Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

IMHO dales za duzo gatunkow, ktore potencjalnie moga zechciec sie skrzyzowac. Lepiej juz zmniejsz ilosc gatunkow kosztem zwiekszenia ilosci ryb z danego gatunku. Na pewno bedzie ciekawiej a rownie (jesli nie bardziej) kolorowo, bo przeciez nawet superbajeczniekolorowaryba ale w ilosci szt. 1 po prostu zniknie w takim akwarium - no ... chyba ze to bedzie wielkosci szczupaka :D

Opublikowano

1. Tak na pierwszy rzut oka, to nie masz szans dopasować diety

dla takiego zestawu. Tym, co będzie optymalne dla aulonacar

czy afry, możesz po prostu zabić labeotropheusy, i tak dalej.


2. Uwierz mi, nie potrzebujesz 2 samców flavusa :-)


3. Nie powinieneś mieć dwóch odmian trewavasae - będą się

krzyżować


4. Przy tej szerokości wogóle zrezygnowałbym z gatunków,

które nie dorastają do 15 cm, a w zasadzie z roślinożernej

mbuny, zwłaszcza, że zakładasz małe haremy.


5. Załóż w to miejsce 3 x 650 litrów zestawione bokami :-)

Opublikowano

Twój projekt jest 2x przesadzony zarówno pod względem ilosciowym jak i gatunkowym. Byłby to typowy dworzec kolejowy. Bez sensu ryby będą umiarkowanie ubarwione zagubione i pływajace bez celu zamiast piękna będziesz miał wielki zbiornik wystawowy. Nie lepiej zrobić super mikro malawi. W takim akwa raczej napewno potrzebny byłby tępiciel narybku a więc idealny Sciaenochromis fryeri, celem urozmaicenia i zagospodarowania potencjalnej piskowej łachy jeden góra 2 gatunki aulonocar ( też funkcja narybkojadów poza tym swietnie czyszczą dno z opadłergo pokarmu ) raczej dobrze by było aby były to wiesze aulonki ale nie koniecznie. Otopharynx lithobates jako kałojad i służba sanitarna. Na upartego jeszcze jakaś ryba z utaka np copidochromis. Resztę uzupełnić średioagresywnymi i łagodnym oraz wszystko i mięsożernymi mbuna w ilości 4-5 gatunków dobre ryby to np. L. careuleus, c. afra cobwe, m. cyaneorhabdos, m. estherae to z ryb które wymieniłeś. Choć osobiście bazowałbym jednak na rybach większych, łagodnych lub średnioagresynych oraz wszystko lub mięsożernych np. m. estherae, m. chipokae, m. parallelus, m. barlowi, m. callainos, m. msobo, p. acei, p. ndumbi gold, p. williamsi. Wielkość odgrywa tu rolę bo mniejsze ryby w takim zbiorniku trochę nikną.


Jest jescze opcja czysto mbunowa ale i tam nie przekraczałbym 10 gatunków. Zresztą opcji jest że ho ho ;) ale już bolą mnie paluchy ;) wiec narazie poczekam jak sie odniesiesz do redukcji gatunków i przebudowy dworca na zwykłe akwarium ;).

Opublikowano

Hmmm gatunkami to pojechałeś jak w Atlasie Axelroda :D

Mam baniak o połowę mniejszy od Twojego i pływa w nim 5 gatunków (ten 5 z przypadku) i już jest mało miejsca mimo , że w sumie ok 20ryb.

Mam większość z wymienionych wcześniej przez Ciebie , takie jak w podpisie i do tego jeszcze Copadichromis Borleyi Kadango , oraz Aulonocora Steveni Hongi.

Teraz przygotowuję się do troszkę większego baniaka i dojdzie tylko 1 gatunek :D

Na Twoim miejscu ograniczyłbym się do 6-7 gatunków i nic więcej, wtedy będziesz mógł poobserwować , jak samice pasą młode , jak Copadichromis buduje kopiec itp. naturalne zachowania.

Jeśli wsadzisz tyle gatunków co piszesz , to nie dość , że w krótkim czasie wykończysz fuelleborni , dietą , to jeszcze po jakiś czasie będzie Ci pływało po baniaku stadko potworków :(

Opublikowano

Oczywiście przedstawiona lista jest przesadzona, trochę chciałem sprowokować bo ostatnio wątek rozwijał się w stronę drapieżników.


Zastanawiam się nad dwoma kierunkami. Ryby dieta roślinna wszystkożerna lub mięsna wszystkożerna. Gatunków około 10 w większych haremach. Dzięki za uwagi, poprawione zestawienie umieszczę za kilka dni.

Jutro montaż podstawy pod akwa i jeszcze trochę pracy mnie czeka.

