle samo.


To nie jest Bykster uwaga do Ciebie . Ale po prostu ostatnio jakiś szał zapanował na takie odpalanie co przekłada się na to ,że na początku zabawy w akwarystyce wielu kolegów się zraża zamiast się cieszyć tym hobby.

Opublikowano

Jeszcze nie dawno dostawałem od wielu po łydkach za negatywną ocenę tej metody.

Ale bez satysfakcji się cieszę bo się zmienia.

Proponuję wpisać gdzieś w widocznym miejscu także w Podstawach - może młodziankom :D pomoże.

Kończę opracowanie metody startu biologii bez żadnych przyśpieszeń ani błyskawicznych startów biologii czyli normalnie ale pozwalające na bezpieczne wpuszczenie ryb w 3 dniu od zalania baniaka - Andrzeju spoko - niemal tradycyjnie zobaczysz. Powtarzam testowanie drugi raz by być pewnym wyników. Zaznaczam że nie wynalazłem koła ani prochu tylko skopiowałem od morszczaków i nie opatentuje każdy młodzianek będzie mógł skorzystać - no jak najpierw przeczyta a nie zacznie od wpuszczenia ryb do surowej wody.



Odnośnie (fal)startu na urynie... to nigdy więcej! Tyle sposobów na start a ja wybrałem najgorszy. Mam nadzieję, że ten temat będzie przestrogą dla ludzi, którzy zastanawiają się nad tym sposobem.

Planowałem po 3 tygodniach zakup rybek... Cóż, za niewiedzę się płaci.

Opublikowano

Nowe pomiary wody ~8h po podmianie - NH4 - niezmiennie 0, NO2 - jak zwykle mam problem z odczytem... jak przyłożę fiolki w/g instrukcji to kolor zupełnie nie zgadza się z tymi na skali. Nie wiem czy tak już jest z tym testem ale ja mam ewidentny odcień koloru czerwonego a nie fioletowego. Teraz dopiero po wymianie, jak podniosę fiolkę ~5cm nad skalę i użyję mocniejszego światła, to nabiera fioletowego odcieniu. Tak że po podniesieniu fiolki wychodzi 0,6. Bez podnoszenia - cholera wie, ciemno czerwony kolor.


imUMiZR.jpg


MXrvt8L.jpg


H7hDewb.jpg


dziękuję wszystkim za zaangażowanie w temat.

Opublikowano

Robisz podstawowy błąd Kolego - pomiary wykonujesz przy sztucznym świetle, na co Ci już kiedyś zwracał uwagę Decco.

Musisz powtórzyć testy jutro przy dziennym naturalnym świetle (czyli w taki sposób, żeby nie padały na skalę barw promienie słońca).

Jeśli masz problem z odczytaniem wyników to ustaw sobie skalę barw w taki sposób jak na ostatniej fotce w Twoim ostatnim poście i koniecznie włóż fiolki do komparatora (mnie na przykład w taki właśnie sposób wygodniej się odczytuje wynik czyli widzę fiolki jedna obok drugiej, a nie jedna pod drugą).

Opublikowano

Witajcie ponownie. Po powrocie z długiego weekendu jak zobaczyłem akwarium to pierwsze o czym pomyślałem: o ku*** jaki syf. Na piasku i kamieniach mam łąkę glonów a Vallisneria urosła jak szlona.


kjprnSR.jpg


lPxj86U.jpg


EOHJH6i.jpg


Humor poprawiły mi jednak pomiary wody:


NH4: 0

NO2: 0,2

NO3: 10 - i tu moje zdziwienie jak to możliwe że po przerobieniu tak ogromnej ilości NO2 mam NO3 o wartości 10... czy to możliwe że glony i rośliny "zjadły" całe NO3?


Mam też pierwszych lokatorów - testowe rybki, na siłę wciśnięte od rodziny - 4 małe mieczyki. Jak na razie mają się dobrze i po wpuszczeniu pierwsze co zrobiły to rzuciły się na "łąkę glonów" na piasku.

Opublikowano

Sinice. Prawdopodobnie masz problem z fosforanami w akwarium. Przyda się pewnie test na PO4. Obecnie co możesz zrobić to posprzątać akwarium i przykryć go kocem na parę dni. Światła oczywiście zgasić. Obawiam się jednak, że odbije się to również na Twoich roślinach.

