Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wg mnie też. Wszystko można zaprogramować a nawet gdy zajdzie potrzeba wyłączenia wybranego kanału wystarczy podpiąć USB zdjąć do zera wybrany kanał i wszystko. Jeszcze inna historia, że im mniej gwałtownych zmian tym lepiej.

Opublikowano

Super projekt. Sam mam TC420 ale te przeskoki rzeczywiście delikatnie przeszkadzają. Programowanie graficzne - rewelacja. Aż się prosi o apkę na smartfon/tablet ;)

Sugestia z mojej strony - fajnie byłoby móc do USB włożyć kartę sieciową WiFi i podpiąć się pod to ustrojstwo po IP. Wymagałoby to modyfikacji sprzętu czy tylko oprogramowania?


W każdym razie na pewno będę rozważał przesiadkę.

Opublikowano

Usb w sterowniku to tzw "Slave", czyli nie da się do niego włożyć Wifi (to tak jak by powiedzieć, że fajnie by było do dysku przenośnego USB włożyć kartę WiFi i się do niego podpiąć przez przeglądarkę.


Da się natomiast stosunkowo prosto podpiąć Bluetooth. Koszt takiego rozszerzenia to około 20 zł. Musiałbym tylko uwzględnić dodatkowe złącze i miejsce w obudowie. Można by wtedy łączyć się np. z tabletu czy telefonu (mam tak zrobiony sterownik temperatury do akwarium). Wydaje mi się jednak, że potrzeba komunikacji z tym sterownikiem będzie na tyle sporadyczna, że nie ma sensu robić takich bajerów. Przy termostacie do akwarium, to jak najbardziej słuszna opcja, bo można z telefonu odczytywać temperaturę w akwarium).


W tej chwili robię ostatnie zmiany na płytce i chciałbym w najbliższych dniach oddać ją do produkcji. Więc ostatnia szansa na zgłoszenie pomysłów i usprawnień (może coś się jeszcze uda poprawić). Załatwiam też formalności związane z produkcją sprzętu elektronicznego.


Od strony oprogramowania sterownika udało mi się rozwiązać główne problemy. Będzie 110 możliwych ustawień. Maksymalne obciążenie musiałem zmniejszyć do 5A na kanał (60W-12V) ale nie więcej niż 15A(180W-12V) na całość. Mam nadzieję, że to wystarczy do waszych zastosowań?

Opublikowano

Przemyśl jeszcze możliwość zasilania 24V a nawet 36V jeśli się da.

I Conrad i chińczyk taką możliwość zasilenia mają.

Pozwoli to sterować LED COB większych mocy niż 10W i rozszerza zastosowanie twojego sterownika.

Opublikowano

Małe niedopowiedzenie. Sterownik będzie obsługiwał napięcia z zakresu 12-24V, więc przy napięciu 24V mamy 120W na kanał i 360W na całość. To chyba aż nadto do oświetlenia akwarium za pomocą LED?

Opublikowano

Myślę, że to już bardzo duży zapas mocy przynajmniej do naszego biotopu. Sterownik będzie można stosować również przy akwariach roślinnych, co sam mam zamiar zrobić.

Opublikowano
Maksymalne obciążenie musiałem zmniejszyć do 5A na kanał (60W-12V) ale nie więcej niż 15A(180W-12V) na całość. Mam nadzieję, że to wystarczy do waszych zastosowań?


Do większości tak, dla mnie to trochę za mało. Np obecnie planuję oświetlenie, gdzie jeden kanał będzie miał 64 - 86W @12V, a są jeszcze 2 inne. Nie pamiętam ile Twój sterownik ma kanałów - na początku był chyba jeden, ale potem zwiększyłeś, nie pamiętam do ilu.

Opublikowano
Usb w sterowniku to tzw "Slave", czyli nie da się do niego włożyć Wifi (to tak jak by powiedzieć, że fajnie by było do dysku przenośnego USB włożyć kartę WiFi i się do niego podpiąć przez przeglądarkę.

Myślę że da się rozwiązać sterowanie przez WIFI modułem ESP8266

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Skończyłem programować sterownik (przynajmniej tak mi się wydaje). Płytki drukowane powinny być w tym tygodniu, więc będę mógł wykonać pierwszą sztukę "finalną" i zlecić przygotowanie obudów. Wszystko wskazuje na to, że powinienem się wyrobić na obiecaną połowę września.


Co do modułu WiFi, to rzeczywiście jest to do zrobienia (zamiast USB) i może pójdę w tym kierunku. Zwiększyło by to koszt sterownika o 20 zł.


Koszt finalny 75 netto (92,25 brutto).

Pierwsze 20 szt. 55 netto (67,65 brutto + przesyłka) - kto pierwszy ten lepszy, proszę pisać na PW i nie zamawiać hurtowo :)


EDIT: Na razie zarezerwowane są 4 sterowniki. Informacje o wpłatach prześlę na PW jak już będą gotowe sterowniki (za jakieś dwa tygodnie).