Opublikowano

wtrącę się mimo iż daleko mi do takiego baniaka...


jeśli dno jest 100x300, to wysokość stelarza wygląda mi na 60cm...

czy tam wejdzie Ci sump?? znaczy czy będzie go można obsłużyć, bo wejść pewnie wejdzie...


ale już sam stelaż powala wielkością i jakością... super

Opublikowano
wtrącę się mimo iż daleko mi do takiego baniaka...


jeśli dno jest 100x300, to wysokość stelarza wygląda mi na 60cm...

czy tam wejdzie Ci sump?? znaczy czy będzie go można obsłużyć, bo wejść pewnie wejdzie...


ale już sam stelaż powala wielkością i jakością... super




Niestety

Skosy detreminowały wysokość całości, j jeszcze słup kolidował na długości, przydało by się jeszcze z 10 cm na wys stelarza

wysokość sumpa ok 40 cm 20 cm luzu. cała instalacja dostosowana będzie tak aby można było swobodnie serwisować.

serwis będzie od strony schodów, aby za mocno się nie zginać

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witam. W moim akwarium 214 litrów mam JBL-a e901 i ten filtr pracuje już 10 lat. Filtr jest sprawny i nigdy z nim nic złego się nie działo. Chcę go zmienić i pytanie czy przejść na nowszy model JBL e902 czy może zastosować większy JBL e1502 zleży mi też na poziomie głośności aby był cichy bo akwarium stoi w sypialni. 
    • Dla mnie non-mbuna to jest zagadka. Niby parametry wody w kranie idealne, w akwarium również, ale może jednak coś jest w wodzie co testy nie wykrywają? U mnie każde podejście do non-mbuny kończyło się fiaskiem.
    • Ja mam najtańsze kształtki z polecenia @triamond. Używam ich statycznie i teraz przy restarcie akwarium fajnie zaszły brudem. Na samym K1 i różnej gradacji gąbkach, bez waty woda kryształ na długości 260 cm.
    • Przerabiałem te media. Ten produkt był skuteczny, dość mocno podbijał PH - u mnie o ok. 0,5. Pomyśl o Seachem Malawi/Victoria Buffer - podnosi silnie pH oraz KH nie podnosząc GH.
    • Przy tej wielkości szkła najdroższy jest transport. Ja bym popytał po miejscowych lepszych sklepach - może któryś współpracuje z myciokiem, erybką lub podobnymi. Brałbym z 10. Kiedyś była akcja, że 240 pękały przy wzmocnieniach. Były właśnie robione z 8
    • Te ryby są nieprzewidywalne, ale u mnie nigdy jeden samiec się nie sprawdzał. Nie ważne w jakim litrażu. Dla przykładu teraz mam auratusa 4+4 (dwa potężne samce plus dwa to tacy chłopcy do bicia), samice spokojnie noszą młode do tego stopnia, że mam inwazję młodych. Na pewno agresję u nich rozkładają inne samce i temperatura, bo nie używam grzałki (w akwarium zimą mam ok 22 'C, a latem 26 'C).
    • Zabawa z żywicą a502ps: https://forum.klub-malawi.pl/topic/21578-jak-używać-purolite-a520e/page/13/#elControls_394430_menu Zwiększyłem podmianę wody do 7,7l/h (140% tygodniowo). Fosforany po tygodniu spadły do 0,8ppm. Przez tydzień pracował dodatkowo filtr 1 mikron na drugiej pompie. Woda czysta, ale przy ciemnym pokoju - widoczna mgiełka w skupionych stożkach światła z ledów wzdłuż akwarium. Wystarczy zapalić światło w pokoju by  znikła. Najwyraźniej to granica związana z samą wodą kranową (nadal idzie przez filtr ceramiczny, który powinien wyciąć wszystko powyżej 0,3 mikrometra) i filtracją biologiczną/karmą. W planach pozostawienie większej podmiany niż 1,2 l/h (20% tygodniowo przez ostatni rok).
    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor żywicy. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie... EDIT2: Po kilku godzinach w solance przesypałem połowę do drugiej skarpety (luźniejsze upakowanie żywicy) i po wypłukaniu, obie skarpety do filtra. Już działa. Subtelne żółtawe zabarwienie widoczne po długości zbiornika zniknęło po 12 h. Zakładam, że przepływ przez żywicę był za słaby. Stężona solanka po regeneracji - prawie czysta. Przy wydajnej filtracji (fluidyzator K1 40l z gąbką 30ppi na pompie) - ta różnica w zabarwieniu to jedyny benefit stosowania tej żywicy. Woda nie jest bardziej klarowna niż bez.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.