Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Proszę o poradę w następującej kwesti. Brat mnie ubiegł i zakupił nowe akwa przede mną (taka rywalizacja). Chodzi a Aquael Aludekor 120x40x50. Zamierzamy je postawić na solidnej komodzie o wymiarach 130x40. Pojawił się jednak problem mianowicie to akwarium posiada (prawdopodobnie wklejoną) aluminiową ramkę pod akwarium która poszerza zestaw o około 4mm. Po zlicowaniu frontu baniaka z frontem szafki będzie wystawać z tylu około w/w 4mm. Ramka od spodu zachodzi w głąb dna około 1,5cm. Teoretycznie będzie wystawało poza obrys szafki 2-3mm tylnej 8mm szyby. Mam nadzieję że zrozumiale to opisałem. No i pytanie - kombinować coś z szafką czy ryzykować i zalewać? Wymiana szafki nie wchodzi w grę. Proszę o opinię bo ja mu powiedziałem żeby zaryzykował i później będzie na mnie. Poniżej zdjęcie poglądowe baniaka.

unyvy8ud.jpg


Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Miałem inny zestaw wcześniej Brilux i wystawał mi z obu boków po 2-3mm. Nie ma obaw- cały ciężar i tak jest rozłożony na podstawę, która defakto stoi na szafce, a te kilka mm poza nie ma znaczenia.

Opublikowano

Mówicie bez ryzyka. W instrukcji napisane jest cyt. "Niedopuszczalne jest bujanie się zbiornika, bądź wystawianie którejkolwiek jego krawędzi poza obręb podstawy." O ile baniak napewno nie będzie się bujał :*) o tyle, jeśli za podstawę mam wziąć blat szafki to już tak pięknie nie jest. Możliwe jednak że to instrukcja tzw. standardowa czyli dodawana do każdego zbiornika i tu mieli na uwadze podkładkę pod akwarium tzw. matę itp. Wtedy faktycznie nie ma się czym przejmować. Miałoby to sens. Ktoś jeszcze podpowie? Baniak zalewamy w piątek-sobota.


Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Jest wystarczająco stabilne. Jeśli chcesz koniecznie to podłóż jeszcze jedną płytę pod blad ale uważam że obawy są bezzasadne.

Opublikowano

Też uważam że powinno wytrzymać. Ta ozdobna dolna ramka to przecież kątownik, który poza walorami estetycznymi winien odpowiednio rozłożyć naprężenia dna. Niemniej opinia innych jest mile widziana, bo człowiek może się mylić.


Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

tu jest moje wcześniejsze akwarium:

1a.JPG


stało na szafce, którą łatwo było bujnąć. Pod standardowe plastikowe podkładki dałem filcowe kółka kupione w obi (te białe co widać na zdjęciu)-takie pod nogi krzeseł żeby podłogi nie rysowało. Ramka plastiku wystawała poza mebel z obu stron, ale ważne że całość miała równomierny rozkład na tych filcach. ta ramka przejmuje nacisk całości ciężaru i wystarczy żebyś go przekazał na szafkę. Teoretycznie wystarczą kółka na każdym z rogów oraz po jednym na obu z najdłuższych szyb.

Ja dałem ile się dało :).

A teraz tak jest:

1234.JPG

post-12700-14695713538213_thumb.png

Opublikowano

Widziałem już Twój baniaczek i z tej strony i od strony kuchni ;) Fajna koncepcja. Baniak już mam więc tak czy siak będę go zalewał. Nie będę nic kombinował stawiam baniak bezpośrednio na szafkę i liczę na farta i sprawdzenie się waszych opinii, że wszystko będzie dobrze. Już się nie mogę doczekać soboty.

Opublikowano

Jeżeli tak się boisz połóż płytę osb nawet 12 mm dociętą pod wymiar akwa na szafce i będziesz miał z głowy. Jeżeli nic się nie zmieniło to te akwa robili ze szkła 10mm (wydaje mi się że ja mam takie). U mnie od 3 lat (jakoś w połowie stycznia mija) stoi pod lekkim nachyleniem. Gdzieś na długości akwa ma mniej więcej 0,8 - 1 cm skosu :)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.