EDIT: Zarezerwowanych jest 6 sterowników.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witajcie moi drodzy za 2 miesiące przychodzi moje nowe akwarium 200x80x70 wiec pora na dobór obsady. Mam nadzieje ze znajdą się jacyś specjalisci ktorzy cos podpowiedzą w tym temacie. Wybór padł jak w temacie na non mbuna a konkretnie na : Placidochromis sp. "blue otter"   (wyjadacz) Lethrinops albus ( grzebacz ) Copadichromis borleyi „Mbenji” ( lub ewentualnie Copadichromis sp. „virginalis gold”)  (toniowiec) Labidochromis caeruleus („yellow”) (skalniak)   Otopharynx tetrastigma * podoba mi się również Otopharynox Lithobates Black Orange Dorsal tylko nie pasuje mi za bardzo do obsady, duzo w internecie sprzecznych informacji choćby dotyczących temperamentu czy terytorializmu. Załozenie bylo takie zeby zbiornik był maksymalnie reprezentatywny z jak najwieksza iloscia wybarwionych samców. Tu pojawia się wazne pytanie w przypadku zaproponowanej obsady na ile samców i samic moge sabie pozwolić ??  Starałem się dobrać obsadę spokojną o podobnych upodobaniach pokarmowych i różnych upodobaniach terytorialnych ( jak na akwarium oczywiscie ) i róznym zachowaniem.  Czy powyzsza obsada ma sens czy moje załozenia nie są błędne  ???
    • U mnie lek na płochliwość to przerybienie lub dodanie non-mbuny która u mnie nigdy nie była płochliwa. W momencie kiedy mbuna ciągle przestraszona siedziała pochowana to non-mbuna jak gdyby nigdy nic ciągle pływała po całym akwa, pod lustrem wody i przy miejscu karmienia zwłaszcza jak ktos podchodził do akwa to od razu kotłowanina przy przedniej szybie w miejscu karmienia. W ten sposób mbuna uczy się od non-mbuny takiego zachowania i płochliwość ustępuje.
    • I oczywiście data ważności testów zachowana
    • Zmierzyłam powtórnie, test na azotany wytrząsałam przez 1min, wyniki takie same, NO3 nadal pomiędzy 1 a 5.
    • Jeśli możesz to zrób też pomiar na wodzie z innych źródeł - kranica, mineralna, z innego akwarium, etc. i porównaj, jeśli wszystkie wyjdą podobnie, to albo źle testujesz albo test wadliwy.  Sprawdź też datę ważności na dnie pudełka. Nie wiem jak z innymi, ale u JBL przeterminowane testy są tylko do wyrzucenia. 
    • @Tomasz78 może tak jak mówisz była to trefna partia. Na forum więcej osób się skarżyło na ten test więc zdecydowałem się zakupić po prostu Zooleka.
    • Trafiłeś na jakąś wadliwą partię. U mnie test NO3 spisuje się bardzo dobrze pod warunkiem że stosuję się do starej instrukcji, czyli wstrząsanie 1 minuta. Pomiar wody w akwa przed podmianką 30, woda z kranu 1-3, także logika tu jest, dodatkowo wspomagam się testem salifert i wyniki są takie same. Można się tylko domyślać co JBL odpie...lił z ta nową instrukcją, może starzy pracownicy co ten test wymyślili odeszli/zostali zwolnieni... nowi pracownicy pojęcia niemają co robią... trudno stwierdzić co tu się stało. Nie może Ci się wydawać, żeby pomiar był dokładny musi być dokładnie 1 minuta silnego wstrząsania, nastepnie czekasz 10 minut do całkowitego rozwinięcia koloru.
    • Czyli kucie i wylewka sprawa jasna w takim razie  a stelaż z suporexu  8 czy 12 i na to blat ma sens ? Bo widziałem w necie kilka takich zdjęć ale nie znam nikogo osobiście żeby podejrzeć i zobaczyć jak to wygląda w praktyce z otwarciami na kable, rury od filtra itd
    • Ja miałem trzy razy taką sytuację, która za każdym razem trwała od tygodnia do dwóch. - pierwsza - przyczyną tak jak u @hilux był wyjazd wakacyjny, - druga - przyczyną było polowanie siatką na kilka określonych ryb, - trzecia (najśmieszniejsza) - zwykle ubieram się w jakieś stonowane kolory, założyłem pomarańczową koszulkę do biegania i poszedłem nakarmić ryby  Myślałem, że się pozabijają o skały! Przez tydzień tak reagowały na podejście do zbiornika.  @Maciek 1205 Nie podałeś nigdzie informacji jak długo ryby pływają u Ciebie?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.