Skocz do zawartości

Lampa led


piterf

Rekomendowane odpowiedzi

Pisałes cos o koronie wiec założyłem ze od góry nie będzie zamknięte.

Warto by zapytac producenta ale spadek na driverze zawiera sie chyba w w przedziale 0,4 - 0,9V.


Jeśli chodzi o prąd w driverze to nie rozumiem gdzie i z czym masz problem. Napisałeś, ze kupiłeś drivery 2,2A, potem napisałeś, że robisz 4 gałęzie - w każdej po 1 driverze.

W takim razie jak się ma 800mA do 2200mA ?

Z czym masz problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałes cos o koronie wiec założyłem ze od góry nie będzie zamknięte.


Mam taką pokrywę 13bfe1f176947685651bef742899ee78.jpg

Czyli de facto składa się z korony i elementów zamykających "od góry".


Warto by zapytac producenta ale spadek na driverze zawiera sie chyba w w przedziale 0,4 - 0,9V.

Będę odbierał osobiście, więc zapytam :)


Jeśli chodzi o prąd w driverze to nie rozumiem gdzie i z czym masz problem. Napisałeś, ze kupiłeś drivery 2,2A, potem napisałeś, że robisz 4 gałęzie - w każdej po 1 driverze.

W takim razie jak się ma 800mA do 2200mA ?

Z czym masz problem ?


OK już wiem, gdzie mamy nieporozumienie :) Kolega Arit napisał, żebym nie mieszał białych z niebieskimi, a to oznacza, że musiałbym zrobić albo dwie oddzielne gałęzie (każda na oddzielnym driverze) białych i niebieskich po 3 sztuki, co już nam daje 4 drivery, a nie rozdysponowałem jeszcze diód czerwonych, albo ustawić dwa szeregi równolegle, ale wtedy pojawia się problem wydajności drivera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rampa może pracować na napięciu do 24V. Nie wiem jakie napięcie jest na PWM, szczerze mówiąc to myślałem, że to jest sygnał cyfrowy ;) [Częstotliwość PWM: 1kHz

Rozdzielczość PWM: 4000 kroków (12 bitów)] Ja mam jeden zasilacz 12V do niego podłączona jest i RAMPA i drivery z diodami po trzy w szeregu i wszystko ładnie śmiga. Po podkręceniu natężenia na diodach do 800 mA rzeczywiste czasy rozjaśniania i ściemniania zgadzają się z zadanymi na rampie. Mam też wyłącznik na przewodzie PWM pozwalający włączyć oświetlenie niezależnie od timera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Ja bym użył zasilacza 24V


Ale ja nie mam zasilacza 24V, a mam co najmniej 2 19V ;-).


Rampa może pracować na napięciu do 24V.

Piszesz o tej?

RAMPA - miękki start do taśma LED, soft start (3928913331) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img02.allegroimg.pl/photos/400x300/39/28/91/33/3928913331@@AMEPARAM@@02@@AMEPARAM@@39/28/91/33@@AMEPARAM@@3928913331

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doradźcie, gdzie kupić blachę aluminiową. Najlepiej, jakby w jednym miejscu mieli możliwość spawania :) Ciekawe, czy podołam z tym finansowo ;-)


Odbierałem dziś Drivery i pytałem o spadek napięcia na urządzeniu. Pan niestety nie był z działu technicznego i nie bardzo się orientował. Na moje hasło, że liczę 3V na urządzeniu stwierdził, że to dobrze. zacząłem ich namawiać, żeby zaczęli robić dodatkowo PWM'a jednak zakupy w jednym miejscu to jest to :) Powiedział, że przemyślą.


=============================================================


Graty powoli spływają, więc zaczynam myśleć koncepcyjnie, jak to wszystko zusamen do k... siebie podpiąć i mam pytanie.

Kupiłem w końcu, za namową Sir_Yaro ;-), zasilacz 24V/4A (100W), więc będę miał 3 gałęzie:

1. 6 x XP-G (biale)

2. 6 x XT-E (niebieskie)

3. 2 x XP-E2 (czerwone)

Czy, wpinać w szereg odpowiedni rezystor, żeby suma spadków napięć na urządzeniach w gałęzi dawała 24V, czy podłączać jak jest do drivera i się nie przejmować? (6*3,5V=21V)?


Z tych wszystkich zakupów został mi jeden driver, który chętnie komuś odsprzedam :). Nówka sztuka nieużywany :) ale to tak przy okazji i chętnych zapraszam na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK olśniło mnie, że to driver jest regulatorem napięcia i na nim odkłada się "nadmiar" tegoż.

czyli bez problemu mogę podłączyć 6 diod z driverem pod 24V.

