Skocz do zawartości

Biopolimer TMBT - biologiczne usuwanie NO3 oraz PO4


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szkoda że nie zapytałeś jak miałeś robić redukcję obsady co zrobić z biopolimerami jak zwala NO3 do poziomów nie wykrywalnych przez test JBLa.  Swoją drogą widać że dziarsko u ciebie działał. Specjalnie piszę w czasie przeszłym:(.

co to znaczy

10 godzin temu, bizonkrk17 napisał:

bo chwilowo mam wyłączony polimer z racji redukcji obsady.

wyłączyć Bartku to można światło - wyjąłeś całe TMBT z baniaka????? i co suche leży w torbie???? czekasz aż sinice znikną - same mają zniknąć tylko od podmianek wody???  a podaj Bartku jakie ty masz PO4 JBLem przed podmianką wody i dwa dni po podmiance wody to sam sobie odpowiesz jaki jest skutek walki z sinicami poprzez podmiany wody.

a ile razy w trzech tematach zwalających NO3 czyli o NGBC, bloku Purolite i TMBT pisałem by  po zwaleniu na stałe do poziomów jednocyfrowych NO3 zająć się PO4 bo grożą sinice.???

a ile razy pisałem że sinice to w większości nie trucizna i nie szkodzi rybom i tylko wygląda nie ładnie i to tylko objaw złych proporcji N/P czyli niestety zaniedbania opieki nad akwarium. podaj o co proszę to pomogę.;)

 

 

Opublikowano
12 godzin temu, deccorativo napisał:

Szkoda że nie zapytałeś jak miałeś robić redukcję obsady co zrobić z biopolimerami jak zwala NO3 do poziomów nie wykrywalnych przez test JBLa.  Swoją drogą widać że dziarsko u ciebie działał. Specjalnie piszę w czasie przeszłym:(.

co to znaczy

wyłączyć Bartku to można światło - wyjąłeś całe TMBT z baniaka????? i co suche leży w torbie???? czekasz aż sinice znikną - same mają zniknąć tylko od podmianek wody???  a podaj Bartku jakie ty masz PO4 JBLem przed podmianką wody i dwa dni po podmiance wody to sam sobie odpowiesz jaki jest skutek walki z sinicami poprzez podmiany wody.

a ile razy w trzech tematach zwalających NO3 czyli o NGBC, bloku Purolite i TMBT pisałem by  po zwaleniu na stałe do poziomów jednocyfrowych NO3 zająć się PO4 bo grożą sinice.???

a ile razy pisałem że sinice to w większości nie trucizna i nie szkodzi rybom i tylko wygląda nie ładnie i to tylko objaw złych proporcji N/P czyli niestety zaniedbania opieki nad akwarium. podaj o co proszę to pomogę.;)

 

 

Spokojnie akurat z sinicami sobie poradziłem a i przy okazji zmieniałem trochę aranżacje w baniaku więc wszystko już jest ok;) tak polimer sobie leży wysuszony w pojemniku. A co do zapytań na forum to jakoś nie lubię tworzyć milionów nowych tematów,  a wolę sobie poszukać podobnych problemów i robić według wskazówek jakie wtedy były dawane kolegą :)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

ja mogę od siebie polecić TMBT, zamontowany tak jak widać tutaj :

zamontowany w dwóch korpusach na wylocie 2217 (teoretycznie Q = 1000 l/h, w praktyce Q = 600-700 l/h).

Jedyna modyfikacja to wywaliłem z puszek zasypowych obie oryginalne gąbki, ten górny krążek plastikowy z sitem i w dolnym sicie wyciąłem większość poprzeczek, żeby zmniejszyć opór stawiany wodzie (te gęste sita mocno dławią przepływ) .. na wylot z puszek zasypowych dałem krążki z gąbki 10ppi zamówione w woda-tech ..

