Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam . Chciałbym zapytac o takie halogeny 10w a dokladnie o to ile takich halogenow przydało by mi sie kupic do akwarium 562,5 l o długosci 225cm i o to jakiej barwy .Bardziej podoba mi sie efekt barwy zimnej niz cieplej ale pomyslalem ze mogla by tez byc kombinacja np: 2b.zimnej i 2b.cieplej czy to by wystarczyło i czy polaczenie dwoch barw by dobrze wygladalo . Chciałbym zmienic oswietlenie bo w moim obecnym zbiorniku 240l mam swietlowki i chciałbym sprobować z innym oświetleniem . Aha i chciałbym tez sie dowiedziec bo przegladajac aukcje na allegro w danych technicznych wartosci podawane sa w Lumenach czy da sie to jakos przeliczyc na wartosc w Kelwinach ? Z góry dzieki za pomoc :D

Opublikowano

proponuje do tej długości zbiornika 4 halogeny z wymiana diód na 12000K 2 sztuki 6500K 2 sztuki z aukcji powyzej-wcześmiej. Spokojnie powinno wystarczyć sądząc po litrażu i długości. Chyba że lubisz lekko niebieskawy odcień to bierz 12000K i 1000 lm bedzie jasno

Opublikowano

Aha a chcialem jeszcze zapytac czy zmiana takiej diody Moze sprawic jakis wiekszy problem ? Czy trzeba na cos uwazac przy jej wymianie ? Mysle Ze poradze sobie z wymiana jej bo lubie majsterkowac I lutownice tez zdarzalo mi sie trzymac w rece :)

Opublikowano

nie ma zadnego problemu z wymianą odcinasz lub odlutowujesz starą diodę którą przytrzymuja jedynie 2 śrubki smarujesz nowa diode od spodu pastą termoprzewodzącą i lutujesz tak samo nową tylko nie pomylic kabli plus minus, dokrecic srubkami i wszystko. Diody sa identyczne rozmiarowo róznia sie jedynie zabarwieniem nowa jest bledsza nalezy jedynie uwazac aby lut nie poszedł na sama diode ale to wybitnie musi sie ręka trząść:D .

Ja poradziłem sobie sam ale dobrze jakby ktos pomógł w trzymaniu kabelków bo są giętkie i uciekają ale mozna koncówke wsadzic w tą dziurkę na środku metalowego uchwytu diody

-- dołączony post:

na tej górnej diodzie widac te dziurki na koncach w które trzeba wsadzic koncówki kabli żeby było łatwiej


yq75.jpg


Uploaded with ImageShack.us

  • Dziękuję 1
Opublikowano

jak zamówisz w weekend to do środy wszystko dostaniesz ja diody dostałem we wtorek listem poleconym przy zamówieniu w niedziele co do halogenow to inny dostawca w linku podanym przeze mnie więc nie wiem. Powodzenia;) kable i wtyczki sam kupisz

Opublikowano

No tak mi sie nie spieszy bo szklo odbieram za tydzien pozniej 2 tygodnie dojrzewania tak ze mam jeszcze troche czasu na skompletowanie reszty potrzebnych rzeczy :) No ale juz sie nie moge doczekac efektu koncowego :D

Opublikowano

Halogenik dotarł ale gość się pomylił i przysłał mi 20w.Efekt naprawdę zarąbisty ale problem w tym , że mam już zakupioną diodę 10w 12000k i teraz się zastanawiam czy go odsyłać czy zostawić . Jednak tak jak radził stan76 przy jednym 10w miałbym za ciemno a ten 20w jest w sam raz.Nawet jeśli dokupię diodę do niego 12000k , to i tak mi wyjdzie taniej niż dwa 10w i mimo większych wymiarów jakoś go upcham pod pokrywę.Teraz go podpiąłem i pijąc kawusię zastanawiam się co zrobić:D .

Opublikowano

Ja na razie pozostanę przy tym halogenie , w przyszłości planuję pokrywę ze spienionego pcv wykonać więc będę myślał nad innym oświetleniem jeśli to mnie nie zadowoli.Jak długo używasz tych halogenów , jak jest z ich żywotnością przy świeceniu 10godz/dobę i czy są jakieś problemy przy ich dużym nagrzewaniu się (mój będzie pod standardową pokrywą?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.