Jeśli jest inaczej to proszę o szybkie sprostowanie, bo przymierzam się do składania lampy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja kleiłem PVC do szyby na tył i dno  Soudal Silirub Cleanroom Trzymało bez problemów. Ma konsystencję bardziej kleistą niż silikon. Niestety długo schnie i jest tylko biały kolor Jak teraz odrywałem tło to trzymało całkiem nieźle po 5 latach. Wg producenta Trwale elastyczny uszczelniacz na bazie silikonu o utwardzeniu neutralnym (alkoxy) o długim czasie naskórkowania. Klasyfiko-wany jako materiał budowlany o minimalnej emisji substancji lot-nych - EC1 Plus R. Niewrażliwy na grzyby i bakterie - zawiera nowoczesny środek konserwują-cy pirytionian cynku ZnP. Spełnia wymagania FDA (code 21 §177.2600), posiada certyfikat IANESCO (bezpośredni kontakt z żywnością) oraz aprobatę I.K.I. (fizyczna bariera przeciwko mikroorganizmom). Do-skonała przyczepność do podłoży po-rowatych i nieporowatych m.in. do muru, cegły, betonu, drewna, aluminium, w tym również pokrytego malarskimi powłokami proszkowymi, szkła i powierzchni szkliwio-nych, PCV i akrylu. Nie stosować na PE, PP, teflonie, bitumach i innych podłożach antyadhezyjnych. Odporny na działanie warunków atmosferycznych i promienie UV. Zastosowanie: - wszelkie uszczelnienia i fugi elastyczne w pomieszczeniach czystych i steryl-nych typu "cleanroom": salach zabiego-wych, laboratoriach, kuchniach i jadal-niach w szpitalach i przemyśle farma-ceutycznym, - uszczelnienia w pomieszczeniach pro-dukcyjnych i magazynowych, chłodniach i mroźniach w przemyśle gastronomicz-nym i spożywczym, - elastyczne uszczelnienia odporne na działanie czynników atmosferycznych (deszcz, mróz, promieniowanie UV), np. fugi w fasadach budynków z prefabryka-tów betonowych, paneli HPL itp. - fugi ościeżnic drzwiowych i okiennych w pomieszczeniach sanitarnych, spoino-wanie płyt, paneli i urządzeń poliwęgla-nowych i poliakrylatowych itp.
    • Jest też Soudal Silirub 2, o którym w specyfikacji pisze, że zarówno do porowatych i nieporowatych. Nie stosowałem, piszą, że to uszczelniacz, a nie klej-uszczelniacz. Choć w karcie, na końcu piszą również coś takiego ... Nie stosować w miejscach narażonych na stały kontakt z wodą. I bądź tu mądry. 🤔 Albo zrobić coś takiego: kleksy z Silirub 2, a dookoła "aureolki" z Silirub AQ. 😆 Może to jest wyjście. F0035345_0001.pdf
    • @TomekT chyba jednak nie taka padaka. Właśnie przed chwilą był u mnie szklarz w związku z tym moim baniakiem. Pytałem przy okazji o ten moduł. Stwierdził, że klejenie czegoś takiego tylko i wyłącznie silikonem akwarystycznym bo inne kleje przy stałym kontakcie z wodą się nie sprawdzą. Soudal Silirub Aq to wg producenta właśnie silikon do konstrukcji szklanych więc myślę, że jest szansa na realizację jednak wklejania tego tła.  Z drugiej strony właśnie doczytałem również na stronie Soudal "[...] Doskonała przyczepność do szkła i innych powierzchni nieporowatych. [...]" 😕
    • No właśnie się zastanawiam, czy padaka bezapelacyjnie. U Jarka był niewłaściwy klej, za długi czas między nałożeniem kleju/dociśnięciem i za gruba spoina - pamiętam, że to opisywał. Marcin z kolei pisał, że spoina była możliwie cienka, no ale widać klej felerny.
    • Silirub aq firmy soudal.  Tło jest podzielone na 6 puzzli - akwarium 230x65 grubość tła w najgrubszym miejscu 20cm
    • Czyli po prostu padaka... @jaras a czym kleiłeś obecne tło i jaki jest mniej więcej jego największy element?
    • U mnie też moduł był dodatkowo wklejony pod wzmocnienie wzdłużne. Pomogło to tylko tyle, że odklejając się i unosząc do góry, moduł obrócił się jakby wokół górnej krawędzi, przez co być może siła z jaką wyskoczył była nieco zmniejszona.  
    • Jasne, chodziło mi o dodatkowe zabezpieczenie, nie zamiast wklejenia oczywiście. Pewnie, magnes musiałby być zatopiony na "zero" z klejonym do szyby tyłem modułu.
    • Bardzo dobry pomysł. Całość można też obudować styropianem lub użyć gotowej sztucznej skały. Jeżeli komuś przeszkadza wygląd "budki lęgowej"
    • @TomekT Żadne magnesy nie dadzą w tym przypadku rady. Moduły ze styropianu powinny być przymocowane całą powierzchnią, właśnie przez wklejenie. Jeżeli zaczniesz kombinować z magnesami, to je i tak trzeba jakoś przykleić do styropianu.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.