Skocz do zawartości

Oświetlenie LED do 200l


Tomo_HKS

Rekomendowane odpowiedzi

A ja nie napisałem, że nie można kupić lepszych ledów. :P Pytam tyko po co? Moim zdaniem moduły które mam zainstalowane są poprostu wystarczające. Lepiej wybarwiają ryby niż naświetlacze led, oświetlają bardziej równomiernie zbiornik, świecą mocniej niż naświetlacze led o identycznej mocy i już wiem że są bardziej trwałe. Mówię tu o instalacji w pokrywie. No czego chcieć więcej. No może jednego naświetlacze led dają fajniejsze bliki co nie oznacza że moduły ich nie dają, są poprostu słabsze z uwagi na bardziej równomierne oświetlenie baniaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

być może.

jest jednak pare kwestii ktore trzeba wziąć pod uwage:

- jaki rzeczywisty strumien swietlny maja te moduły,

- czy są zasilanie bezposrednio czy przez jakieś rezystory (wtedy wiecej mocy jest tracone na nich niz na ledach)

- jaka jest faktyczna żywotnosc tych modułów.


w modułach cree i paru innych markowych te parametry były sprawdzane przez wiele osob, żywotność mogę już nawet ja częściowo potwierdzić (moje pierwsze ledy świeca juz pare lat).

Boję się - choć nie twierdze, że tak jest - ze te tanie ustrojstwa zamisat działać 50.000 godzin beda padać po 5-10 tysiącach i że połowa mocy idzie gdzieś w bokiem, a nie w światło.


Ten pierwszy element już obserwuję. Na początku wszystkie moduły miały 50k godzin żywotnosci potem pojawiły się jakieś podróby 30-40k. A teraz coraz czesciej widze fantastyczne lampki "o mega długiej żywotnosci, dochodzącej nawet do 15.000 godzin". Widze, że ktoś tu jest ostro dymany i nie powiem aby mi sie to podobało. Nawet jesli to nie mnie w konia robią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Drodzy koledzy po co wam te moduły led??. Ja mam u siebie dwa paski Led 1m mogą być RGB ze sterownikiem do zmiany kolorów oczywiście wodoodporne włożone w profil aluminiowy z przesłonką. Wszystko przyklejone do szyby i świeci aż miło. Oczywiście wszystko można regulować z pilota kolory i jasność. Jak ktoś chce mogę podesłać jakieś namiary itd. Myślę, że ta wersja jest dużo tańsza od zwykłych świetlówek.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drodzy koledzy po co wam te moduły led??. Ja mam u siebie dwa paski Led 1m mogą być RGB ze sterownikiem do zmiany kolorów oczywiście wodoodporne włożone w profil aluminiowy z przesłonką. Wszystko przyklejone do szyby i świeci aż miło. Oczywiście wszystko można regulować z pilota kolory i jasność. Jak ktoś chce mogę podesłać jakieś namiary itd. Myślę, że ta wersja jest dużo tańsza od zwykłych świetlówek.Pozdrawiam


Po to by za jakiś czas jak w Twoim przypadku tego nie wymieniać jak się przepali, taśmy led to sorry za słowo ale badziew, to co mam nie grzeje się i świeci całkiem dobrze więc mnie nie przekonałeś:PPPPP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po to by za jakiś czas jak w Twoim przypadku tego nie wymieniać jak się przepali, taśmy led to sorry za słowo ale badziew, to co mam nie grzeje się i świeci całkiem dobrze więc mnie nie przekonałeśPPPP

jogi, nie wspomniałeś o takim "detalu" jak znacznie większa jasność oraz znacznie mniejsze zużycie energii per lumen. :P:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po to by za jakiś czas jak w Twoim przypadku tego nie wymieniać jak się przepali, taśmy led to sorry za słowo ale badziew, to co mam nie grzeje się i świeci całkiem dobrze więc mnie nie przekonałeś:PPPPP

Ja mam te taśmy włożone w profil z aluminium, który bardzo dobrze odbiera ciepło a i tak one się tak nie grzeją. Świecą od 10 rano do 22 i nie widzę żeby się grzały jakoś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem się na montaż modułów i mam parę pytań o konkrety, odnośnie doboru. Pierwsze moduły podane w tym temacie mają moc 1,44W , kąt świecenia 140 st.

Drugie samsungi 2,5W i kąt świecenia 120st. Które będą odpowiedniejsze?

Jaką barwę wybrać, białą ciepłą, zimną czy neutralną?

Ile sztuk dobrać do 240l i jak je rozmieścić, tylko tył,przód czy podzielić równo? Zostawić jakieś miejsca niedoświetlone by wydobyć głębię?


