Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

112l 80/35/40h - minimalne akwarium dla pyszczaków

Pseudotropheus saulosi



200l 100/40/50h


Pseudotropheus sp. “elongatus ornatus”

Iodotropheus sprengerae


Melanochromis dialeptos

Metriaclima livingstoni


Labidochromis sp. perllmut

Melanochromis cyaneorhabdos "maingano”




240l 120/40/50h

Pseudotropheus demasoni

Melanochromis interruptus


Melanochromis johanni

Pseudotropheus socolofi

Pseudotropheus sp. "elongatus mpanga"


Cynotilapia afra

Metraclima msobo "magunga"

Melanochromis cyaneorhabdos "maingano”


Metraclima msobo "magunga"

Melanochromis cyaneorhabdos "maingano”

Iodotrophus sprengerae



300l 120/50/50h

Cynotilapia afra

Melanochromis cyaneorhabdos "maingano"

Labidochromis caeruleus


Cynotilapia afra

Metraclima msobo "magunga"

Melanochromis parallelus




375l 150/50/50h

Pseudotropheus sp. "Lime Nkhomo"

Pseudotropheus bentos

Cynotilapia axelrodi


Pseudotropheus sp. "acei"

Metraclima msobo "magunga"

Labeotropheus trewavasae


Pseudotropheus saulosi

Melanochromis cyaneorhabdos "maingano"

Pseudotropheus sp. "acei"


Pseudotropheus saulosi

Melanochromis dialeptos

Pseudotropheus sp. "Daktari"


Pseudotropheus saulosi

Melanochromis vermivorus

Metriaclima aurora


Pseudotropheus saulosi

Melanochromis cyaneorhabdos "maingano"

Pseudotropheus sp. "acei"

Iodotrophus sprengerae


Pseudotropheus saulosi

Melanochromis joanjohnsonae

Pseudotropheus sp. “elongatus neon spot”

Metriaclima zebra


Metraclima msobo "magunga"

Pseudotropheus sp. “elongatus neon spot”

Pseudotropheus sp. "elongatus mpanga"

Melanochromis dialeptos

Opublikowano

No ja podam przykład obsady na duży zbiornik 1000l

A. Iwanda

S. Fryeri

C. Morrii

C. Borleyi mbenji

P. Spilonotus tanzania


Przykładowa obsada na zbiornik 200x60x60 700l


Metriaclima msobo magunga

Pseudotropheus socolofi

Melanochromis cyaneorhabdos

Ps. Elongatus chewere ( mphanga )



Metriaclima zebra chilumba

Melanochromis interruptus

Ps. Crabro

Pseudotropheus elongatus usisya ( Chailosi )


Cynotilapia afra cobwe

Melanochromis chipokae

Pseudotropheus flavus

Labidochromis perllmut



Aulonocara baenschi ( malerii malerii )

Copadichromis borleyi Kadango

Otopharynx lithobates

Lethrinops lethrinus


Kolejne 120x40x50


Metriaclima sp msobo magunga

Melanochromis cyaneorhabdos



Melanochromis interruptus

Ps. Elongatus mphanga



Labidochromis sp mbamba

Ps. Elongatus neon spot

Ps. Saulosi



Melanochromis dialeptos

Ps. Saulosi

Iodotropheus sprengerae

Ps. Elongatus neon spot


180x80x60


Copadichromis borleyi kadango

Dimidiochromis strigatus

Ps. Crabro

Aulonocara stuartgranti maleri maleri

Ps. Saulosi coral

Labidochromis caeruleus

Cynotilapia afra cobwe


650l


Copadichromis borleyi kadango

Ps. Saulosi coral

Aulonocara sp calico 3

Metriaclima estherae red blue

Melanochromis cyaenorhabdos

Labidochromis caeruleus


200x60x60


Copadichromis borleyi kadango

Aulonocara steveni hongi

Otopharynx lithobates

Sciaenochromis fryeri

Lethrinops lethrinus

Metriaclima sp msobo Magunga

Metriaclima sp zebra Chilumba

Melanochromis dialeptos


Są to obsady wymyślone przez Hari


Kolejna obsada na 720l


Othoparynx lithobates silpur haed.

Aulonocara Stuartgranti .

Copadichromis auzerus.

Aulonocara maleri maleri.


Copadichromis boadzulu.

Aulonocara Jacobfreibergi

Sciaenochromis fryeri.


Protomelas Steveni Taiwan Reef

Copadichromis Trevawase

Aulonocara Steweni Hongi


kolejna propozycja na 1000l


Aulonocara Stuartgranti Cobue

Copadichromis borleyi Mara Point

Cynotilapia afra Lions Cove

Otopharynx lithobathes sulphur head

Pseudotropheus zebra Chesese long pelvic



Labeotropheus Fuelleborni Katale

Ps. Demasoni

Maylandia Estherae OB

Pseudotropheus tropheops tropheops Chilumba Orange.

  • 2 tygodnie później...
  • 9 miesięcy temu...
  • 2 lata później...
Opublikowano

Dość długo czytam w internecie o różnych wariantach i analizuję pod różnymi względami dieta, zachowanie, możliwość krzyżowania, osiągane rozmiary, możliwe działania nieporządane. Wydaje mi się, że bardzo dobrą obsadą dla początkującego jest:


zbiornik 80cm długi:


Pseudotropheus Saulosi 1+4


W większym akwarium minimum 120cm polecam.


Labidochromis Caeruleus 1+3/4

Metriaclima Callainos 1+4

Metriaclima Msobo Magunga 1+5

  • 1 rok później...
  • 7 lat później...
Opublikowano
W dniu 27.06.2009 o 22:28, meth napisał:

Cynotilapia afra

Metraclima msobo "magunga"

Melanochromis parallelus

A gdybym dał obsadę tych ryb do 375l to jaki układ mógłbym mieć?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.