Druga opcja to jakiś adsorber fosforanów i do kubła go.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Produkcja modułów cd. Tutaj różne wersje zastosowałem i moim zdaniem najłatwiej i najszybciej wychodzi z siatką rabatową plus gaza 1m2 (1,2 zł.), którą moczymy w całości w zaprawie a następnie nanosimy na bryłę z siatki - jednorazowa akcja, rewelacja  Dodatkowo zdjęcia z wstępnego malowania poprzednich modułów - na razie kombinuję z kolorem - w drodze brąz i ciemna zieleń. W sumie do mieszania będzie czarny, antracyt, brąz i zieleń.
    • OK co do tego OPEN to już wiem że to służy m.in. do regulacji siły przepływu wody(ale tylko na OUT można tym się bawić).
    • Witam Posiadam 300 litrowe akwarium i filtr kubełkowy JBL e1502. Niby filtracja zarówno mechaniczna jak i biologiczna jest ok. Woda jest klarowna, parametry wody też. Tylko mnie zastanawia jedna rzecz. W tym filtrze nie ma żadnych, nie wiem jak to nazwać, jak filtr pobiera wode z akwarium to w klasycznych filtrach kubełkowych jest taka "rura" którą woda płynie na samo dno filtra i potem przechodzi przez poszczególne media filtracyjne. A w tym JBL u tego nie ma. Jak jest korpus filtra to od strony tej zamknietej(zanurzonej w wodzie w filtrze) wychodzą dwa takie otwory gdzie jednym woda wchodzi a drugim wychodzi i tyle! Czyściłem dzisiaj ten filtr i gąbka na samej górze była bardzo mocno brudna ale te niżej już nie! Tak jakby nie było tam filtracji. I jak kupiłem ten filtr nie dostałem instrukcji tylko taki świstek po niemiecku i są tutaj na korpusie dwa takie dżwignie oznaczone na korpusie jako Open. Wie kto do czego to służy?
    • Złe forum sobie kolego wybrałeś. My nie hodujemy w swoich akwariach roślin, a jeśli już to jakieś mało wymagające i w śladowych ilościach. Tu raczej pomocy w tym temacie nie uzyskasz.
    • Hej, chciałbym wymienić oświetlenie w zbiorniku, proszę was o doradztwo w co najlepiej zainwestować, aby nie wydać pieniędzy w błoto. Wymiary akwarium: 121x41x55 cm. Rośliny głównie anubiasy, limnophila sessiliflora, hygrophila difformis, będę myślał jeszcze inne wstawić dlatego fajnie żeby dokonać zakupu przyszłościowego tak by nie zmieniać później oświetlenia. Z rybek neony, kirysy itp. Jak narazie zamontowane jest poniższe oświetlenie: BELKA OŚWIETLENIOWA JUWEL MULTILUX LED 120cm, a w niej: świetlówki w zestawie: 1x Juwel DAY LED 1047 mm + 1x Juwel NATURE LED 1047 mm moc strumienia światła: 5900 lm (2800 lm DAY LED + 3100 lm NATURE LED) i osobno Aquael leddy tube 17w plant 2.0, moc strumienia: 1180 lm. Myślałem, aby wymienić na: 2x Twinstar Light 120G Lampa LED 42W > strumień świetlny: 2677lm do belki co dałoby 5354lm. Nowe 2 sztuki za 1072 zł. lub  Juwel HeliaLux Spectrum 1200 + Juwel Helialux Smart Control Producent podaje 140 lm/W co daje 8400 lm Mam opcję z drugiej ręki podobno mało używana jak nowa,  za podobną kwotę co powyższe dwa Twinstary.  a może Chihiros Universal WRGB 1200?? Który wybór byłby najlepszy, chyba że znacie jakieś inne lampy godne polecenia?
    • Spienione PVC jest tanie, bezpieczne dla ryb, łatwe w obróbce i można kupić np. czarne na dno i niebieskie na tył, jeśli ktoś lubi.  Z tymi kamieniami z aukcji jest też taki problem, że do siebie nie przylegają, więc będziesz widział szklane dno. Ja do akwarium bez piasku dałem na dno to samo tło strukturalne co na ścianki, połatałem łączenia pianką montażową, zaklajstrowałem betonem i elo. 
    • Przeczytaj komentarze pod aukcją. Materiał jak guma z plastikiem. Nie wiem czy nadaje się do akwarium, chyba bym nie zaryzykował bo może coś puszczać do wody. Jako zabezpieczenie dna najlepsze jest pienione PVC. Wystarczy grubość 3 mm. Jeżeli jest ułożone na całości dna wygląda estetycznie. Takie rozwiązanie pojawiło się już u niektórych.
    • Płyty usztywnią na pewno. Ta poprzeczka w takim razie niewiele zmieni, bym ją usunął
    • Stelaż będzie obłożony płytami z czterech stron dodatkowo blat góra i dół. Fronty mocowane do stelaże powinny usztywnić.
    • Jeżeli stelaż będzie idealnie wypoziomowany to wytrzyma. Budowa jednak tego stelaża jest obwarowana ryzykiem, że może się złożyć przy niespodziewanych siłach oddziaływujących w każdym innym kierunku niż pionowo w kierunku ziemi.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.