Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 minuty temu, wegorzwegorzewski napisał:

Jak wycinaliście otworki w pierwszej komorze?Czym?

Chodzi tobie o komorę zasysu?

Jeśli o to Tobie chodzi to wystarczy ostry nożyk np.do tapet ;)

Opublikowano (edytowane)

Dzieki decco za duże rozjasnienie tematu, jak tylko będę zbliżał sie do robienia filtra napewno jeszcze sie odezwę po szczegółowe wskazówki  :-)

Zagadkę mam jeszcze z rozroznieniem filtra turbo kasetowego od kasetowego.

Ktos moglby mi to w prostch slowach rozjaśnić?

Z góry dziękuję :-)

Ps. do decco - często bywam w Węgrowie, jakby co to odezwę sie wczesniej jak będę potrzebowal rady to sie możesz spotkamy.

Edytowane przez Kaki050510
Opublikowano (edytowane)
30 minut temu, Kaki050510 napisał:

Zagadkę mam jeszcze z rozroznieniem filtra turbo kasetowego od kasetowego.

Oczywiście zapraszam. ale tu wyjaśniam różnicę

turbo-kaseciak nie ma przegrody i za gąbką stoi pompa , klasyczny kaseciak ma przegrodę i woda wpada do komory pompy oknem dolnym.  Jeśli myślisz o TMBT to nie może być turbo kaseciak , jeśli Purolite to obie wersje są OK.

Ty zacznij od tego wymiaru baniaka 270cm - tafle szkła mają 240cm  a potem oczywiście możliwe i 6m tylko że chyba powyżej tego 2,4m to są szyby-klejonki  albo rozmiar jumbo 6m na zamówienie. Napisz zapytanie do erybki na taki baniak 2,4m i 2,7 m -ciekawe co odpowiedzą - nigdy nie pytałem więc nie wiem ale chyba drastycznie rośnie cena.

Myśl kompleksowo

baniak, tło, filtracja, pokrywa oświetlenie.- IMHO wszystko jest wzajemnie powiązane.

Edytowane przez deccorativo
Opublikowano

Witam w tym temacie :)

Jako, że mój projekt ewoluował (przynajmniej na papierze), chcę w tym wątku poruszyć temat mojego przyszłego kaseciaka. Akwarium z biegiem czasu urosło do wymiaru 200x70x60(h) (będzie stało przy dwóch sianach nośnych - balkonowej i normalnej, wiec chyba nie spadnie do sąsiadów). Jako, że akwarium będzie miało dwie spinki to zamówiłem już tło Diversa 200x60 skała, które szklarz w jednym kawałku wrzuci do środka przed doklejeniem spinek. Pojawiają się problemy, które już na tym etapie muszę przemyśleć:

1. Jakie powinien mieć wymiary zew. kaseciak? Zakładam, że ten wymiar nie zmieni się już do końca istnienia zbiornika, bo układ przegród, gąbek z pewnością kilkukrotnie się zmieni. Zakładam, że na pewno na początku zainstaluję pompę Jebao DCT 6000 jeśli nie uznacie, że jest za mała.

2. Chciałbym uniknąć klejenia kaseciaka do szyby. W celu montażu kaseciaka rozważam zamocowanie dodatkowych spinek wzdłuż bocznych ścian akwarium. Było by ich w sumie 4 - bezpieczne akwarium :). W sumie to jedynie brak odpowiedzi na pytanie ile spinek zamontować blokuje mnie przed zamówieniem zbiornika.

3. Szukam rozwiązania, aby kaseciak był zabudowany - wyglądał jak tło, kamień lub pokrewne maskowanie. Wolałbym uniknąć cięcia tła strukturalnego.

4. Pewnie za miesiąc gdy zajmę się klejeniem kasety, będę musiał odpowiedzieć sobie na pytanie, jak zrobić, aby maksymalnie wydłużyć jego pracę, od czyszczenia do czyszczenia. Ponieważ boję się np wakacyjny wyjazd wyłączy mi filtrację. Ale to za miesiąc.. :)

 

Opublikowano
7 godzin temu, deccorativo napisał:

Oczywiście zapraszam. ale tu wyjaśniam różnicę

turbo-kaseciak nie ma przegrody i za gąbką stoi pompa , klasyczny kaseciak ma przegrodę i woda wpada do komory pompy oknem dolnym.  Jeśli myślisz o TMBT to nie może być turbo kaseciak , jeśli Purolite to obie wersje są OK.

