Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja pozostanę przy modułach Samsunga. Efekt zaklejenia diod silikonem bezbarwnym, to zajebista barwa światła i wszystkie diody znów działają, dziś kupuję plexi ;-) Mam prośbę czy ktoś mógłby zamieścić dokładny szkic podłączenia RAMPY do oświetlenia. Wiem że było to w innym temacie ale mój mało techniczny umysł zupełnie tego nie ogarnia. Chodzi oczywiście o symulację świt/zmierzch. Będę wielce zobowiązany, ktoś musi mnie poprowadzić za rękę z instalacją tego ustrojstwa.


Wysyłane z mojego HTC One za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Witam. Podepnę się pod temat żeby nie zakładać nowych. Nie stosowałem nigdy takich modułów dlatego liczę na waszą pomoc.Chodzi mi dokładnie o zastosowanie modułów led jako oświetlenia nocnego. Czy trzy moduły tego typu wystarczą na oświetlenie w akwa 120x50x50 ?


Wodoodporny Moduł LED moduły SMD5050 4diody 140st (3584637070) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img07.allegroimg.pl/photos/400x300/35/84/63/70/3584637070@@AMEPARAM@@07@@AMEPARAM@@35/84/63/70@@AMEPARAM@@3584637070




[102] Malawi

Opublikowano

ja mam 4 z barwą nocną ale świecą u mnie z 11 pozostałymi dziennymi, myślę że można je rozdzielić, w moim akwa mam nocne moonlight Aquaela i sprawdza się super, może też pomyśl o takowym?

Opublikowano

No oglądałem właśnie je ;) Też ma 4 diody ale czy nie efektowniej by wyglądało jak by np było po jednym module na wieku? Bo ja mam 2 wieka w pokrywie. Połączyć je ze sobą podpiąć pod zasilacz i na pewno taniej by to wyszło.



[102] Malawi

Opublikowano

No to dobrze że dobrze spełnia dobrze swoją rolę. Może i bym się skusił ,ale jeśli miałbym wybierać to w tej sytuacji co jestem teraz to wolałbym zamiast tych 2 lampek za 100 zł dać i kupić lepszy filtr zewnętrzny na mechanika. A na nocne dać 2-3 moduły za te 4 zł zasilacz i gra ;)



[102] Malawi

Opublikowano

przyszły naświetlacze 10 W 3 sztuki niestety to nie takie światło jakie bym chciał mieć a może to tylko przyzwyczajenie tak wygląda zbiornik w oświetleniu z 3 naswietlaczmie i jednym. Dodam że naświetlacze leżą bezpośrednio na szybach nakrywowych, nie grzeją sie wogóle od strony szybki grzeją się od korpusu na razie testuję jak bardzo. Koszt każdego 29,90 + koszt kabla 3 metry + wtyczka


zfah.jpg


Uploaded with ImageShack.us



ak56.jpg


tak wyglada naświetlacz 10 W światło zimne


e33x.jpg


Uploaded with ImageShack.us


4b4r.jpg


Uploaded with ImageShack.us


udało mi sie zrobic lepsze zdjecia


bhn0.jpg


Uploaded with ImageShack.us


g567.jpg


Uploaded with ImageShack.us


imkc.jpg


Uploaded with ImageShack.us

Opublikowano

To weź zbadaj , i jak się mocno będą grzać chyba będę musiał zadziałać i zrobić jakieś otwory i wkleić chociażby kratkę by to ciepło miało gdzie uciekać :) Ja bym te trzy wybrał wariant 3 naświetlaczy jeśli chodzi o twoje akwa.



[102] Malawi

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.