Skocz do zawartości

Karmienie pyszczaków saulosi, co dodać co wyrzucić?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Bez namaczania tez można, tylko ryby muszą być już dość duże, aby połknąć granulki w całości.

To już kwestia gustu czy namaczać czy nie. Ale ja osobiście nie chciałbym aby mi coś w brzuchu pęczniało, wiec namaczanie moim zdaniem jest wskazane czy to będą maluchy czy dorosłe

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Tak jak mówisz, namaczanie to kwestia gustu.

Gdzieś na forum nawet był temat o tym.

Osobiście, gdyby nie małe rybki, nie namaczałbym (granulki wcale trak mocno nie puchną).

Opublikowano

Ok. Dziekuje bardzo za pomoc. Jesli mozecie to ocencie moje przyszlo-tygodniowe (wrazie czegos moge zmienic zamowienie) zakupy

Planuje kupic pokrm standardowy: spirulina forte, sera flora, tetra phyll, tropical cichlid color.

Oraz do rzadszego stosowania: hikari gold.

Zastanawiam sie czy dodac lub zastapic ktorys podstawowy hikari staple (podobno lepiej jakis roslinny bo ten jest dla miesozernych pielegnic, ale excel nieco drogi i nie ta granulacja) oraz jbl novorift (nie wiem czy nadaje sie jako podstawowy)


Kupie male saszetki bo tego troche duzo, jesli macie peopozycje ktore moge wyrzucic z zestawu(powtarza sie sklad czy cos) to kupie wieksze paczki i wyjdzie mnie to taniej.


Wiec porady mile widziane. Od razu mowie ze nie chce drozszych firm z powodow wczesniej wymienionych.

Opublikowano

Tetra, sera, tropical...słabe pokarmy, co tu dużo mówić. A czy np dainichi, osi, naturefood wyniesie Cie drogo ? Zapłacisz raz to z 60/80zł i masz spokój na 2-3 lata i zdrowe, piekne ryby.

Opublikowano

No wlasbie staram sie wydac mniej bo przy restarcie zbiornika koszty rosna. Chce zakupic zestaw startowy (z tych wymienionych produktow lub podobnych) i z czasem dokupywac te "lepsze". Narazie nie mam zamiaru kupywac tych drozszych pokarmow (jesli mozna to nie podlega to juz dyskusji.

Opublikowano

Tak czytam ten wątek i mogę zrozumieć że, nie chcesz wydać na początku większej kwoty i chcesz z tego co rozumiem zrobić zakupy w pobliskim sklepie zoologicznym, mimo że zapłacisz więcej za pokarm słabszy jakościowo. Natomiast nie mogę zrozumieć po co chcesz kupować tyle jak to nazywasz "tańszych zamienników", ani one dużo tańsze, ani zamienniki (tak samo można powiedzieć że parówka jest zamiennikiem szynki parmeńskiej :)) Kup na początek płatki tropicala spirulina super forte 36% podstawa (jeden z lepszych tropicala) do tego wybarwiający HIKARI Cichlid Gold Sinking Mini (najmniejsza frakcja) i jak masz możliwość to kup mrożonego cyklopa. Na początek starczy a później dokupisz może coś innego.

-------

"Tańsze" pokarmy na ogół są tańsze dlatego że, do składników droższych lepszej jakości dodawane są tańsze wypełniacze, co w rezultacie daje "trzy" razy tyle pokarmu o tej samej "wartości odżywczej". W efekcie ryby muszą zjeść go więcej, więcej wydalają co powoduje wzrost produktów przemiany materii itd....;)

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Wiesz eljot chyba tak zrobie. Tylko ze tyle mozna przeczytac o koniecznosci zroznicowania pokarmu i nie wiem czy 3 wystarcza czy lepiej kupic wiecej tanszych. Ale chyba zrobie jak mowisz.


Tylko zastanawia mnie na co jest (jakie ma wlasciwosci) cyklop? No i czy sama spirulina to nie zamalo roslinnego pokarmu?

Opublikowano

W tych innych roślinnych masz podobny skład tylko mniej spiruliny (teoretycznie;)) Tak jak napisałem stopniowo uzupełnisz sobie zestaw (poszukaj tematu o próbkach pokarmów O.S.I. może jeszcze Pani Monika ci prześle :)). Cyklop to urozmaicenie diety i skorupiak który powszechnie występuje w jeziorze. Wartości odżywczych za wiele nie ma, za to pancerzyki chitynowe świetnie spełniają role pokarmu balastowego, poprawiającego pracę jelit a co za tym idzie trawienie. Podawaj go w małych ilościach co drugi dzień.

------

Może uda ci się w okolicy kupić jakiś żywy pokarm wodzień, rozwielitkę, artemię to możesz podawać raz w tygodniu (byle nie ochotkę i rurecznika)

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Aha. Tylko ze myslalam ze rozwielitka spelnia podobna role co cyklop.


Dzieki, dzieki, dzieki i jeszcze raz dzieki. Przyblizyliscie mi nieco temat chowu tych cudownych rybek.


Kupie zaproponowane pokarmy i bedzie git. Chyba ze ktos ma jeszcze jakies aluzje czy propozycje innych pokarmow ktore uzupelnia diete moich pyszczakow, tych tanszych narazie : )

Opublikowano
Aha. Tylko ze myslalam ze rozwielitka spelnia podobna role co cyklop.
Dobrze myślałaś :) masz zdaje się liofilizowaną rozwielitkę ale wątpię że pyszczaki będą ją jeść, moje nie tkną ;)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.