Ty zacznij od tego wymiaru baniaka 270cm - tafle szkła mają 240cm  a potem oczywiście możliwe i 6m tylko że chyba powyżej tego 2,4m to są szyby-klejonki  albo rozmiar jumbo 6m na zamówienie. Napisz zapytanie do erybki na taki baniak 2,4m i 2,7 m -ciekawe co odpowiedzą - nigdy nie pytałem więc nie wiem ale chyba drastycznie rośnie cena.

Myśl kompleksowo

baniak, tło, filtracja, pokrywa oświetlenie.- IMHO wszystko jest wzajemnie powiązane.

Dzięki za wyjaśnienia.

Odnośnie pozostałych rzeczy to  ma już pewną koncepcje swojego nowego projektu. W nowym zestawie chciałbym zastąpić filtr kubełkowy, filtr wewnętrzny i skimmer jednym urządzeniem ( wydaje mi się, że to możliwe ) , poza tym bezpieczeństwo też jest dla mnie ważne, przy planowanych rozmiarach ewentualna "całkowita awaria" w bloku, gdzie mieszkam miał by skutki bardzo poważne, dlatego chciałbym je z minimializować do " zera" o ile to w ogóle możliwe ( obieg zamknięty ma w tym pomóc ).

Wielkość akwarium to maksimum na co mogę sobie pozwolić na chwilę obecną ( ograniczenia wielkości mieszkania w bloku, chociaż uważam, że i tak jest nieźle ),  a z drugiej strony nie chcę za rok czy dwa znowu myśleć o większym baniaku. Wciągu 3 lat to mój trzeci baniaczek, zaczynałem od 112, 240 teraz jest 540.

Co do wymiarów i ceny to mam na razie pierwszą propozycje od firmy z Katowic,która robiła mi cały poprzedni zestaw. Rozmiar bez problemu, akwarium ( sam zbiorniczek ) z dowozem około 2 000 zł. Co do ceny - nie wiem,czekam na propozycję lokalnego producenta akwariów :) 

Tło - sprawdzony i prosty sposób - czarna, tylna szyba ( malowana z zewnątrz ) oświetlenie led na modułach  ( biały, niebieski, czerwony ) z regulacja mocy + ewentualnie dodatkowo moduł wschód/ zachód  - zobaczymy.

Dodatkowo  grzałka ( mam 300W aquaela gold ) powinno wystarczyć - zobaczymy oraz falownik rw - 8 ( może być za mały, ale okaże się w praktyce przy dct 6000, jak będzie taka potrzeba o kupi się większy )

W chwili obecnej najważniejsze to spiąć to wszystko logistycznie oraz kolejny priorytet to zrobienie dobrego, wydajnego filtra - stąd te wszystkie moje pytania :) 

Ps. mam nadzieję, że "przesadnych polonistów" tu nie ma, cytując Klasyka: "merytoryka, merytoryka .... "

Pozdrawiam

 

 

Opublikowano

Witam serdecznie . 

Za początku dodam że jest to pierwszy mój wpis na forum . Aktualnie rozpocząłem projekt wstawienia baniaka 120x50x50.  Stelaż zrobiony czekam  na obicie zew. baniak jutro zamawiam  300 L szyba 10 mm .Na tą chwile posiadam filtr kubełkowy który ma służyć jako biolog oczywiście będzie niewidoczny w baniaku . 

Zastanawiam się bardzo nad budową filtra kasetowego do tych wymiarów . doczytałem że pompa ATMAN 306 o wydajności 2000l/h rozwiąże sprawe cyrkulacja w takich rozmiarach . dodatkowo posiadam Falownik JVP 110 .

Czy któryś z kolegów mógł by wrzucić ewentualnie jakiś projekt który by pasował do tych wymiarów.

 

Zastanawiam sie nad narożnym lecz również czy ktoś robił projekt podłużnego na ścianę boczną . 

 

Będę wdzięczny za pomoc :)

 