NO3 - 5-10ppm (pomiędzy tymi dwoma kolorami, więc powiedzmy 7 ppm)

Z początku myślałem, że zbija tylko do 20 ppm co już uznałem za dobry wynik, dopiero dziś kiedy zmierzyłem nowymi odczynnikami JBL'a wyszedł prawdziwy wynik :)

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Właśnie TMBT skończyło u mnie swoje działanie. Po około 8 miesiącach :(
Zaczęło się rozpadać na drobne kawałki. Nie mam gąbki pod pompą i wyrzuca drobinki do akwa. Acha, zapomniałem, że wg instrukcji trzeba uzupełniać co miesiąc :D
NO3 między 20 a 40, PO4 poza skalą :(


Wysłane z telefonu

Opublikowano
11 godzin temu, MarcinKoz napisał:

Mam pytanie czy TMBT to jest to samo co CHEMI PURE , czy działa podobnie?

A w życiu - to zupełnie co innego i zupełnie nie usuwa NO3 jak TMBT.  To czysta chemia stosowana na całym świecie:D do "czyszczenia baniaka bez podmian wody"   a TMBT to czysta biologia do niemania podmian wody:D czyli usuwania NO3 i PO4 więc Boyd Chemi-Pure tylko uzupełnia działanie TMBT

Jak nasi spece z zoologów :angry:potrafią ten chemiczny preparat  firmy Boyd a nie Seachem  opisać masz tu

http://allegro.pl/seachem-chemi-pure-142g-k-ce-i5120641330.html

 

Opublikowano
Dnia 7.10.2016 o 15:01, spiochu napisał:

Właśnie TMBT skończyło u mnie swoje działanie. Po około 8 miesiącach :(
Zaczęło się rozpadać na drobne kawałki. Nie mam gąbki pod pompą i wyrzuca drobinki do akwa. Acha, zapomniałem, że wg instrukcji trzeba uzupełniać co miesiąc :D
NO3 między 20 a 40, PO4 poza skalą :(


Wysłane z telefonu
 

Mam podobnie . Wywaliłem TMBT bo też po około 8 m-cach zaczęło się sypać i strasznie pylić. Jak miałem pod tym gąbkę i juz dużo wcześniej pył z TMBT mi ją zapychał, tak bardzo, że praktycznie musiałem ją płukać co kilka dni. Szkoda, bo świetnie działało, ale za to teraz mam okazję potrenować z wiaderkami co tydzień żeby zbijać NO3. Zauważyłem też , że po wywaleniu TMBT , chociaż NO3 znacząco wzrosło, to klarowność wody jest dużo lepsza. Raczej juz nie kupię TMBT.

Opublikowano
2 godziny temu, kado napisał:

Mam podobnie . Wywaliłem TMBT bo też po około 8 m-cach zaczęło się sypać i strasznie pylić. Jak miałem pod tym gąbkę i juz dużo wcześniej pył z TMBT mi ją zapychał, tak bardzo, że praktycznie musiałem ją płukać co kilka dni. Szkoda, bo świetnie działało, ale za to teraz mam okazję potrenować z wiaderkami co tydzień żeby zbijać NO3. Zauważyłem też , że po wywaleniu TMBT , chociaż NO3 znacząco wzrosło, to klarowność wody jest dużo lepsza. Raczej juz nie kupię TMBT.

To mnie zaskoczyliście u mnie TMBT działa już ponad rok, nie ma pylenia, woda czysta, NO3 utrzymuje się wciąż na poziomie około 10, a co najlepsze mam jeszcze 1/4 opakowania w zapasie. Fakt, że podkuwki popękały i zrobiły się ciemne, ale wciąż działa ten wkład. Jednak po zakończeniu chcę wypróbować purolite. 

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

O osmozie do kuchni już nie raz myślałem i w końcu przejdę do czynów. Ale noszenie tego do akwarium jakoś sobie nie wyobrażam. Należało by pewnie założyć dodatkowo jakieś ro3 pod akwarium. To pewnie i ustrojstwo to będzie to samo.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Witam.

Od 2.03.2017 uzywam TMBT, wrzuciłem je do kaseciaka pod pompe tak jak @deccorativo woda wygląda na lekko mętną :/ Jak przyłoże światło (latarka z tel) z boku akwarium a w tym czasie patrze z przodu to widzę takie jakby rozcieńczone mleko płyneło w akwa a nie czysta woda :/ Też tak mieliście na początku stosowania TMBT?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.