Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niestety chinole jeszcze nie zalali naszego rynku naświetlaczami o barwie 10000k-18000k ale to już jest tylko kwestią czasu. Na ebay-u już są, są nawet halogeny led rgb ;)


PS. może zaczekaj trochę i naciesz się obecną barwą, w cenie diod i zasilaczy z czasem kupisz 3szt. już gotowe ;)

Opublikowano
Nie wystarczy sama podmiana diody (plug & play). Dioda (12000-14000k) na standardowym zasilaczu będzie "syczała", mrygała i świeciła 50% swojej mocy.


piwko to nie jest prawda. Chyba, że akurat miałes taką diodę.

Te tanie chińskie multichipowe moduły po pierwsze sa przewatowane. Więc te 10W ledy pracując rzeczywiście z taką mocą wypalają się znacznie szybciej. Ja ich nigdy nie puszczam na więcej niż 75% znamionowej mocy. Jakieś ~700mA jest zupełnie spoko.


Dalej jesli led ci przy 600mA mryga to albo masz coś z połaczeniem albo jest walnięty. Przy 600mA powinien świecić oślepiającym światłem, a podbicie do 800-900mA powoduje już nie wielkie zmiany.


specjalnie na szybko zrobiłem filmik. Prad był ograniczony do ~830mA więc wiecej już nie wykręciłem. :)

VID_20131006_144236.mp4 - YouTube



od momentu jak ustawiłem napięcie w okolicach 8-10V dioda swieci już bardzo mocno nie zaleznie czy płynie przez nią 400 czy 900mA

-- dołączony post:

wielkie dzięki za informację już sie martwiłem jak to zmieszczę, bedę musiał wydać 108 zł+przesyłka wyjdzie że naświetlacz kosztuje 66 zł ale przynajmniej swieci tak jak chcę

Kupołałem te modułu na ebay z wysyłka za ~5zł:

10W Watt High Power Bright LED Pure Warm/Cool White Light Lamp DIY Bulb 9-12V UK | eBay


wychodzi jakies 10zł za sztukę

  • Dziękuję 4
Opublikowano

Yarku napisałem jak było w moim przypadku. Po zmianie zasilacza ta sama dioda świeciła już normalnie. Połączenia lutowane których nie schrzaniłem na 100%. A te 50% mocy było tak "na oko" ;)

Opublikowano
Yarku napisałem jak było w moim przypadku. Po zmianie zasilacza ta sama dioda świeciła już normalnie. Połączenia lutowane których nie schrzaniłem na 100%. A te 50% mocy było tak "na oko" ;)

Moze zasilacz był jakis lipny ? Albo dioda była na wyższe prądy niż te standardowe 900mA ?

Opublikowano

poczekam na informacje od sprzedawcy mam nadzieję że nie bedzie chciał zarobić a wyda fachową opinię wytrzymam do jutra. Jeżeli nie to tymczasowo zamówie jedynie diody jak bedzie coś nie tak to zamówie i zasilacze lub od razu zamówie jeden zasilacz z diodami aby przetestować różnice.

Opublikowano
Moze zasilacz był jakis lipny ? Albo dioda była na wyższe prądy niż te standardowe 900mA ?


Zasilacz był sprawny - tzn. działał z diodą 10W 6500k bez problemu a z 10W 12000k już kulał. Kupiłem 900mA z racji tego, że w/w sprzedawca wtedy miał tylko ten i 600mA w sprzedaży.


Yarku w żadnym wypadku nie podważam Twojej wiedzy w dziedzinie elektroniki gdyż moja opiera się tylko i wyłącznie na włączaniu światła w mieszkaniu oraz w akwarium i lutowaniu kilku kabelków od czasu do czasu ;)


Cmyk-u ten sprzedający jest bardzo konkretny (kumaty). Najlepiej gdybyś porozmawiał z nim przez telefon (wytłumaczy Tobie wszystko jak dla "Jasia" ;) )


Pzdr.



Edit:

Jeszcze jedna bardzo ważna uwaga, w naświetlaczu slim który "tunningowałem" standardowy zasilacz miał 300mA nie 600mA


DSC_0280_zps032c74c5.jpg

Opublikowano
Jeszcze jedna bardzo ważna uwaga, w naświetlaczu slim który "tunningowałem" standardowy zasilacz miał 300mA nie 600mA

No to jak miał 300 a nie 900 to roznica w jasnosci moze byc już bardzo duza :)

Opublikowano

Za dużo myślę...


Świeci mi obecnie T8 90 cm, 30 W w pokrywie aquaela. Ciągle walczę ze sobą co by tu zamiast tego wstawić. Być może naświetlacz slim mi tam wejedzie. Dumam też nad wykorzystaniem kilku modułów za radą Sir_Yaro. I całkiem przypadkiem w całkiem rozsądnej kasie wpadłem na tą świetlówkę LED

SAMSUNG Świetlówka LED T8 10W 90 lub 60 cm MOCNA!! (3592124286) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img11.allegroimg.pl/photos/400x300/35/92/12/42/3592124286@@AMEPARAM@@11@@AMEPARAM@@35/92/12/42@@AMEPARAM@@3592124286


Parametry nie są najgorsze (do cree troche brakuje, ale sądzę że ta ilość światła mi w zupełności wystarczy), cena akceptowalna. A ja nie musiałbym nic majstrować przy obudowie (http://www.rybarium.pl/aquael-pokrywa-plastikowa-classic-100.html).


Co myślicie.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.