Jump to content

Nowość

smirnof93

Recommended Posts

Witam!

Od paru lat mam skromne 45litrowe akwarium, w którym obecnie(nie karćcie mnie) parke pyszczaków + jeden samiec innego gatunku ale nie mam pojecia jakie to gatunki)

Planuje zakup 240litrowego akwarium dla pyszczaków jednak ubolewam, że nie mogą mieć roślin. Mam kilka pytań:

Chciałbym zakupić napowietrzacz, z którego poprowadzę kurtynę i do tego jakiś filtr - ponoć przydałby się tutaj zewnętrzny co byłoby dla mnie nowością. Czytałęm o tych Einhenach - polecono mi jednak Tetre 1200 nowego modelu. POradźcie bo w sprzęcie jestem zielony a mój budżet jest (jak u każdego) ograniczony. Co do grzałki - najlepszym miejscem prezentacyjnym mojego akwa byłby.. komin... przez zimę jest on dzień i noc ciepły. jednak obecnie akwarium trzymane w jego pobliżu utrzymuje stała temperature 25-28st.C

Planuję jasny piach z paroma kamieniami tworzącymi szczeliny i jaskinie. Czytałem o jakimś styropianie pod piasek i dekoracje - zwykły styropian wyciąć na wymiar i włożyć na dno? - nie zaszkodzi to?

Przy większm litrażu i wydatku to marzy mi się ciemne akwa dzięki niestandardowemu(białemu) oświetleniu - jak prezentuje się niebieski kolor oświetlenia? i ile kosztują takowe świetlówki?

Co do ryb jestem również zielony gatunkowo a mam takie jakie aktualnie były w sklepie zoologicznym pod nazwą "pyszczak" ;p

całość już przeczytałem... Nie czaje dalej tego styropianu czy tak normalnie wyciąć i nie zabezpieczać inaczej jak piach na wierzch. ogólnie proszę o pomoc przy założeniu tego akwa, bo ani gatunki ryb ani filtry nic mi nie mówią

--

Poprzeglądałęm pare gatunków i ma jednego samca pseudotropheus socolofi który ostatnio dominuje i ostro atakuje samca drugiego, mniejszego, pomarańczowo- żółtego z szarymi pasami. Samiczce nie robi nic, która jest jak mniejszy samiec z ktorym miała już potomtwo

--