Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja osobiście zmieniłbym oświetlenie na mniej wpadające w róż. Na przód dałbym np. Power-Glo Hagena. Albo chociaż spróbował zamienić miejscami - Groluxa na tył, a Aquastar na przód. Wydaje mi się, że byłoby lepiej.

  • Dziękuję 1
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam serdecznie, chciałem zamieścić parę nowych zdjęć po prawie pół roku i dwóch wymuszonych restartach (przeprowadzki:() oraz zmianie obsady.

Obecnie mam:

-Melanochromis cyaneorhabdos Maingano F1 z malawianu: prawdopodobnie 3:7 ale kto to wie :)

-Labidochromis caeruleus i tutaj jest 3:6 albo 6:3 :rolleyes:

-Labidochromis chisumulae 4:6


Rybcie jeszcze młode, rosną w oczach, maingano pięknie się wybarwiają. Karmione są pokarmami osi i naturefood.


Doczekałem się zmiany filtra zewnętrznego. Stary fluval 305 coraz bardziej przypominał traktor, żona pewnego dnia nie wytrzymała i zgodziła się na wymianę... Obecnie pracuje nowy filtr Hydor professional 450, włoski produkt, znajomy który prowadzi duży e-sklep akwarystyczny doradził żeby właśnie jego wziąć bo bije na głowę JBL i inne w tej kategorii cenowej i faktycznie filtr jest świetny, mega cichy w dodatku obudowa jest przeźroczysta i można przy pomocy latarki zobaczyć co się dzieje w środku.


Przepraszam za jakość zdjęć ale mój aparat robi zdjęcia jak nokia 3310 :)


Samo akwarium jest już niestety mocno porysowane po latach użytkowania. Całe szczęście że w planach życiowych są duże zmiany i znajdzie się miejsce na nową 720tke :)

post-15888-14695726639475_thumb.jpg

post-15888-14695726641374_thumb.jpg

post-15888-14695726642896_thumb.jpg

post-15888-14695726644041_thumb.jpg

post-15888-14695726645157_thumb.jpg

post-15888-14695726646769_thumb.jpg

post-15888-14695726648353_thumb.jpg

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Hej koledzy, nowa aktualizacja.

Obecni mieszkańcy maingano 1+5 f1 z malawiana

I dodane wczoraj kurduple elongatus gold bar też f1 z malawiana :D

Parametry:

PH- 7,5-8

Kh-8

GH-10

No2-0,025

No3-5 do 10

IMG_20170123_194554.jpg

IMG_20170123_194701.jpg

IMG_20170123_194726.jpg

IMG_20170123_194909.jpg

IMG_20170128_161957.jpg

IMG_20170128_162002.jpg

IMG_20170128_162055.jpg

IMG_20170128_162108.jpg

IMG_20170128_162119.jpg

IMG_20170128_162123.jpg

IMG_20170128_162133.jpg

IMG_20170128_162136.jpg

IMG_20170128_162207.jpg

IMG_20170128_162236.jpg

IMG_20170128_162240.jpg

IMG_20170128_162339.jpg

IMG_20170128_162418.jpg

IMG_20170128_162437.jpg

IMG_20170128_162448.jpg

IMG_20170128_162455.jpg

IMG_20170128_162457.jpg

Opublikowano

..ja odniosę się do trzech spraw:

- masz film bakteryjny na tafli co bardzo utrudnia natlenianie. Tafla się nie rusza. Możesz to zmienić montując np. eheim skim 350 lub tak ustawić filtr wewnętrzny ,że jego wylot będzie powodował rozbicie filmu poruszał taflą co sprawi fajne napowietrzanie.

 

- filtr wewnętrzny możesz tak zamontować aby gąbka była jak najniżej a wylot jak najwyżej ( ale nie wystawał ponad wodę) a osiągniesz to co w  pierwszym odnośniku. Aby odsunąć gąbkę od pompy dokup z dwie rurki do tego Aquela i za ich pomocą to zrobisz.

 

- na zasys warto założyć prefiltr choćby z gąbki a unikniesz częstego otwierania filtra a jednocześnie zniwelujesz źródło NO3 ( gromadzące się odchody).

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Andrzeju, właśnie mam problem z ustawianiem tych filtrów. Z prawej strony akwarium mam wylot od kubełka i on rozbija film z prawej strony, natomiast z lewej faktycznie jest spory problem. Obawiam się że jak przesunę wylot aquaela w góre to odchody z dna nie będą zbierane ... Chyba zainwestuje w ten skimmer... Chętnie zastąpiłbym szpecący filtr aquaela czymś innym ale pomysłów brak...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.