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Produkcja modułów cd. Tutaj różne wersje zastosowałem i moim zdaniem najłatwiej i najszybciej wychodzi z siatką rabatową plus gaza 1m2 (1,2 zł.), którą moczymy w całości w zaprawie a następnie nanosimy na bryłę z siatki - jednorazowa akcja, rewelacja  Dodatkowo zdjęcia z wstępnego malowania poprzednich modułów - na razie kombinuję z kolorem - w drodze brąz i ciemna zieleń. W sumie do mieszania będzie czarny, antracyt, brąz i zieleń.
    • OK co do tego OPEN to już wiem że to służy m.in. do regulacji siły przepływu wody(ale tylko na OUT można tym się bawić).
    • Witam Posiadam 300 litrowe akwarium i filtr kubełkowy JBL e1502. Niby filtracja zarówno mechaniczna jak i biologiczna jest ok. Woda jest klarowna, parametry wody też. Tylko mnie zastanawia jedna rzecz. W tym filtrze nie ma żadnych, nie wiem jak to nazwać, jak filtr pobiera wode z akwarium to w klasycznych filtrach kubełkowych jest taka "rura" którą woda płynie na samo dno filtra i potem przechodzi przez poszczególne media filtracyjne. A w tym JBL u tego nie ma. Jak jest korpus filtra to od strony tej zamknietej(zanurzonej w wodzie w filtrze) wychodzą dwa takie otwory gdzie jednym woda wchodzi a drugim wychodzi i tyle! Czyściłem dzisiaj ten filtr i gąbka na samej górze była bardzo mocno brudna ale te niżej już nie! Tak jakby nie było tam filtracji. I jak kupiłem ten filtr nie dostałem instrukcji tylko taki świstek po niemiecku i są tutaj na korpusie dwa takie dżwignie oznaczone na korpusie jako Open. Wie kto do czego to służy?
    • Złe forum sobie kolego wybrałeś. My nie hodujemy w swoich akwariach roślin, a jeśli już to jakieś mało wymagające i w śladowych ilościach. Tu raczej pomocy w tym temacie nie uzyskasz.
    • Hej, chciałbym wymienić oświetlenie w zbiorniku, proszę was o doradztwo w co najlepiej zainwestować, aby nie wydać pieniędzy w błoto. Wymiary akwarium: 121x41x55 cm. Rośliny głównie anubiasy, limnophila sessiliflora, hygrophila difformis, będę myślał jeszcze inne wstawić dlatego fajnie żeby dokonać zakupu przyszłościowego tak by nie zmieniać później oświetlenia. Z rybek neony, kirysy itp. Jak narazie zamontowane jest poniższe oświetlenie: BELKA OŚWIETLENIOWA JUWEL MULTILUX LED 120cm, a w niej: świetlówki w zestawie: 1x Juwel DAY LED 1047 mm + 1x Juwel NATURE LED 1047 mm moc strumienia światła: 5900 lm (2800 lm DAY LED + 3100 lm NATURE LED) i osobno Aquael leddy tube 17w plant 2.0, moc strumienia: 1180 lm. Myślałem, aby wymienić na: 2x Twinstar Light 120G Lampa LED 42W > strumień świetlny: 2677lm do belki co dałoby 5354lm. Nowe 2 sztuki za 1072 zł. lub  Juwel HeliaLux Spectrum 1200 + Juwel Helialux Smart Control Producent podaje 140 lm/W co daje 8400 lm Mam opcję z drugiej ręki podobno mało używana jak nowa,  za podobną kwotę co powyższe dwa Twinstary.  a może Chihiros Universal WRGB 1200?? Który wybór byłby najlepszy, chyba że znacie jakieś inne lampy godne polecenia?
    • Spienione PVC jest tanie, bezpieczne dla ryb, łatwe w obróbce i można kupić np. czarne na dno i niebieskie na tył, jeśli ktoś lubi.  Z tymi kamieniami z aukcji jest też taki problem, że do siebie nie przylegają, więc będziesz widział szklane dno. Ja do akwarium bez piasku dałem na dno to samo tło strukturalne co na ścianki, połatałem łączenia pianką montażową, zaklajstrowałem betonem i elo. 
    • Przeczytaj komentarze pod aukcją. Materiał jak guma z plastikiem. Nie wiem czy nadaje się do akwarium, chyba bym nie zaryzykował bo może coś puszczać do wody. Jako zabezpieczenie dna najlepsze jest pienione PVC. Wystarczy grubość 3 mm. Jeżeli jest ułożone na całości dna wygląda estetycznie. Takie rozwiązanie pojawiło się już u niektórych.
    • Płyty usztywnią na pewno. Ta poprzeczka w takim razie niewiele zmieni, bym ją usunął
    • Stelaż będzie obłożony płytami z czterech stron dodatkowo blat góra i dół. Fronty mocowane do stelaże powinny usztywnić.
    • Jeżeli stelaż będzie idealnie wypoziomowany to wytrzyma. Budowa jednak tego stelaża jest obwarowana ryzykiem, że może się złożyć przy niespodziewanych siłach oddziaływujących w każdym innym kierunku niż pionowo w kierunku ziemi.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.