Może wypowie się ktoś kto testował różne ustawienia i ma takie moduły zainstalowane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Jak to mówią "nie znam się, ale się wypowiem"  @TomekT jak wiesz sam jestem na podobnym etapie rozmyślań. Przeczytałem cały wątek Iquitosa o jego akwarium i doszedłem do wniosku, że Mylochromisa trzeba byłoby hodować z naprawdę spokojnymi gatunkami. Sam nad nim mocno się zastanawiałem, ale doszedłem do wniosku, że jakikolwiek typowy, średniej wielkości drapieżnik to już będzie dla tego gatunku zbyt wielkie obciążenie. W. Sierakowski w książce również wspomina o wyjątkowej delikatności tego gatunku. Jeśli chodzi o dodawanie L. Caeruleus to odpuściłbym po prostu ze względu na to, że wg mnie szkoda pakować tak rozpowszechnionej ryby do obsady, która składa się z tak nieczęsto spotykanych okazów. Ja bym stawiał na zestaw: D. Strigatus, S. Tolae, L. Lethrinus oraz P. Milomo  P. Milomo wygląda super  
    • Witajcie. Na razie w dość odległych planach zbiornik o wymiarach jak w temacie, 1008 l brutto. Wymiary dość nietypowe ze względu na wnękę salonu, jest to raczej maksimum, które dam radę upchnąć. Po wielu dywagacjach, czytaniu, zadawaniu pytań na forum pomysł na obsadę ewoluuje od schematu opisanego przez @tom77 w artykule o non-mbuna w akwariach 200 cm do gatunków, jak poniżej. Pomyślałem, że założę nowy temat.   Dimidiochromis strigatus Stigmatochromis tolae Lethrinops lethrinus  /  Mylochromis sp. Mchuse  jako kopacze/grzebacze - mogą być oba gatunki?           Placidochromis milomo  /  Protomelas sp. johnstoni solo  (tu na pewno zamiennie ze względu na pasiaste ubarwienie. Milomo bardziej przypomina mi N. Livingstonii, johnstoni solo bardziej regularne pasy; milomo chyba bardziej pasuje do tego typu obsady, większy i mocniejszy)    Pomysł na strigatusa ze względu na to, że D. compressiceps jest chyba mocniejszy, agresywniejszy i może raczej nadawałby się do bardziej drapieżnej obsady. Stigmatochromis tolae jako inny średniej wielkości drapieżnik (mniejszy od strigatusa), który po prostu jest ładny, a mało popularny. Bardzo chciałbym mieć ryby kopacze, które jak np. Lethrinops lethrinus szukają pokarmu w piasku również sensorami ruchu - myślę, że zakopywanie żywego pokarmu, który hoduję, w piasku i obserwowanie, jak ryby go znajdują będzie dużą frajdą. 🙂 Być może więcej niż jeden kopacz to będzie zbyt wiele, ale oprócz "must have" w postaci lethrinusa podoba mi się Mylochromis sp. Mchuse - ale pytanie, czy nie za delikatny/strachliwy. Chciałbym też dodać pasiasty akcent w postaci Placidochromis milomo albo Protomelas sp. johnstoni solo.   Czy takie 4, 5 gatunków to jest maksimum, którym można by zarybić planowane akwarium o takich wymiarach? Dno miałoby niecałe 1,5 m2 (dokładnie 1,48). Szczerze pisząc, doświadczenie z tymi gatunkami mam zerowe, starałem się dobrać tak, by nie było zbyt dużej przepaści między największym gatunkiem, a jakimś delikatnym słabeuszem, któremu reszta nie da żyć. Rozumiem, że dodatki w postaci Labidochromis caeruleus trzeba sobie odpuścić ze względu na wielkość D. strigatus? Będę wdzięczny za uwagi, również krytyczne, wszelkie wskazówki mile widziane. 😉👍
    • Dzięki za odpowiedź, planuję na driverach, będzie miks 10w i 3w diód,  oczywiscie w odzielnych szeregach. Zamówiłem już drivery z ali, jak ogarnę to napiszę, może komuś się przyda.
    • Mea culpa, puściłem szybko przelew i zapomniałem dodać. 👍
    • Tak Już ok, dla potomności innych również proszę o podawanie w tytule nicka
    • 1. @ziemniak 2. @TomekT 3. @lukBB 4. @Zbyszek 5. @bobasxx 6. @yaro 7. @sergio74 8. @BombeL 9. @Robson79 10. @bobanr 11. @Gucio2003 12.
    • Nie wiem co tam na wyjściu tego sterownika jest, ale jak stworzony do modułów np. 12v to możesz w szeregu z rezystorem. Kalkulator https://www.elektroda.pl/calculators/resistor-for-led-calculator-advanced dioda napięcie znasz z noty, dla power led ja przyjmuje 4V, prąd też znasz jak się nie myle 900mA, wklepujesz do kalkulatora i wiesz jaki rezystor i jakiej mocy. Innym rozwiązaniem może być np driver LDD-1000L(dla diody którą podałeś) można nim sterować sygnałem PWM. Podejrzewam sterownik ten jest na mosfetach, tak więc rozkręcił bym i wyprowadził sygnał PWM. Chyba że można inaczej ale tego nie wiem. Pytaj Romka napewno podpowie. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Niestety, ale ten driver nie zadziała z leddimmerem.
    • Witaj. Osobiście bym zasugerował Aquaela, oraz cyrkulator dać tam gdzie masz wylot filtra.  Miałem podobne ustawienie u siebie w 200l akwarium... Wyloty z Aquaela, oraz z falownika skieruj po długości tylnej szyby... A potem obserwuj czy kupy ryb gdzieś nie zalegają w innym miejscu... 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.